SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ile białka po treningu?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 521

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 45 Napisanych postów 0 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 5

O tym, że w niedługim czasie po skończonym treningu warto przyjąć porcję białka wiadomo od dawna. Brakowało jednak pełnej zgodności co do kwestii optymalnej dawki tego makroskładnika. Owszem, w świecie nauki ugruntował się pewien pogląd, jednak był on przyjmowany z pewną dozą sceptycyzmu przez samych sportowców, zwłaszcza – kulturystów. Niedawno opublikowane badania rzucają nowe światło na powyższe zagadnienie.


Po co białko po treningu?

Przyjęcie pewnej dawki białka po skończonym treningu jest kwestią dość istotną dla procesu regeneracji powysiłkowej z kilku powodów. Po pierwsze trzeba wiedzieć, że podczas sesji wysiłkowej takiej jak trening siłowy dochodzi do mikrouszkodzeń w obrębie tkanki mięśniowej, a odbudowa tychże zniszczeń wymaga odpowiedniej dostępności aminokwasów. Po drugie, uruchomienie procesów naprawczych wymaga udziału specjalnych enzymów, które pobudzane są przez hormony (takie jak insulina) i przez niektóre aminokwasy, takie jak… leucyna. W celu maksymalnego pobudzenia enzymów odpowiedzialnych za procesy syntezy białek mięśniowych konieczne jest uzyskanie optymalnej dostępności leucyny, co wiąże się z koniecznością dostarczenia określonej dawki protein. Mówi o tym teoria progu leucynowego, którą omawiałem w osobnym artykule:


http://potreningu.pl/articles/4403/prog-leucynowy-i-optymalna-dawka-bialka-w-posilku


Przeczytaj całość na PoTreningu: http://potreningu.pl/articles/4919/ile-bialka-po-treningu 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 19
Siema mam pytanie biorę białko 2 razy dziennie rano na czczo i po treningu po 50g na 200ml mleka ważę 60kg i mam 14lat może mi to zaszkodzić ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1737 Napisanych postów 27216 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 516309
Nie zaszkodzi, za to jest Ci to kompletnie nie potrzebne, aczkolwiek zagłębiając się w ten temat, zbyt wysokie spożycie ilości białka niesie za sobą konsekwencje. Nie wiemy jak wygląda Twoje odżywianie, więc ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Nade wszystko wyrzucasz pieniądze w błoto, jesteś jeszcze młody, nie wiem co sobie wyobrażasz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 175 Napisanych postów 1218 Wiek 25 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 180223
Ważysz 60 kg wiec tak na oko potrzebujesz 120g białka, w 100g białka serwatkowego masz 80g białka więc jak wygląda reszta diety?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8672 Napisanych postów 111123 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1354332
dostałeś już odpowiedź w swoim temacie, nie przesadzałbym z ilosci prochu w diecie poza tym 100g dziennie z odzywki to opakowanie 700g masz na 7 dni.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Minerały

Następny temat

Coś może się stać ???