SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ile białka na kg masy ciała?!?!

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 160923

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 29 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 16416
Witam
od dawna mnie ta sprawa zastanawia
dziś dorwałem artykuł w fitness authority, w którym pisze, że jednorazowa dawka to 0,68 g/kg masy ciała
jak wy uważacie??
bo przy wadzę 60kg wychodzi 40g białka
a przy wadzę 90kg aż 60g białka

????

Pozdrawiam :D
4

Trening czyni mistrza! ;)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 3273 Napisanych postów 16378 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 276754
Najczęściej wśród osób ćwiczących króluje teoria, iż spożycie białka powinno wynosić około 2g na kilogram masy ciała. Niekiedy osoby trenujące przyjmują nawet 3 -3.5 gram białka na kilogram masy ciała. Kierując się zasadą, że mięśnie potrzebują aminokwasów kładą szczególny nacisk na spożycie białka w diecie. Jednocześnie jednka pojawiają się informacje o szkodliwości nadmiernego spożycia protein. Ile więc białka powinniśmy spożywać? Czy więcej zawsze znaczy lepiej? Ile białka to za dużo?

Jak wyglądają oficjalne zalecenia odnoście spożycia białka?

Nie ulega wątpliwości, że organizm sportowca potrzebuje więcej białka niż organizm osoby prowadzącej siedzący tryb życia. W związku z czym inne zalecenia dotyczą osób aktywnych fizycznie niż pozostałą część społeczeństwa.
Sportowcom zaleca się dzienną podaż protein na poziomie od 1,2 do 2,2g / kg całkowitej masy ciała.
W przypadku sportów siłowych oraz szybkościowych zalecana jest ilość białka znajdująca się w górnej części normy.

W przypadku ujemnego bilnasu kalorycznego zaleca się zwiększenie podaży protein w diecie do 1.8 -2.7 gram białka na kilogram masy ciała, a według innego źródła nawet do 2.3-3.1 gram na kilogram masy ciała.
Wiąże się to z lepszą kontrolą łaknienia w trakcie redukcji.

Warto jednak mieć na uwadze, że zalecenia dotyczą diety mieszanej, a więc obejmują spożycie zarówno białka zwierzęcego jak i roślinnego. Powinniśmy wliczać zatem białko ze wszytskich spożywanych przez nas produktów. Nie tylko z produktów odzwierzęcych.

Nie ma żadnych naukowych dowodów na to, aby wyższe spożycie białka niż zalecane wiązało się z neatywnymi konsekwecjami zdrowotnymi.
Niekoniecznie jednak zwiększanie białka ponad wyznaczone normy przyniesie nam więcej korzyści.
Należy mieć na uwadze, iż maksymalne dzienne spożycie białka zależy również od kaloryczności diety ogółem.

Optymalna dawka białka na posiłek, pozwalająca osiągnąć próg leucynowy oscyluje w granicach 20-40g. Zależy między innymi od naszego wieku, składu ciała oraz wytrenowania.

Więcej o spożyciu białka w diecie w poniższych tematach:
http://www.sfd.pl/-t251327.html
http://www.sfd.pl/-t99621.html
http://www.sfd.pl/-t381737.html




Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-07 19:22:15
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
jabolcokk A.Jabłoński
Ekspert
Szacuny 127 Napisanych postów 23196 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 224085
Przyjeło sie ze dla osób ćwiczacych dostarcza sie dziennie 2 gramy białka na kilogram masy ciała (ludzie stosujacy SAA od 3g na kg/masy ciała w zwyż)
Dostarczaj w 4-5 posiłkach dziennie po 35- 40 gramow białka i bedzie dobrze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 29 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 16416
no właśnie
bo biorąc wg. tego co było napisane w tym artykule bo bym brał
wiele wiecej niz zawsze mi zalecali
1

Trening czyni mistrza! ;)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
jabolcokk A.Jabłoński
Ekspert
Szacuny 127 Napisanych postów 23196 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 224085
Jak Byś brał SAA to takie ich wyliczenia były by dobre w sumie
gramów/posiłki/wynik/waga/wynik
40 x 5 = 200 gramów \ 60 = 3,3 grama na kg masy
60 x 5 = 300 gramow \ 90 = 3,3 grama na kg masy
Dużo za dużo dla normalnego ćwiczącego dla kogos stosujacego Sterydy wsam raz

Zmieniony przez - jabolcokk w dniu 2007-09-08 10:18:14
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126155
jednorazowa dawka to 0,68 g/kg masy ciała
jak wy uważacie??
bo przy wadzę 60kg wychodzi 40g białka
a przy wadzę 90kg aż 60g białka


czy przypadkiem nie chodzi o tzw maksymalna jednorazowa dawke bialka ?? (swoja droga chybiony koncept w mojej ocenie ale to na marginesie)

jesli chodzi o odpowiedz na pytanie z tematu

wiekszosc autorytetow swiata sportu przyjmuje jako wyznacznik
1,4-1,6 g /kg ciala
dla sportow wytrzymalosciowych
1,6-1,8 g /kg ciala
dla sportow silowych

z lekka tendencja w gore :D

plus dodatkowe porcje bialka w okresach dietetycznych
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 8 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 18
Siema wszystkim mam takie pytanie nie na temat ale chyba kolega sie dowiedział co chciał wiec waze 60 kg i 180 wzrostu mam plan treningowy i diete na mase cwicze 3 razy w tygodniu pon śr i piątek a wt cz i sobote biegam i czy to bieganie nie zepsuje mi trenignow na mase?? lub czy nie utrudni robienia jej??.
sory ze nie na temat , ale mysle ze pomozecie dzieki.
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 29 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 16416
nie, nic się nie stanie raczej
ale zależy ile biegasz

Pozdrawiam ;)

Trening czyni mistrza! ;)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126155
jesli nie uwzglednisz biegania w diecie to nie bedzie zysku masowego
a wyglada na spore braki :D
jesli biegi beda zbyt intensywne
nie bedzie przyrostu masy miesniowej optymalnego
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 8 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 18
"jesli nie uwzglednisz biegania w diecie to nie bedzie zysku masowego" czyli jesc jeszcze wiecej bądz mniej biegac? wielkie dzieki chłopaki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126155
bieganie (poza innymi rzeczami) spala kalorie
jesli tego nie uwzglednisz w diecie - nie bedziesz mial z czego rosnac - mowiac duzymi skrotami i na skos :D
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 135 Napisanych postów 22600 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 112308
mowiac duzymi skrotami i na skos
heheh

Jak powiedział Biniu, aby rosnąć potrzebujesz dodatniego bilansu kalorycznego (dostarczasz więcej energii niż spalasz). Jeśli chcesz biegać, dodaj odpowiednią ilość kalorii do diety, aby zrekompensować wydatek energetyczny spowodowany bieganiem. A jeśli nie chcesz tyle jeść.... ogranicz bieganie.
1

28:06:42:12
That is when the world will end.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

cp+mono - najlepsze dawkowanie?

Następny temat

pkt olimp

sosy