SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Gwid - powolny progres - podsumowanie 18 m. str. 223

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 181853

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez Ekspert-SFD z działu Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie. Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 314 Napisanych postów 7707 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 118673
Witam

W związku z systematycznym treningiem od 01.10.2012 do dziś tj. 17.09.2013r ( prawie rok) zebrało mi sie na podsumowanie oraz ewentualne przemyślenia. Jako osoba mało doświadczona oraz jeszcze średnio kumata w biomechanice ludzkiego ciała zwracam sie z prośbą do bardziej doświadczonych użytkowników aby pomogli mi wskoczyć na właściwe tory przez kolejny rok.
Ćwiczenia rozpocząłem 1 października 2012 roku na wg mnie optymalnie wyposażonej siłowni jak na moje potrzeby. Oto kilka parametrów z tego okresu:
biceps - 36 cm
klatka - 106 cm
udo - 64 cm
waga - 112 kg
obwód pasa - 110 cm
wzrost - 185 cm
BMI - 32,7
zatłuszczenie - ok. 35%
Zdjęcie na ok. 3 tyg. przed rozpoczęciem treningu


Wziąłem się za siebie i w marcu 2013 wyglądałem tak:

BF - 31%
Wzrost - 185 cm
Waga - 106 kg
Klatka - 112 cm
biceps - 41 cm
udo - 69 cm
łydka - 41 cm
wyciskanie - 120 kg ( rekord)
barki - 87 kg
przysiad - 110kg (seria)
martwy ciąg - 110kg(seria)

Aż do teraz


biceps - 38 cm
klatka - 109 cm
udo - 62 cm
waga - 88,5 kg
obwód pasa - 90,5 cm
wzrost - 185 cm
BMI - 26
zatłuszczenie - 23% (czytnik elektroniczny bo z wyliczeń wychodzi 16%).

Podsumowując - strata 24 kg w niecałe 12 miesięcy oraz zdecydowanie polepszone samopoczucie.

Będąc na redukcji przez tak długi okres jestem już chyba( raczej na pewno) tym znużony i chciałbym zacząć" robić masę" albo jakoś na serio optymalnie zwiększyć ilość mięsa na szkielecie.

Z kalkulatora zapotrzebowania mam takie info:
Współczynnik BMR 1999.7
Aby utrzymać wagę
Kalorie 3449.48
Węglowodany 55% 1897.21kcal = 474.3gram
Białko 15%% 517.42kcal = 129.35gram
Tłuszcz 30% 1034.84kcal = 114.98gram

Z zakupem suplementów nie ma problemu gdyż stosuje białko jako wspomagacz od dawna.
staram sie zdrowo odżywiać bez zbędnych tłuszczy oraz węglowodanów( aktualnie jadę na diecie 2250 kc) co przyznam skutecznie z tygodnia na tydzień redukuje mi od 0,5 do 1 kg.

Panowie - subiektywnie patrząc na moje foto proszę o fachową poradę czy ciąć dalej( jeszcze tak do 85-86 kg) czy już zacząć się bulkować?

Diety nie mam dopiętej na guzik ale wygląda przykładowo

6,30 - poranek - szejk białkowy ( 250 kc)
9,30 - 1 śniadanie - banan + serek (95 +100 = 195 kc)
12,30 - 2 śniadanie - baton proteinowy ( 390-430 kc)
16,30 - obiad ( zawsze białko w postaci mięsa oraz ryż, kasza i wazywa) 800-1000 kc
19,30 - kolacja (szejk białkowy) - 250 kc
20,30 - białko ( 24 g)

Suma sumarum wypada mi dziennie około 160 g biała czyli 1,6/1,7 g na kg ciała.

trening 3 razy w tygodniu po 1,5 - 2h
poniedziałek - plecy + tric
środa - klata + bic
piątek - nogi + naramienne + zbieranina do poprawy ulubione partie ( tzn. tric)

po każdym treningu robie brzuchy.

nie robie absolutnie żadnych aerobów oprócz strechingu.

Zaznaczam iż jak widać na zdjęciach z redukcją znika mi masa dość znacznie pomimo suplementacji BCCA.
Kumple mówią że im człowiek starszy tym gorsza redukcja wiec sam nie wiem co o tym myśleć ale roczna harówka ze zbijaniem już dosyć mnie meczy.

Wiem, że ten sport to nie sprint tylko maraton.

W która stronę patrząc na całokształt zalecacie pójść teraz - masa czy dalsza docinka?
proszę o obiektywną ocenę ( to nie fotka_ pl ;)) oraz ewentualne rady.

