SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

IF w sezonie startowym

temat działu:

Odchudzanie i forma po męsku

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 146

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 967 Napisanych postów 3586 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 70002
Część :)

Kilka lat temu już siedziałem w IF i bardzo dobrze wspominam ten okres.
Obecnie od niedawna wróciłem do tego systemu żywieniowego w układzie 16/8 z założeniem okna w godzinach 13:30 - 21:30 z drobnymi przesunięciami (start 1314 koniec 21/22) Taki system bardzo dobrze komponuje się z moim dniem, z pracą i treningami.

Aktualnie kończę sezon startowy a w przyszłym roku oczywiście będzie kolejny. Trenuje i startuje w dyscyplinie jazda szybka na rolkach - spory wysiłek, duża intensywność, w zależności od dystansu od 45 do 2h intensywnego wysiłku. Energia idzie głównie z WW i wiem, że bez nich paliwa brakuje. Trenowałem też dość długo na czczo rano crossfit - 1h bardzo intensywnego treningu o 6:00 - stosowałem wtedy ładowanie węglowodanów na noc i to się sprawdzało. Jednak w sezonie zawdy odbywają się najczęściej w godzinach 10:00, 11:00, 13:00 i jestem pewny, że nawet solidne załadowanie węgli na noc nie da mi paliwa żeby dać maxa w tych godzinach. Rano moc będzie, ale do 11 już raczej zabraknie. To samo po starcie, kończę wyścig o 12:00 i czekać 1,5h z uzupełnieniem zbiornika ?
Jak ugryźć ten temat ?

Czy w dniu zawodów zrobić sobie dzień odstępstwa od IF (taki cheat day) i zjeść normalnie przed zawodami a od następnego dnia wrócić normalnie do godzin okna żywieniowego ?

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 213 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2044
W takim razie czemu po prostu nie zmniejszysz sobie porcji w pozostałych posiłkach i nie zjesz normalnie posiłki przed wysiłkiem? Shake'a węglowodanowego zrobisz w 5 minut więc nawet jak się nie ma czasu to się to jakoś wciśnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 967 Napisanych postów 3586 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 70002
B$K
W takim razie czemu po prostu nie zmniejszysz sobie porcji w pozostałych posiłkach i nie zjesz normalnie posiłki przed wysiłkiem? Shake'a węglowodanowego zrobisz w 5 minut więc nawet jak się nie ma czasu to się to jakoś wciśnie


Problemem nie jest zmiana porcji czy trudność w przygotowaniu posiłku a zjedzenie poza oknem żywieniowym


Zmieniony przez - fsl w dniu 2019-09-08 22:34:46

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 213 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2044
No ale dieta ma być dostosowana do ciebie. Skoro masz treningi rano i musiałbyś coś zjeść przed treningiem to albo zmień okno żywieniowe, albo nie rób go w ogóle i zjedz posiłek?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 967 Napisanych postów 3586 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 70002
B$K
No ale dieta ma być dostosowana do ciebie. Skoro masz treningi rano i musiałbyś coś zjeść przed treningiem to albo zmień okno żywieniowe, albo nie rób go w ogóle i zjedz posiłek?


Zastanawiam się czy przeczytałeś ze zrozumieniem mój post...
Nie mam treningów rano.
Napisałem, że miałem kiedyś - już nie mam.

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 213 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2044
No chodziło mi o tą 11/12. Zmień sobie okno żywieniowe albo po prostu nie stosuj tego okna jeżeli musisz coś zjeść przed wysiłkiem a akurat posiłek wykracza poza. Dieta jest dla nas, nie my dla niej :). Nie rozumiem po co się upierać przy IF jeżeli masz taką sytuację a nie inną.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 967 Napisanych postów 3586 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 70002
IF ma mi służyć cały rok, zawody to 20 dni w roku i wypadają w 1-2 tygodniowych odstępach. 20 dni VS 365 dni to nie powód by rezygnować całkowicie z IF.

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 213 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2044
No to jedyną opcją jest w te 20 dni zmienić sobie okno żywieniowe. Skoro sam wiesz, że nie dasz rady utrzymać takiej samej intensywności wysiłku bez posiłku to nie ma innej możliwości
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Melanotan ..

aerofull