SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ilość makroskładników w diecie na budowanie masy

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 613

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 164
Witam mam takie pytanko odnośnie odpowiedniego dobrania makroskładników w diecie na masę mięśniową. Myślałem o takim rozkładzie:
60% węglowodanów , 25% białka , 15% tłuszczy. Napiszcie co o tym sądzicie i co polecacie aby szubko budować suchą masę

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4384 Napisanych postów 69725 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 589265
Witam , nie zakładaj procentowo a ustal standardowo 2g białko , 1g tłuszcze i reszta węglowodany . Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 164
Czyli wyszło mi 146g białka, 73g tłuszczy i 402g ww. Podzielić to na 5 posiłków ? i jeszcze jedno pytanko czy białka jest na pewno nie za mało a tłuszczy nie za dużo
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
blue_hope Doradca
Ekspert
Szacuny 3211 Napisanych postów 15808 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 146708
Nie Możesz sobie zaokrąglić i objąć granice białka i reszty makroskładników 150-160g białka, około 75-85g tłuszczy i reszta węglowodany.
Na masie na spokojnie 2g na kg mc starczą, tutaj nie ma się co spinać.

Natomiast co do ilości posiłków, tutaj jeśli wygodnie Ci jeść 5 to jedz, choć ja bym skłoniła się ku 4. Chociażby z racji tego, że masz małą ilość białka, a aby osiągnąć próg leucyowy potrzebowałbyś około 20g na posiłek. Więc o progu : http://www.sfd.pl/Próg_leucynowy_i_optymalna_dawka_białka_w_posiłku-t1096953.html


Zmieniony przez - blue_hope w dniu 2016-10-29 11:47:59
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
popuri Doradca
Ekspert
Szacuny 1441 Napisanych postów 28164 Wiek 28 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 275442
Potem możesz modyfikować sobie rozkład makroskładników, ale zacznij od powyższego schematu :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1736 Napisanych postów 27216 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 516309
J/W

Ilość posiłków jest mało istotna. Najbardziej relewantnym czynnikiem jest całodzienny bilans kaloryczny oraz adekwatny podział makroskładników. Dieta powinna być bogata odżywczo na tyle aby pokrywała zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne składniki, również warto pilnować 20-25 pełnowartościowego białka na posiłek, tak aby pobudzić maksymalnie syntezę białek mięśniowych.

Wrzuć pełną ankietę działu, a także swój obecny model żywienia.
http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html


Zmieniony przez - dudee w dniu 2016-10-29 11:50:49

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 164
Proszę o to rozpiska poniedziałku, jeśli chodzi o inne dni to po prostu zmieniam źródła węglowodanów i mięsa

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
blue_hope Doradca
Ekspert
Szacuny 3211 Napisanych postów 15808 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 146708
Śniadanie nie ma pełnowartościowego białka, bułki grahamki barwione są najczęśćiej karmelem, jak chcesz pieczywo kup z piekarni miejscowej żytnie na zakwasie, ser harvit co to? Szynki wymień, są przetworzone mocno. ( jaja, ryba, mięcho, podroby) Ważymy przed obróbką (nie dawaj gotowana pierś, tylko mieśo z piersi z kurczaka) wafle raz na jakiś czas ( nie robiłabym tkaich przekąsek, a dodała to do jakiegoś posiłku te 3h powinineneś wytrzymać do posiłku)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 164
Jakie bialko pełnowartościowe rano mógłbym spozywać, a jeśli chodzi o wafle to czytałem że dobrze je zjeść właśnie po treningu żeby uzupełnić glikogen
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4384 Napisanych postów 69725 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 589265
Np. jajka. Glikogenu nie musisz uzupełniać, trening siłowy na pewno aż tak bardzo nie uszczupli jego zapasów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 164
A mam jeszcze pytanko odnośnie dni bez treningu, czy liczba kalorii powinna być taka sama czy trochę jednak obciąć
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pomysł na śniadanie

Następny temat

Jak liczyć kaloryczność jajecznicy ?