SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Intensywne treningi

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2313

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 585
Kochani "juz wysportowani",
po dluzszej przerwie wrocilam na silownie, gdzie od stycznia trenuje ok.3/na tydzien trening obwodowy. Za kazdym razem biegam, (ok.4/tydzien,skonczylam plan 10-tygodniowy,pol godziny przebiegam z czysta przyjemnoscia), do tego porzadnie sie rozciagam (tradycyjny stretch + z zamilowania joga).
Docelowo: mialam wrocic do kondycji i przygotowac sie do "wielkiego spalania" tluszczyku.
Mam duuuuzo czasu, checi i nadal karnet na silownie (na najblizsze dwa lata, he, he., ale juz tego lata chce wygladac przyzwoicie), czuje sie juz "rozruszana". Waze 60 kg/ 161 cm.
Pytanie brzmi: Jaki plan sportowo-dietetyczny sobie ulozyc, zeby sie nie przecwiczyc. Juz biegalam ubieglej wiosny codziennie/godzina i skonczylo sie..przeciazeniem lydki.Chce wyciagnac z siebie ile sie da, ale nie skonczyc na przetrenowaniu.
1) Planuje chudnac glownie przez sport, czyli najlepsza bylaby pewnie "lagodna dieta redukcyjna" czyli: 300-500 kcal mniej niz potrzebuje? A moze tak samo, tylko na tluszczowej?
2) Chce biegac 5 razy na tydzien (lubie to!), co tydzien dodaje 5 minut, az dochodze do godziny.Juz teraz chcialabym jednak poswiecac godzine na aeroby, tzn. po bieganiu przeskoczyc np. na orbiterek, albo rower. Nie za szybko, nie za duzo?
3) Na silowni, przed biegiem - po staremu na sile (3/tydzien), obwodowo: a moze przerzucic sie na trening dzielony? Kiedy to sie wlasciwie powinno robic?
4) Brzuch: muss weg! Zastanawiam sie tylko, czy pozostac przy rownomiernym chudnieciu (przez biegi, diete itp.), czy sie na niego bardziej zawziac. Ale przeciez i tak zanim nie schudne, miesni nie bedzie widac.
W tr. obwodowym mam tylko 2 cwiczenia na brzuszek..dodac jeszcze kilka? A moze te trzy razy w tygodniu - miedzy sila a biegiem urzadzic sobie polgodzinna "rzeznie" tych partii? Czesciej?Czy lepiej codziennie po troszku?
4) Oprocz tego chetnie pochodzilabym na jakies kursy sportowe 1-2/tydzien (mam w cenie karnetu).
A moze po prostu sama sprobuje - ile dam rade, wy mi tylko powiedzcie, na co mam uwazac tzn. czym sie rozni: jeszcze "porzadne zmeczenie" od "juz przetrenowania". Nie chce sobie zrobic krzywdy, ale nie chce byc tez dla siebie zbyt poblazliwa.
Pozdrawiam, Magda.

Mala Mi

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 9216 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 30094
Przede wszystkim gratuluje ambicji i rowagi zarazem
Co do Twoich wątpliowości: plan jaki masz jest jak najbardziej ok. Aby nie przeciążyć zadnej grupy mięśni, pamiętaj o dobrym rozciągnięciu i rozgrzewce przed ćwiczniami.
1. Wybór należy do Ciebie. Każda dieta ma swoje plusy i minusy - poczytaj i wybierz sama.
2. Bieganie to są aeroby, więc orbitrek jest włąściwie niepotrzebny. Możesz spróbować zamienić - 3 dni biegania, 3 dni orbitreka. Godzina jest jak najbardziej ok
3. Jeśli ćwiczysz już przynajmniej 3 miesiące to możesz przezucic się na trening dzielony
4. Nie ma sensu zamęczać brzucha - tłuszcz nie spala się miejscowo. 2 ćwiczenia po 4 serie wystarczą.
5. Co to za kursy? Jeśli masz ochote i siły to prosze bardzo
Ciężdko jest rozróżnić granicę miedzy "poważnym zmęczeniem" a "przetrenowaniem". Na wszelki wypadek możesz robić treningi przez 4 tygodnie, a pozniej 1 tydzien odpoczynku.
Pamiętaj o dobrej diecie - 'jakość odzywiania musi dorównywać jakości treningu'. W Twoim wypadku 2,5-3gr białka na kilogram masy ciała to minimum.

W razie jakichś wątpliwości pytaj ;]

Pozdrawiam, Dezir - (były, więc nieoficjalny) moderator działu "Fitness"
----------------------------------------------
>> "TRZEBA BYĆ ZNAWCĄ, A NIE WYZNAWCĄ" <<

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 585
Dzieki sliczne! Ruszam do dziela (zamiast siedziec przed kompem !
Napisze za jakis czas, jak moj plan wyglada w praktyce.
Przy okazji gratuluje jakosci tego forum, jestescie prawdziwa kopalnia cennych informacji!!!

Magda

Mala Mi

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

orzechy wloskie

Następny temat

Białko

nutloveb