SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

HIT analiza treningu + pytania

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3700

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 64 Napisanych postów 17868 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 102745
A więc tak mnie tez troszke przycisło i niestety nie będe miał już tyle czasu na ćwiczena jak kiedyś. A że to moja wielkaaaaaaa pasja to nie zrezygnuje znich na pewno.Pomyślałem że właśnie HIT przyjdzie mi z pomocą.A jako ze znam ten trening tylko z gazet (a to g****) więc mam parę pytań chyba głównuie do bst jako propagatora tego systemu.

A więc tak przykładowo

Mam zamiar robic trening 2 x w tygodniu.jak poniżej (wszystkie uwagi mile widziane)

1 trening

Przysiady (nogi) 3serie
Podciaganie sztangi w opadzie (plecy) 3 serie
Wyciskanie sztangi na skosie (klata) 3 serie
wyciskanie hantli siedzac (barki) 3 serie
wyciskanie hantli oburacz (triceps) 3 serie
hantle siedzac (biceps) 3 serie

2 trening
Maszyna na uda 3 serie
Martwy ciag 3 serie
wyciskanie hantli skos dół (klatka) 3 serie
szrugsy 3 serie
wyciskanie francuskie sztangi 3 serie
sztanga stojac (biceps) 3 serie

(brzuch pominalem bo na niego mam osobny dzien to juz inna historia)

1. pytanko czy taki trening moze być??
Spwecjalnie w 2 treningu staralem sie dobrac inne cwiczenia na dane mięśnie aby zrobić to troszke zróżnicowane.
2.Jak z piramida (jesli ona istnieje) np na klatke jesli moim zalozeniem jest hmmm w ostatnie 3 serii na skosie wycisnac np 115 kg 6 razy ( na maxa) wiec od czego zaczać?
Pewnie te 2 pierwsze serie traktowac (jak w treningu Doriana) jako rozgrzewka i po prostu dac z siebie full w tej 3 serii tak?

3. nogi tez robic mniejsza ilosc powtorzen jak na gorna czesc ciala?

4 przykladowo bst ile taki trening powinien mi zajac czasu?? (zebym wiedzial jakie mniej wiecej robic przerwy) czy tez nie ma to (oczywiscie bez przesady) az takiego znaczenia?


Z góry wielkie dzieki za pomoc choc w miare trenowania pojawia sie pewnie nowe questiony ale jako ze mam juz troche stażu machania żelazem to już potem dam sobie rade. Chce tylko wiedziec podstawowe rzeczy aby dobrze wystartować


Pozdrawiam

KAIN
"Loved be few Hated by many But respect by all"
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49630 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Wg. mnie za duzo serii i nieco dziwnie rozplanowane - barki robisz tylko raz w tygodniu.

Trening 1 jest ok, trening 2 - ta maszyne na uda dal bym pozniej, jezeli nawet nie calkowicie zrezygnowal (jezeli na dwuglowe ud, to moze na koniec treningu?

Co do ilosci serii - jezeli ta sa juz wlasciwe serie, to mozesz sie zarznac - jezeli juz, to sugeruje pierwsza lekka, nie do upadku, dwie nastepne juz wlasciwe.

Teraz pytania:
1. Jasne, ze mozesz sprobowac, ja osobiscie wyrzucil bym maszyne na uda (chyba, ze bedziesz faktycznie czul, ze tego potrzebujesz), i robil biceps/triceps raz w tygodniu - i tak dostana te miesne niezle w kosc podczas treningu pozostalych grup. W 2 treningu zamiast maszyny na nogi dal bym podciaganie na drazku - np. podchwytem (wtedy zalatwi to Ci i biceps przy okazji)
2. Ja osobiscie nie lubie piramidy i lepiej na mnie dziala uzywanie tego samego ciezaru (ha, zreszta jak przy 2 seriach robic piramide). Wszystko zalezy ile chesz robic powtorzen. Ja ostatnio zasuwam po 5-6 powtorzen i robie dwie wlasciwe serie tym samym obciazeniem, w seri rozgrzewajacej robie 10-12 powtorzen tak aby ostatnie bylo juz odczuwalne w miesniach.
Nie koniecznie musisz robic 1 wlasciwej serii - przy 6 powtorzeniach bardzo ciezko bedzie Ci sie ta jedna seria zmeczyc/pobudzic miesnie, chyba ze faktycznie zrobisz 2 serie rozgrzewajace np. 15/10/6 powtorzen i ta ostatnia faktycznie bedzie ciezka - na pewno warto sprobowac - sam tak trenowalem dosyc dlugo i efekty byly bardzo dobre.
Nogi dobrze mi ida przy powtorzeniach 15-20 - ale wtedy jedna seria (o ile wykonana z maksymalnym wysilkiem) wystarcza.

4. Znaczenie ma, jezeli bedzeisz wykonywal 1 serie - to rob minimalne odpoczynki. Taki trening jak Twoj powinien zajac Ci ok 45 minut.

