SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Idealne proporcje - przeczytaj!

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4709

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 3201
Witam
Na pewno niejeden z Was zauważył, że kulturystyka uprawiana przez wielu z nas znacznie odbiega od podstawowych założeń tej dyscypliny. Dzisiaj słysze tylko - masa, masa, masa. Przysłuch**ąc się uważnie wychwytuje takie słowa jak: klata, biceps, plecy i kaptury. A co z reszta? Nogi? Po co...Brzuch? 6 weidera i po sprawie. Cóż nie tak to powinno wyglądać.
Kulturystyka to nie wyscig w kierunku wielkiej bezksztaltnej postury (chociaz tu i tak wielu na skroty jedzie). Tu chodzi o to, aby przez ciezka prace, wyrzeczenia ksztalcic swa psychike, zdolnosc koncentracji, no i oczywiscie zblizac sie do idealnej sylwetki, ktora budzi respekt w naszych i innych oczach. Z przykroscia stwierdzam, ze wiekszosc jednak woli wygladac jak karykatury ludzi.
Poczytując ostatnio pewna ksiazeczke natknalem sie na rozdzial o idealnych proporcjach. Przejde zatem do meritum:
1. Obwód klatki piersiowej powinien wynosić 1,11 obwodu bioder.
2. Kark powinien mierzyć nieco więcej niż 38% obwodu klatki piersiowej.
3. Obwód przedramienia - 30% obwodu klatki piersiowej.
4. Obwód napiętego ramienia powinien być większy o ok.20% od obwodu wyprostowanego przedramienia.
5. Obwód w pasie powinien stanowić 75% obwodu klatki piersiowej.
6. Obwód uda - 60% obwodu bioder
7. Obwód łydki 40% obwodu bioder, 65% obwodu uda, czyli tyle samo co obwód ramienia.
Oczywiście podstawą do całych obliczeń jest obwód bioder. W miarę nabierania doświadczenia zaczniemy również oceniać naszą sylwetkę na podtsawie obserwacji w lustrze, centymetrem nie ocenimy gęstości mięśnia czy też jego zatłuszczenia.

Za idealna symetria budowy ciała idzie równiez proporcjonalny rozwój siły. Często spotyka się osobników, którzy specjalizują się właściwie tylko w jednym boju, lekceważąc pozostałe. Znam przypadki chłopaków, którzy cisną ponad 100 na ławce płaskiej i zatrzymują się przy 60kg w przysiadzie. A jak to powinno wyglądać?
Weźmy dla przykładu klasyczne wyciskanie sztangi ponad głowę. Jeśli możecie wykonać to ćwiczenia ciężarem 50kg, to proporcjonalne obciążenia, jakimi powinniście móc ćwiczyć w innych ćwiczeniach, są następujące:
Unoszenie przedramion ze sztangą 33,5kg
Unoszenia przedramion ze sztangą - nachwyt 28,5kg
Wyciskanie w leżeniu 63kg
Przysiad 107,5kg
Martwy ciąg 117,5kg
Przy wzroście osiągów w jednym ćwiczeniu powinniśmy proporcjonalnie zwiększać siłę w innych. To pomoże nam w osiągnięciu doskonałej sylwetki.

Mam nadzieję, że komuś się ten post przyda, zwłaszcza, że mało widziałem osób, które w tym kierunku dążą. Chciałbym zwrócić uwagę młodszych osób, które niepotrzebnie biorą przykład z "karków" z lokalnych siłowni. Przecież nie o to w tym wszystkim chodzi.

Źródło: "Kulturystyka - System Joe Weidera" A.W.Comes
Pozdrawiam

no a jak

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 91090
To już było wiele razy

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 125 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5562
a czy odwód klatki piersiowej mieży sie na wdechu czy wydechu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 3201
wg mnie na wdechu, chociaz sam mam w mierzeniu tej czesci problemy

no a jak

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 314 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 10233
bardzo dobry art ,moze jakiegos anty-zbudowanego mega klaciarza uswiadomi , choc watpie pozdrawiam

Dziś staraj się być lepszy
niż byłeś wczoraj !!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5253 Wiek 50 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15407
dobry art - choć tradycyjnie się z nim nie zgadzam ;)

Przykładowo:

W klatce miewałem pod 147 cm. Przyjmijmy dla wygody, że dociągnąłbym do 150, jak się teraz kształtują sugerowane wymiary ?

2. Kark powinien mierzyć nieco więcej niż 38% obwodu klatki piersiowej.
wychodzi 57 - taki kark wpędziłby niejednego tura w kompleksy

3. Obwód przedramienia - 30% obwodu klatki piersiowej.
wychodzi 45 nielicho

5. Obwód w pasie powinien stanowić 75% obwodu klatki piersiowej.
wychodzi 112 - toż to prosiak nie kulturysta

Moje skromne zdanie na ten temat jest takie, że w zależności od typu sylwetki, od tego czy ktoś jest drobnej czy grubej kości i od genetycznych możliwości zależą prawidłowe wymiary. Ja chcę dojść do klatka = pas x 2. Jest to możliwe, wystarczy tylko, że dołożę 10 cm w klatce i odejmę z 15 w pasie, w którym jest troszkę za dużo :) Sorki - ale co to za tabela, według której ktokolwiek powinien mieć ponad 100 w pasie ? Ludzie mający kaloryferek mają koło 75-85 w pasie, wynika z tego, że nie wolno im przekroczyć 100-110 w klatce. Przecież mięśnie brzucha zasadniczo nie są ćwiczone na masę. Wyjątkiem może być Ronnie Coleman, który wygląda tak, jakby przed chwilę połknął komplet sztangielek razem z ćwiczącym .

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 3201
Słuszne uwagi, chociaz mysle ze za bardzo sztywno podchodzisz do sprawy. Nie chodzi o to zeby chodzic na trening z centymetrem i w ten sposob dobierac cwiczenia. Wiadomo, im talia wezsza tym lepiej (chociaz na obwod wplywa nie tylko brzuch, takze prostowniki). Kark - no coz, czytalem gdzies ze Pudzian ma 57, ale moge sie mylic.
Zreszta chodzi tylko o to, zeby w ten sposob pomoc sobie w ocenie wlasnej sylwetki. Podstawa powinno byc wg mnie lustro, ale ciezko spojrzec obiektywnie na swoja posture. Zawsze biceps za maly, klata za mala. A nogi? Coz, zazwyczaj lustra ich nie obejmuja:)
Pozdrawiam

no a jak

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 6988 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 52689
proporcje a wymiary to dwie rozne sprawy, nie ma co jednych w drugie platac

a i te procenty wydaja sie nietrafione

-World belongs to strong and brutal-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5253 Wiek 50 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15407
nie podchodzę sztywno, troszkę żartuje - ale sami widzicie, że obwód pasa jest według tabeli za duży i to nie o 5 tylko o 30 cm :)

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

czy możecie doradzić?

Następny temat

Bóle po treningu

NutLove