SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Intensywne aeroby i budowa masy

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2963

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 66
Witam

Chciałbym podkreslic ze jestem poczatkujacą osobą na siłowni.
Od Grudnia chciałbym zacząć trening na mase. Jednak nie wiem jak pogodzić to z intensywnymi aerobami w tygodniu.

Czy jest jakaś możliwość połączenia tego typu ćwiczeń z budową masy na siłowni ? Czy może jednoczesnie aeroby i budowa masy nie ma sesnu ?

Myslalem o planie typu:
pon - silownia
wt - biegam
sr- silownia
czw - biegam
pt - silownia
sb - rower, basen
nd - rower, basen

Jesli chodzi o aeroby typu rower czy bieganie to okolo 80% hr max

Czy mógłbym to jakos ze sobą wszystko pogodzić ? Czy moze jedyna mozliwoscia jest robienie masy przez najblisze 2 miesiące a np potem dopiero aeroby ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 711 Napisanych postów 4351 Wiek 40 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 57795
trening 7 razy w tygodniu za duzo, a gdzie czas na regeneracje? Kazdy sportowiec nieraz musi odpoczac i ise troche poleniwic.

Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever." - Lance Armstrong
http://www.sfd.pl/kris4real_/,_VE_GOT_DA_POWER_-_NATURAL_POWER__ALTERNATYWNA_DROGA_ATAKUJE_-t434668.html
TRENING HST: http://www.sfd.pl/HST_-_Reaktywacja-t507030.html
DIETA: http://www.sfd.pl/DIETA__NIEZBĘDNY_ELEMENT_ZDOBYWANIA_SIŁY_ORAZ_MASY_MIESNIOWEJ-t507414.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 10257 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 42828
Masz trochę za gęsto te treningi - ciężko mi uwierzyć w te 80% HRmax na rowerze, chyba że jeździsz na szosówce albo po górach...

Generalnie powinieneś mieć 1 dzień w tygodniu OFF, gdzie nie ma żadnego treningu, a treningi aerobowe trzymać poniżej 70% HR max. W dodatku przy takiej ilości aero nadkompensacja glikogenu nie wchodzi w rachubę, więc musiałbyś zadbać o stałe dostarczanie węglowodanów i aminokwasów podczas wysiłku.

Ale jest to do pogodzenia - tylko nie wyobrażam sobie, ile musiałbyś jeść.

Półmaraton w 1:57:11! :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 38 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 814
moim zdaniem wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć.
jeżeli interesuje cie czysta kulturystyka i masa za wszelką cenę to za dużo aerobów w tygoniu. Jeżeli chcesz dobrze wygladać, mieć fajną wysportowaną sylwetkę to jest to dobra droga, choć jeden dzień w tygoniu, czasem dwa na regenerację wskazane. Również okresy lżejszego treningu. Tu łatwa droga żeby przedobżyć i może byc wtedy problem. Chyba ze nic innego w życiu nie robisz masz super dietę i full kasy na supementację ). Ja osobiście preferuję taki trening - przeplatam siłownie treningiem areobowym, basenem, rowerem itp. Ważne aby intensywnych treningów nie było więcej niz dwa w tygodniu a w młodym wieku nawet jeden. Wole złapać kilgoram, dwa ale dobrej masy niż pięć smalcu i potem pocić to przez kolejne kilka miesięcy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 138 Napisanych postów 18684 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 117415
jesli przywykłes do tych intensywnych aerobow to bedziesz w stanie budowac mase
jak chcesz jednoczesnie zwiekszac cwiczenia na silowni i aeroby to moze byc ciezko.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 66
Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Jeśli chodzi o regeneracje myslalem o 3 tygodniach tego planu a ostatni regeneracja. Po regeneracji kolejne 3 i znów regeneracja i tak w kółko.

Jesli chodzi o hr max to tak, jezdze na szosowce. Jednak ten okres to glownie regeneracja i budowanie bazy km wiec 80% to moze przesada.

Jednak przy bieganiu czesto sie mocno męcze i hr jest 90%+ wiec spalanie moze byc zbyt duze.

Jako dzień "OFF" mozna uznac basen bo na basenie wiekszego wysiłkui nie ma.

Moim aktualnym celem jest głównie rower, czyli zbudowanie bazy km ( glownie dluzsze dystanse dluzszy czas - mały wysiłek ). Jesli chodzi o siłownie to zbudowanie masy a w marcu np wycinka.

głównie chodzi mi o to czy moge pogodzić te obie rzeczy, czy moze sie wykluczają ?

Jesli przykladowo bede brał odzywki białko i bede duzo jadł i cwicząc w piątek a nastepnie w sobote wskocze na rower to czy mi to w nogi np nie pojdzie i nie bede w stanie zbudowac odpowdniej masy w tych partiach ktorychc che ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 44 Napisanych postów 1874 Wiek 47 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 15320
Od jazdy na rowerze zbyt dużo mieśnia ci nie urośnie. Generalnie jeżeli nie masz wielkiego doświadczenia w sporcie, to raczej nie możliwe jest robienie masy i palenie tłuszczu. Areoby są bardzo zalecane na etapie "masy" by ograniczyć przyrost sadła. Organizm działa na zasadzie wajcha. Wajcha w góre idzie masa, wajcha w dół spala się tłuszcz. Wajcha nie może być równoczesnie w górze(masa)i w dole(spalanie).
Idzie w góre gdy masz dodatni bilans kaloryczny, czyli spalasz mniej niż dostarczasz, w dół, gdy masz ujemny blinas, czyli potrzebujesz wiecej, a dostarczasz mniej.
Moim zdaniem nie ma co się katowac 7 dni w tygodniu, bo tylko się przemęczysz. Organizm nie wytrzyma takiego reżymu.
Lepsza metodą jest przeplatanie masy i redukcji. Np 3-4 tygodnie na lekkim plusie, potem 3-4 na minusie. Z płynnym około 1-2 tygodniowym zejściem z plusa na minus.
Wracając do "problemu" nóg, to nie sposób budować masy mieśniowej bez treningu nóg. Trening nog i martwy ciąg zwiększają produkcje testosteronu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 38 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 814
Jeżeli twoim głównym celem jest rower to teraz jest inna bajka.
Po pierwsze teraz nie czas na siłownie. Teraz jest czas roztrenowania. Następnie baza - czyli długie jazdy w zakresie 60-65 hr max. Ewentualnie wybiegania, trenażer ale to nudne. Potem dopiero czas na siłę - w twoim wypadku ogólnorozwojówka - 3 razy w tygodniu, wytrzymałość siłowa. Luty, marzec - siłownie zastępujesz rowerem - siła rowerowa - sprint, podjazdy itp. Potem specjalizacja - wytrzymałość rowerowa itp. No i starty. Na siłowni skup się głównie na nogach i rękach - tricepsie. Reszta raczej lajtowo - u ciebie masa na rowerze jest zbędna tylko - wytrzymałość i wytrzymałość siłowa
pozdro
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Początkujący - Trening na mase

Następny temat

help

Wheya