SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Hamstrings- goleniowo-kulszowe a ból kolana

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1858

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 637 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15877
witam

zastanawiam się jakie znaczenie może mieć rozciąganie tych partii mięśni oraz dwugłowego uda a bólu kolana który wystepuje u mnie od około 2 tygodnii, rozciągnięcie tych partii mięśni powoduje calkowity zanik bólu w kolanie ktory występuje dokładnie pod rzepką przy więzadle, uczucie kłucia tak jakby i ból przy podskoku z jednej nogi.
myslalem ze moze to byc wynik slabszego VMO ale jesli rozciagniecie przeciwnej czesci nogi powoduje zanik bolu to juz sam nie wiem czy warto wzmacnaic VMO, ktore i tak mam chyba dość silne i dobrze zbudowane.
z kolei wykonujac cwiczenia wzmacniajace na dwuglowy uda na piłce czuje delikatny ból w kolanie

ćwiczenie rozciagajace po ktorym znika ból to w siadzie na łóżku chora noga prosta, druga noga podparta o podłoże i naciskam miednicą na nogę. w seriach około 5-6 minut tego rozciągania powoduje zanik bólu w okolicy rzepki. zastanawiam się zatem czy jest jakies powiązanie tych miesni z bólem w okolicy wiezadla rzepki i co robić dalej, czy zaprzestać wzmacniania czworoglowego i VMO a skupic sie jakos na dwójkach i ogolnie hamstringach?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 66 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 481
mm. kulszowo-goleniowe sa powiazane z wiezadlem krzyzowym przednim, stanowia stabilizacje dla ACL.. jesli zaczniesz je wzmacniac silowo w otwartym lancuchu biokinematycznym mozesz pogorszyc stabilizacje i wywolac tylko dolegliwosci bolowe przy uszkodzonym ACL.. natomiast czworoglowy stabilizuje ACL razem z kulszowo goleniowymi w zamknietym lancuchu biokinematycznym..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 637 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15877
dzieki za odpowiedz Goliat- sugerujesz zatem że może to być powiązane jakoś z uszkodzeniem więzadła krzyżowego?
póki co postanowilem zaniechać jakichkolwiek ćwiczeń wzmacniających i dać odpocząć nodze około tydzień jeszcze, z dnia nadzień ból jest coraz mniejszy w okolicy więzadła rzepki u jej szczytu. mysle ze zostane tylko przy rozciąganiu dwójek i kulszowo goleniowych 2 razy dziennie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 66 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 481
Bez badania ciezko stwierdzic, w obrebie kolana stabilizowanego przez wiezadla ciezko wyodrebnic jednoznacznie jedno, rownie dobrze moze to byc wiezadlo rzepki, lakotka, przeciazenie.. sprobuj zrobic przysiad powoli opierajac sie plecami o sciane.. czy wystepuje bol tylko i wylacznie przy pewnym kacie zgiecia kolana gdy do niego dojdziesz czy na wiekszym fragmencie? jesli wzmacniasz kulszowo goleniowe w otwartym lancuchu zwiekszasz ich sile i mase ale gorzej stabilizuja, byc moze sa za silne i przykurczone przez co napinaja bardziej ACL.. sprobuj rozciagac dwuglowy, polsciegnisty i polbloniasty, moze faktycznie sie cos zmieni..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 637 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15877
aktualnie kolano prawie że nie boli, moze to efekt tabletek/maści i lodu- w kazdym badz razie po zrobieniu przysiadu przy ścianie nie poczulem zadnego bólu, bol zawsze pojawia się rano po przebudzeniu, wtedy sprobuje zrobic przysiad to bede wiedzial jednoznacznie co tam się dzieje. mysle ze poki co zostane przy rozciaganiu wlasnie tych partii mięśni a wzmacnianie sobie odpuszcze, czuje progress z dnia na dzień od czasu gdy zaprzestalem wzmacnianie przede wszystkim VMO czyli raczej nie w tym tkwila przyczyna.
dzieki za te przydatne informacje, doceniam wiedze. dzięki temu wiem na przyszłość jak działać i w jakich łańcuchach ewentualnie ćwiczyć

Zmieniony przez - Maverick15 w dniu 2011-12-30 22:39:46
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 66 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 481
Wiesz, nie wiemy jednoznacznie czy to ACL ale jesli tak to niestety silowe wzmacnianie kulszowo goleniowych w otwartym lancuchu odpada przynajmniej na razie.. skup sie na razie na przysiadach w lini pionowej z pilka pod plecami, jak masz dostep do duzej pilki gumowej (takiej do skakania, rehabilitacji) to w lezeniu na plecach poloz stope na pilce, dociskaj piete w pilke, przyciagaj pilke do siebie, potem poloz sie na walku zmniejszajac stabilnosc podporu.. potem mozna cwiczenia w staniu na niestabilnym podlozu, utrzymanie rownowagi na krazkach sensomotorycznych, przysiady z asekuracja 2 osoby z przeciwna reke do kolana, no i wchodzenie ogolnie w mieszane lancuchy i zaczynanie tych samych cwiczen z tasma thera-band przy drabinakach na naprezonej tasmie (przodem do drabinki tasma naprezona, zaczepiona w polowie podudzia ciagnie podudzie a Ty robisz przysiad z nieruchomym podudziem) itd. to wszystko fajne na ACL jak wiadomo ze jest uszkodzenie i stopniowe zwiekszanie stabilizacji i zmiane pracy w lancuchach.. dla zdrowego tez dobre zeby zabezpieczyc kolana wczesniej przed sezonem narciarskim.. pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 637 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15877
jak tylko ustabiluzuje się stan kolana to bede wykonywal te cwiczenia, dzisiaj już 3 dzien od czasu gdy zaprzestalem cwiczeń na VMO i przyznam ze rano wstalem i znaczna poprawa w nodze jest, wiec wyglada to lepiej.
pilke taką mam w domu więc bede cwiczyl juz wkrotce i wykonam te cwiczenia ktore poleciles, dzieki ogromne za to. zdaje sobie teraz sprawa z istoty działań w zamknietych lub otwartych łańcuchach biokinematycznych a nie wiedzialem o tym wczesniej ze ma to znaczenie także dzieki za tą wiedzę :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 637 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15877
jednak jestem w ciemnym tyłku. caly ten tydzien noga juz nie bolała, 2 dni lekko potrenowalem, biegajac moze 3 minuty i rzucajac poprostu na bocznym koszu, pare skokow oddalem, i na drugi dzien nie bolało,wczoraj jakis czas lezalem w pozycji moze nikomfortowej dla nogi bo dosc mocno ugiętą miałem, wstalem po jakims czasie i bolalo, wstaje teraz rano i czuje ze bol narasta u wierzchołku rzepki. jestem na skraju zalamania bo juz bylo dobrze i przez takie cos znowu boli. chyba poddaje sie i czekam,bo za 3 tygodnie mam termin do specjalisty
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

co robic po skreceniu?

Następny temat

16 lat - niepokojące wyniki badań.. ALAT..

Whey vit