SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Intermittent fasting (IF) okresowy post - zbiór badań

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 376375

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 296 Wiek 36 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 857
Ktos wydumal, ze skoro BMR przy kazdym posilku wzrasta o wartosc TEF, to trzeba jesc czesto zeby ten ‘ogien’ podsycac. Tyle ze TEF jest stala wartoscia proporcjonalna.

2 osoby jedzace 3000 kalorii/dzien w tej samej makrokompozycji: pierwsza je 6 posilkow po 500 kalorii a druga 3 posilki po 1000 kalorii. Zeby zobrazowac przyjmijmy TEF = 10%.
Pierwsza osoba bedzie miala TEF = 50 kalorii (10% z 500) 6 razy dziennie, druga osoba bedzie miala TEF= 100 kalorii (10% z 1000) 3 razy dziennie.
6x50 = 300. 3x100 tez = 300. Nie ma zadnej roznicy w tego rodzaju wydatku energetycznym.


bzdura po trzykroć.

Na TEF ma wpływ wiele czynników, nawet tempo trawienia, wchłaniania i metabolizowania poszczególnych składników pokarmowych. Polecam poczytać prace Thomasa Haltona, specjalisty od TEF.

s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 100 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 980
testek

Na TEF ma wpływ wiele czynników, nawet tempo trawienia, wchłaniania i metabolizowania poszczególnych składników pokarmowych. Polecam poczytać prace Thomasa Haltona, specjalisty od TEF.

A możesz coś wiecej?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Ekspert
Szacuny 295 Napisanych postów 14936 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 31442
testek
Ktos wydumal, ze skoro BMR przy kazdym posilku wzrasta o wartosc TEF, to trzeba jesc czesto zeby ten ‘ogien’ podsycac. Tyle ze TEF jest stala wartoscia proporcjonalna.

2 osoby jedzace 3000 kalorii/dzien w tej samej makrokompozycji: pierwsza je 6 posilkow po 500 kalorii a druga 3 posilki po 1000 kalorii. Zeby zobrazowac przyjmijmy TEF = 10%.
Pierwsza osoba bedzie miala TEF = 50 kalorii (10% z 500) 6 razy dziennie, druga osoba bedzie miala TEF= 100 kalorii (10% z 1000) 3 razy dziennie.
6x50 = 300. 3x100 tez = 300. Nie ma zadnej roznicy w tego rodzaju wydatku energetycznym.


bzdura po trzykroć.

Na TEF ma wpływ wiele czynników, nawet tempo trawienia, wchłaniania i metabolizowania poszczególnych składników pokarmowych. Polecam poczytać prace Thomasa Haltona, specjalisty od TEF.



dokładnie

ja np po sobie wiem ze jesli w ciagu dnia zjem 30 jaj rozbitych na 3x10jaj to waga bedzie ok 92-95kg, jesli bede jadl 6x5 jaj waga bedzie wachala sie w przedziale 89-92

ostatnio Spike z bodyfactory zapytal jak ma zrzucic wage na zawody, powiedzialem zeby zjadl normalne sniadanie jakie je (mieso, warzywa, orzechy) a ozniej kazdy nastepny posilek to 3 jaja i zielone warzywa.

w 3 dni 4 kilogramy zrzucil, mial 2kg niedowagi na zawodach,

zanim zastosowal ten sposob byl od wielu miesiecy na diecie LC nie poznalibyscie jego przemiany, byl czolowym zawodnikiem SUMO, teraz trenuje w Gladio w Lublinie i ma 70-pare w pasie, wazac ok 95kg

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Ekspert
Szacuny 295 Napisanych postów 14936 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 31442
Qermi
WODYN
Qermi
WODYN
jesli chodzi o anabolizm/katabolizm to nie jest takie znowu istotne ze glikogen watrobowy jest "OK" tzn niewyczerpany kiedy glikogen sie wyczerpie w watrobie to juz jest hardcore po prostu a nie stan do ktorego nalezy dazyc zeby znowu zjesc




A jak ten glikogen się wyczerpie to nasz mózg/serce stanie..?? Organizm nie posiada odpowiednich enzymów do trawienia cukrów na szlaku heksozowym w tych organach. Naturalnym paliwem były są i będą kwasy tłuszczowe.


nie wiem o co Ci chodzi. to zdanie mialoby sens gdybys skierowal je do opozycji. Ja sam jestem na diecie LC, a weglowodany uzywam po treningu nie po to zeby uzupełnić glikogen , tylko po to by zbić szalejący kortyzol.