I na koniec - moze sie okazac, ze 2 x w tyg. to za duzo dla Ciebie pomysl wtedy nad podzieleniem tego na 2 dni.
A jezeli bedziesz mial bardzo malo czasu, to podam Ci inny trening 2x w tygodniu bardzo szybki i bardzo efektywny, kazda sesja zajmuje gdzies z 20 minut i jeste bardzo dobra na przerwanie stagnacji i poprawienie wszelkich wynikow.


bst
Moderator dzialu HIT
Zapraszam do dyskusji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 64 Napisanych postów 17868 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 102745
thx za odpowiedz bst a wiec brniemy dalej heeh

tak te 3 serie to jest tak ze walsnie 2 mialy byc wlascie a 1 jako rozgrzewkowa.

Teraz pytanko z innej beczki. Bo kurde cos mi sie nie widzi (a raczej po normnalnym treningu ciezko bedzie to osiagnac) jak 2 wlasciwymi seriami zarznac np klate. Jakies specjalne techniki?
Rozumiem ze moge np skrocic znaczaco odpoczynki miedzy seriami .Co dalej proponujesz?
Najlepeij jakbys ,jesli nie sprawi ci to trudnosci opisal krok po kroku taki swoj jeden oprzykladowy trening. Dzieki temu bede mial hmm takie wizualne przedstawienie tego jak to ma si odbywac. Bo trening HIT mysle ze bedzie ok w moim przypadku i sytuacji wiec jak juz to robic to robic madrze.


z gory jeszcze raz thx

Pozdrawiam



KAIN
"Loved be few Hated by many But respect by all"

Zmieniony przez - KAIN w dniu 2001-10-17 12:21:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 64 Napisanych postów 17868 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 102745
ok wyreczajac cie ehhe troszke poczytalem o hicie i tak

Kazda serie wlasciwa ,czyli w moim przypadku 2 i 3 robic bede tak okolo 5-7 powtorzen.Wiadomo ze jesli bede to robil tym samym ciezarem to peweni w serii drugiej wyjdzie z 7-8 ruchow a w serii trzeciej 4-5. Ok dalej.....2i3 seria maja byc robione do załamania mięśniowego tak?

zakladamy teoretycznie przerwy miedzy seriami tego samego cwiczenia skracam do okolo 1-1,5 minutki.Ok to samo stosowac do przerw miedzy przejsciem od np klaty do barków? czy raczej robic to instynktownie?

Jak byś ty proponował jeśli mam zamiar robić trening 2x w tygodniu to po prostu ustalic sobie 1 trening (np ten z pierwszego postu numer 1)i powtórzyć go 2 razy czy też zrobic tak jak myslalem 2 treningi ale inne (chodzi o cwiczenia)?

Ok na razie tyle heeh

ale dupe truje co?? )
Ale wiedzy z naszej dziedziny nigdy za dużo a HIT niestety to dla mnie tylko teoria a teraz sie zacznie praktyka hehe


Pozdrawiam

KAIN
"Loved be few Hated by many But respect by all"

Zmieniony przez - KAIN w dniu 2001-10-17 12:32:38
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49630 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Mi sie udaje 2x5 powt. zmeczyc klate, ba, nawet 1x10 sie udaje.
Dodatkowe techniki? Powtorzenia wymuszone, malejace obciazenie, po zakonczeniu serii tylko uniesienie ze stojakow obciazenia znacznie wiekszzego i tylko przytrzymanie (statyczne napiecie). Mozliwosci jest duzo.

Mozesz spokojnie w pierwszej wziasc ciezar mniejszy - po prostu na rozgrzewke.. ale to nie ma az takiego znaczenia - sam dojdziesz ile serii Ci potrzeba.

Co do przerw - w przypadku robienia ~5-6 potworzen robie wieksze przerwy traktujac to jako trening silowy (wlasnie ok 1-1.5 minut. Cwiczenia ukladam tak, aby nie trenowac np barkow po klatce wiec przerwy takie aby tylko zmienic obciazenie i stanowisko. Trening ustalam tak aby nie robic barkow od razu po klatce - wstawiam pomiedzy jakies inne cwiczenie - np na plecy.

Co do tego czy 2 roznie czy 2 takie same - robilem i tak i tak. Jest nawet taka metoda, ze na drugi dzien wykonuje sie ten sam trening raz jeszcze - efekt sie kumuluje a z racji przyzwyczajenia organizmu w ten drugi dzien mozna podniesc wiecej - tyle ze tam trzeba rzecz jasna nie szalec - raczej jedna wlasciwa seria wystarczy. Sposobow i mozliwosci eksperymentowania bardzo duzo.

bst
Moderator dzialu HIT
Zapraszam do dyskusji.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

HIT czy to coś dla mnie??

Następny temat

Trening na ramiona i brzuch

whey deli