SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Hipertrofia trening na siłe a trening na mase

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 200

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 53 dni Przeczytanych tematów 29
1.Nigdzie nie udało mi się znaleźć , może ktoś ma takie informacje, ile % więcej bądź szybciej miesni zbuduje się trenując systemem na mase np 5x12 powtorzeń w porównaniu do treningu na siłe 5x5, jakich roznic przyrostów można się spodziewać ?
2. o ile większy progres siłowy będzie trenując typowym treningem na siłe ,porównując do trenngu na mase ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5523 Napisanych postów 60302 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 742950

Zadałeś pytania, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo nikt nie prowadzi takich badań.
Przyrosty głównie masowe są ściśle powiązane z przyrostami siłowymi. Bo podstawą budowania masy mięśniowej jest progresja ciężarowa, ale nie tylko. Bo jak się dobrze zastanowić to można poprawiać siłę mięśniową bez rozbudowy masy mięśniowej (choć siła mięśniowa też zależy od przekroju poprzecznego mięśnia) to w dużej mierze odpowiada za siłę sprawność układu nerwowego.
W końcu osoby startujące w sportach siłowych poprawiają swoje wyniki nie przechodząc do kolejnej kategorii wagowej. Masa zależy też w dużej mierze od aktualnie stosowanej diety i czy mamy nadwyżkę kaloryczną bo bez niej będzie ciężko o masę mięśniową.

Warto wziąć pod uwagę parametr treningowy, którym jest time under tension czyli czas pod napięciem. Dla budowy masy mięśniowej najlepszym zakresem jest przedział między 30-60 sekund. W przypadku budowy siły mięśniowej ten czas pod napięciem jest mniejszy.

Pamiętać też należy, że nie kształtujemy tylko jednego z parametrów, nic nie stoi na przeszkodzie aby przy zakresach 1-3 czyli teoretycznie siłowych nasza masa mięśniowa też się rozwijała. To wszystko zależy od periodyzacji treningowej jaką sobie przyjmiemy podczas planowania mikrocykli treningowych.

Polecamy również: Jak wydłużyć czas napięcia mięśni?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-08-30 16:25:39

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16377 Napisanych postów 127867 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1438713
1 nie ma chyba takich zależnosci, każdy jest inny i te wyniki bedą inne
2 też to jest wróżenie z fusów, trenujac na siłe można nic nie zbudować jak lipny trening i źle zaprogramowana progresja
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Uciekające plecy przy martwym ciągu

nutloveb