SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Historia pewnej redukcji - co dalej?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 748

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

27

Płeć

Mężczyzna

Cel

Powrót do zdrowia i siatkówki

Waga

73

Wzrost

180

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

18% wg Xiaomi scale 2

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Praca siedząca w biurze, brak aktywności poza treningiem siłowym i siatkarskim. Sen ok. 6- 7 godzin dziennie.

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

2-3 razy w tygodniu trening FBW o lekkiej/średniej intensywności od stycznia tego roku, 1 raz w tygodniu trening siatkarski od początku września

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Ujemny bilans kaloryczny od maja 2019 (obecnie ok. 1900kcal BTW 30/30/40). Samopoczucie dobre, nie chodzę głodny, waga delikatnie skłania się ku spadkowi.

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Brak problemów ze zdrowiem.

Stosowana lub planowana suplementacja

Komplex vitamin;omega 3/6; WPC (wliczone w bilans, średnio 3x w tygodniu 1 porcja)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 27 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 472
Cześć,

Poniżej chciałbym przedstawić krótką historię, która wydarzyła się w ciągu ostatniego półtorej roku mojego życia.
Całe życie byłem aktywny sportowo, bardzo dużą częścią mojego życia jest siatkówka, oprócz tego miałem różne amatorskie epizody z innymi sportami, np. bieganiem czy siłownią.
W maju 2018 roku odniosłem kontuzję lewego kolana na turnieju siatkarskim i od tamtej pory trochę zaczęły się schody. Moja waga w tamtym momencie wynosiła ok. 80kg. Zdiagnozowano u mnie wtedy kolano skoczka i na domiar złego stało się to na kolanie, na którym w okresie dojrzewania przeżyłem jałową martwice kości piszczelowej, więc czekał mnie dość długi okres rehabilitacji o którym nie miałem pojęcia...
Do sierpnia 2018 waga zdążyła wzrosnąć do 85kg, starałem się kontrolować to co jem, ale nie byłem przyzwyczajony do tak małej ilości ruchu. Kontynuowałem w tym czasie tour de lekarze. Był to dla mnie trudny okres- miałem wrażenie, że nie wiele mogę zrobić (cały czas próbowałem powrócić do ruszania się, ale robiłem to zbyt "agresywnie"). W styczniu 2019 moja waga pokazała szczytową wartość 88kg (byłem serio mocno zalany jak widać na załączonym obrazku).
W tym momencie nastąpiło przełamanie. Zamiast wciąż próbować wrócić do siatkówki postanowiłem zacząć ruszać się na siłowni.
Zacząłem chodzić na siłownię 2-3 razy w tygodniu, jeżeli chodzi o odżywianie to starałem się patrzeć co jem, nie liczyłem tego. Tak trwało to do maja 2019. Moja waga wskazywała już 85kg, a sylwetka wyraźnie się poprawiła, czułem się już lepiej i przede wszystkim byłem znowu zmotywowany! Od tamtego momentu zacząłem liczyć kalorie i postanowiłem redukować. Zaczynałem od 2100-2200 kcal i powoli ucinałem jeszcze bardziej. Efekty można zobaczyć na zdjęciu z połowy lipca i końca sierpnia. Obecnie ważę ok 73 kg i spożywam ok. 1900 kcal i zastanawiam się co dalej robić. Moje kolana mają się co raz lepiej, myślę że ta utrata wagi bardzo im w tym pomogła i raczej nie chciałbym wracać do zakresu 80+, a trzymać się w okolicach 75 kg. Patrząc na aktualne zdjęcie powinienem już teraz wejść na bilans lub delikatną masę, czy próbować jeszcze dociąć i wtedy zbudować trochę mięśni? Chciałbym osiągnąć mniej niż 15% fatu i już więcej tej granicy nie przekraczać, bo ten balast strasznie mi przeszkadza :)

Pozdrawiam!


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6070 Napisanych postów 74690 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 626696
Jeżeli tak długo byłeś na ujemnym bilansie kalorycznym , to musisz teraz dać odsapnąć organizmowi . Wychodzenie z redukcji nie koniecznie jest szczególnie trudne aczkolwiek – nie powinno być jednak zupełnie spontaniczne. Zdając się na sygnały wysyłane przez organizm łatwo jest bowiem doprowadzić do sytuacji, w której szybko zacznie przybywać kilogramów. Kluczem jest spokój, ostrożność i odpowiednia strategia, która zakłada, że po zakończeniu redukcji poświęcamy kilka tygodni na „ustabilizowanie” efektów. Kaloryczność na zero i kilka tygodni odpoczynku .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6140 Napisanych postów 7815 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 230869
Jak wyżej zostało napisane - nie spiesz się bo nie znasz swojego organizmu więc sobie delikatnie wychodź z redukcji na zero ( posiedzisz tu 3-4 tygodnie ) i możesz znów kontynuować redukcje bo jeszcze jest z czego ciąc później . Warto dla samego siebie zrobić sobie badania kontrolne ( podstawowe )