Pisalem ze jesli ktos zbadal ile czasu zajmuje wyczerpanie glikogenu watrobowego, to nie ma to istatnego znaczenia dla poziomu anabolizmu ani katabolizmu
. Np ja sam wytrzymalem w tamtym roku pare miesiecy bez zadnych weglowodanow. Przegialem pale niby ale weglowodany mozna wyprodukowac z aminokwasow, glicerolu, a jak sie okazuje ponoc nawet z kwasow tluszczowych.



Fakt, trochę na opak zrozumiałem Twoją wypowiedź.

Co do IF,- jest w tym trochę prawdy, ale ta rzeczywistość jest trochę naginana- jedzenie 1 dużego posiłku ma możliwość bytu, ale to trochę siłowe zmuszanie swojego ciała do innego trybu metabolicznego.
Z drugiej strony jest 6-7 posiłków i paraliżujący strach przed katabolizmem znanym z czasopism. Jeśli przez 1-2h nie zjemy danego posiłku- nic nam się nie stanie. Te mityczne 6-7 posiłków także ma rację bytu jeśli musimy w siebie wpychać ogromne ilości ryżu,- inaczej nie da rady tego upchnąć. Sam tak się żwywiłem,- bez większego skutku.
Aktualnie jem TYLKO 4 posiłki dziennie bazując na 2,5b/4,5t/1w i czuję się świetnie. Masa ruszyła z kopyta, siła także, z brzucha spadł ze centymetr-dwa, definicja znacznie się porawiła. Jestem 'ekto' i przybranie na masie było katorgą. Popularne 'diety na masę' bazujące na nawet 8gw/kmc jest jakąś paranoją- to droga do oponki na brzuchu i cukrzyczy za lat kilka..
pozdrawiam

Zmieniony przez - Qermi w dniu 2012-03-19 19:28:08



tak pisalem wlasnie w poprzednim poscie, ze bardzo czeste posilki moga po prostu odchudzac. Co wiecej nigdy nie udalo mi sie nikogo odchudzic kazac mu jesc mniej, za to gdy kazalem jest do oporu, ale tylko produkty takie-a takie - waga tłuszczu spadała.

Kulturyści przed zawodami także jedzą często więcej niż kiedy są "na masie", oczywiście nie każdy, a także trzba brać pod uwage inne "przyspieszacze" jakie oni biorą.

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Ekspert
Szacuny 295 Napisanych postów 14936 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 31442
kiryl4
To może trochę konkretów. Wodyn pisze że "rower" czyli metabolizm zwalnia po kilkunastu godzinach niejedzenie. Dodatkowo po kilku miesiącach takiego trybu odżywiania się, metabolizm się dostosowuje i zwalnia sumarycznie jeszcze bardziej. Solaros, może się do tego odnieść?
Padła tu propozycja by przeplatać IF z klasycznym odzywianiem. Ile by musiała(tak mniej-więcej)wynosić przerwa od IFu, by móc znowu czerpac kożyści z tego systemu odzywiania? Prze pierwsze kilka tygodni IFa fat leciał dużo bardziej niż teraz po prawie roku wiec pewnie taki "reset" by mi dobrze zrobił. Ogólnie nie mam problemów z jedzeniem rano. W ogóle moge się opychać o dowolnej porze, także minute po przebudzeniu. Ale że jestem 38letnim endo takie coś źle się dla mnie kończy.
A teraz tak bardziej indywidualnie. Jako że spodobały mi się treningi na czczo, dodatkowo dobrze na mnie działa świadomość że na czczo pali się wiecej fatu niż na treningu po klasycznym W-B posiłku, zastanawiam się jak to pogodzić. Trening mam o 17, wstaje o 6:30 i o 8 jestem w pracy przed kompem. Czy jeżeli przerwe post jakimś B-T posiłkiem(np twaróg+ser żółty+warzywa) o 9 i 13, czy bedę miał podstawy by wierzyć że na treningu o 17 głównym źródełem paliwa będzie tkanka tłuszczowa?
Ogólnie unikam węgli w innych posiłkach niż potreningowe(ale na IFie innych posiłków nie małem).
Oczywiście nie mam aspirsacji bycia jakimś kulturystą czy innym strongmanem;) Zależy mi niezatłuszczonej sylwetce i lubie mieć na sztandze te "pare" kilo więcej niż młodsi koledzy;)


SZCZERZE: trening na głodnego to głupota, kropka.

po co osiagać mało trenując na głodnego kiedy można osiągać dużo nie na głodnego?

co do masy mięśni, oto jak szybko stracić mięśnie:
http://phillearneyblog.com/2012/01/19/a-lesson-in-atrophy/


co do utraty tłuszczu: NIE TRENUJMY ZEBY PALIC TLUSZCZ, tylko po to zeby zainicjowac sciezki metaboliczne palące tłuszcz.

innymi słowy na trennigu siłowym MUSIMY palić węglowodany. Włókna szybkokurczliwe nie będą pożywiać się kwasami tłszczowymi. Zdegradują własne białka , szczegolnie aminokwasy BCAA w celu pozyskania energii.

Proponuje wiec popijać BCAA w czasie treningu by rzucić je na pożarcie zamiast gotowych już mięśni.

Pierwsze ok 40g białka jakie przyswoisz w ciągu dnia nie pójdzie na budowę mięśni, tylko na potrzeby układu odpornościowego. wiec trenując ot tak na głodnego oznacza ze dopiero po kilku godzinach po treningu aminokwasy z pozywienia dotrą tam gdzie trzeba. 40g z nich pojdzie i tak gdzieś indziej (ukł immunologiczny).
Straty bialek miesniowych z treningu tez beda odpowiednio wyższe.

no i jeszcze coś - okienko anaboliczne bedzie juz zamkniete. Trenujemy na dużych ciężarach po to żeby podbić testosteron, krótko odpoczywamy pomiędzy seriami ok 8-12 powt zby podbić hormon wzrostu. Wykonujemy powolne ruchy ekscentryczne aby podwyższyć IGF-1, MGF, oraz uaktywnić pracę komórek satelickich.
Jemy węglowodany lub 20g glutaminy po trenbngu by zbić kortyzol.

Ale wszystkie te efekty sa niemal doszczętnie stracone jeśli aminokwasy dotra do krwi zbyt późno.


Jesli chodzi o utrate wagi - spoko te diety IF sa OK. Jesli chodzi o budowe czystej masy miesniowej z jednoczesnym paleniem tłuszczu - sorry - nauka dawno wyprzedziła IF...


Mam nadzieję że to info pomoże Ci w przesunięciu godzin jedzenia, oczywiście zby inicjować spalanie tłuszczu nie musisz jeść węglowodanów przed treningiem, ale bialko, warzywa, tluszcze - owszem. I odczekaj tyle czasu aby się strawiło.

Po treningu natychmiast wegle z bialkiem albo 20g glutaminy w celu zbicia kortyzolu

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rkarpinski Natural SFD Team
Ekspert
Szacuny 1600 Napisanych postów 56732 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 264346
Czyli idąc tropem białka i warzyw przed treningiem dla osoby korzystającej z dobrodziejstwa J/NJ, porcja izolatu ok 40min-1h przed treningiem może pomóc?

Doświadczenia wszystkich kulturystów są podobne
Ludzie się na nich gapią, wytykają palcami
Są jak wybryki natury ale nie mają cyrkowego namiotu aby się w nim skryć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50309 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Dubel

Zmieniony przez - Evo w dniu 2012-03-23 20:11:08
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50309 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Ja tam wole samodzielnie wyciagac wnioski
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10204975
http://www.ajcn.org/content/90/3/519.abstract
Przed treningiem potrzebna jest energia,ale nie z bialka.
Energie dostarczaja tluszcze lub weglowodany. Przy okazji mozna dowiedziec sie,gdzie znika czesc zjedzonych kalorii (drugie badanie)



Zmieniony przez - Evo w dniu 2012-03-22 14:09:14
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 100 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 980
WODYN
Co wiecej nigdy nie udalo mi sie nikogo odchudzic kazac mu jesc mniej, za to gdy kazalem jest do oporu, ale tylko produkty takie-a takie - waga tłuszczu spadała.

A możesz zdradzić jakie to produkty (prócz jaj które cholernie podrożały przed świętami), czy może to sprawa indywidualna dla każdego ?

Zmieniony przez - kiryl4 w dniu 2012-03-23 10:57:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 372 Wiek 28 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 4447
Po ilu dniach czy tygodniach widać że coś nie tak jest z Kortyzolem? I czy ta dieta jest dobra dla hard gainerów?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

BCAA + białko - przydatność BCAA podczas sporego spozycie białka

Następny temat

BCAA vs EAA - a 'timing'!

nutloveb