https://www.sfd.pl/Długa_redukcja_Mężczyzno_zbadaj_się!-t1125995.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 27 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 472
Ok, w takim razie plan na ten tydzień to wykonanie badań i utrzymanie 1900. Z każdym kolejnym chce dodawać po ok. 10g węgli i obserwować. Mam zamiar w ten sposób osiągnąć 2300-2400 i pozostać przez 3-4 tyg i wrócić do ucinania. Myślicie, że to dobre podejście czy jakieś inne rady jeszcze się znajdą? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6140 Napisanych postów 7815 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 230869
Nie musisz az tak powoli dodawac- 10 wegli to raptem 40 kcal :) więc dojscie na zero tym systemem zajmnie ci 3 miesiace :) jesli teraz masz 1900 kcal a twoje zero kcal to np 2500 to kalorie dołóz sobie w 3 turach po równo co tydzien - wejdziesz sobie na swoje zero i wtedy posiedzisz na nim 3- 4 tygdonie i znow wskoczysz na redu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 27 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 472
Kiedyś dość mocno zastanawiałem się do dodania do suplementacji kreatyny. Czy to dobry pomysł, aby np. dorzucić to na okres przerwy w redukcji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6070 Napisanych postów 74690 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 626696
Pomimo, iż kreatyna nie jest typowym suplementem wspomagającym redukcję tkanki tłuszczowej, to z powodzeniem mogą stosować ją również osoby, które chcą schudnąć. Muszą jednak zostać spełnione trzy warunki. Po pierwsze, aby kreatyna „zadziałała” konieczny jest trening o wysokiej lub bardzo wysokiej intensywności, najlepiej – trening siłowy. Po drugie, osoby stosujące kreatynę powinny wiedzieć, że związek ten nie przyspiesza spalania tłuszczu zapasowego, a w zamian pozwala utrzymać lub niekiedy nawet zwiększyć siłę mięśni i ilość beztłuszczowej masy ciała pomimo deficytu energetycznego
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3706 Napisanych postów 62762 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 677491
Kreatyna jest uniwersalnym suplementem. Sprawdzi się ona bez względu na trenowaną dyscyplinę sportową, jak i cel (poprawa wyników siłowych, wytrzymałościowych, budowa masy mięśniowej, redukcja tkanki tłuszczowej). Poza tym monohydrat kreatyny jest tani, przebadany przez wiele lat na bardzo dużej grupie osób i sprawdzony. Poza tym kreatynę można stosować cały rok w ilości około 4 gramów. Odpowiedź więc brzmi jak najbardziej tak. Można ją wprowadzić w każdej chwili o ile potrafisz wykorzystać jej właściwości.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 27 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 472
Aminotransferaza alaninowa i asparaginianowa, cholesterol całkowity, glukoza na czczo we krwi żylnej, kreatynina surowicy, mocz - badania ogólne, morfologia pełna - analizator - krew, potas surowica, żelazo na czczo - surowica. Na takie badania dzisiaj dostałem skierowanie od lekarza, widzę że brakuje części z listy, która jest zawarta w linku. Czy są one jakoś inaczej nazwane? Ew. czy te badania są wystarczające czy powinienem jakieś jeszcze wykonać prywatnie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6070 Napisanych postów 74690 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 626696
Niestety na te inne musisz mieć skierowanie od specjalisty lub możesz wykonać prywatnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 27 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 472
To ja najbardziej rozumiem, ale bardziej chodziło mi, które rzeczywiście warto byłoby wykonać prywatnie w tym wypadku? Czy poczakac na wyniki tych zleconych i wtedy zrobić ewentualnie następne?

PS. Update, wyniki z badań ze skierowania w załączniku. TSH, Kortyzol i testo powinny być na dniach






Kortyzol i TSH poniżej, na wyniki testosteronu jeszcze czekam.
Może ktoś zerknąć i dać komentarz czy jest ok?




Zmieniony przez - eonjasty w dniu 9/5/2019 2:19:22 PM

Zmieniony przez - eonjasty w dniu 9/6/2019 11:57:08 AM
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja

aerofull