Pozdrawiam

Sport to zdrowie do póki nie robisz singli

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 6719 Napisanych postów 76178 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 637686
witaj
z fotki wynika że trzeba by popracować nad budową czystej masy mięsniowej
zrzuciłeś "kupę"tłuszczu ale zarazem też tkanki mięśniowej
proponowałbym ułożyć dietę na zero lub delikatnie na plus i obserwować co się będzie działo
Twoja dieta jest niestety kiepska i należałoby popracować nad jadłospisem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1777 Wiek 44 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 23813
Witam, będę obserwował.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 314 Napisanych postów 7707 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 118673
dieta była przeznaczona na skuteczna redukcję:/ przyznaje uczciwie, że zeszło mi sporo mięsa i dlatego chce to odzyskać( z mojej winy). powoli myślę nad rozpoczęciem masy albo rzeczywiście na wyjściem z dietą na 0, ewentualnie +200/500 kc. Flex sugerujesz np zamianę szejków na coś bardziej stałego z większym bilansem białka czy jak?

Sport to zdrowie do póki nie robisz singli

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1777 Wiek 44 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 23813
Myślę, że Flex napisze podobnie... Proch z reguły jak masz braki w diecie, ktorych nie możesz inaczej uzupełnić świeżym pokarmem. A więc podstawa mięso i ryba. Świeże, najlepiej ugotowane samemu. Stać Cię na proch, a więc mięsko czy rybkę pewnie również. Ja od siebie napiszę, że poza białkiem z mięsa, ryb i jaj używam źródeł roślinnych, jak ciecierzyca, soczewica, fasola a nawet sporadycznie soja.
Węglowodany to brązowy ryż (w domu tylko, na zewnątrz tylko gdy dostępny), kasze, czasem brązowy pełnoziarnisty chleb, prawie za każdym razem własnego wyrobu. Pieczywo chrupkie żytnie z sezamem z lidla.
Tłuszcze poza tymi z mięsa, ryb i jaj to oliwa, orzechy włoskie, masło orzechowe czasami.
Do kilograma a czasem więcej warzyw i sałat dziennie do większości posiłków.
Trening już masz, skoncentruj się na diecie.
Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 314 Napisanych postów 7707 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 118673
czyli czas zmienić dietę, dzięki za podpowiedź. posiedzę dzisiaj, pokombinuje i wkleję coś tutaj w celach weryfikacji przez was. będę celował na +200/500 kc. pozdr

Sport to zdrowie do póki nie robisz singli

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 76 Napisanych postów 6539 Wiek 42 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 61632
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
kabo9 Doradca
Ekspert
Szacuny 3374 Napisanych postów 12989 Wiek 44 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1136290
jw, też bym ciął dalej bo masz 90+ w pasie, ani się obejrzysz i przy kiepskim masowaniu może wyjść metr. Tylko poprawiłbym michę bo widać, że dieta leży i robi pod siebie . Ale zrobisz jak uważasz oczywiście. Dlaczego nie robiłeś aero na redukcji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 554 Napisanych postów 7979 Wiek 42 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 98441
Kiedys odpowiedzialbym inaczej, ale podobno tylko krowa nie zmienia zdania. Z dzisiejszym nastawieniem i doswiadczeniem - popieram kolegow, ciac i to ciac po calosci, jeszcze ladne pare kg. Nie na wariata, tylko tak by lecial tylko tluszcz, nie tracac, a wrecz budujac tkanke miesniowa. I nie, nie pomylilem sie, da sie. Mnie nikt nie wmowi juz nigdy ze sie nie da, bo sprawdzilem.

Jakikolwiek cel wybierzesz, zycze Ci powodzenia i zdrowia, bo wytrwalosc widac u Ciebie jest, przeszedles juz kawal drogi, nie zmarnuj tego teraz bezmyslnym nabieraniem kilogramow :)

Aktualny dziennik: http://www.sfd.pl/_DT_Xzaar._Triathlon,_cel_Double_IronMan_2017_-t1018057-s340.html

Cele 2016:

1. Sieraków Triathlon dystans 1/4 IM - http://triathlonsierakow.pl - 28.05.2016 - 02:34:12
2. Challenge Venice dystans IM - http://www.challenge-family.com/challenge-venice/ - 05.06.2016 11:47:48
3. Challenge Poznań ME dystans IM - http://challenge-poznan.pl - 24.07.2016 11:35:22
4. Ironman 70.3 Gdynia - http://ironmangdynia.pl/pl/ - 07.08.2016

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 609 Napisanych postów 36399 Wiek 22 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 297123
Rekomp jest możliwy tylko na początku przygody z treningami. w późniejszej fazie jest niemożliwy

Dziennik treningowy - http://www.sfd.pl/[DT]_Ozzy__Get_big_or_die_trying-t1037943.html

I don't miss workouts, i don't miss meals, because this is what i love to do :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 554 Napisanych postów 7979 Wiek 42 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 98441
Wnosisz z wieloletniego doswiadczenia ? ;)

Aktualny dziennik: http://www.sfd.pl/_DT_Xzaar._Triathlon,_cel_Double_IronMan_2017_-t1018057-s340.html

Cele 2016:

1. Sieraków Triathlon dystans 1/4 IM - http://triathlonsierakow.pl - 28.05.2016 - 02:34:12
2. Challenge Venice dystans IM - http://www.challenge-family.com/challenge-venice/ - 05.06.2016 11:47:48
3. Challenge Poznań ME dystans IM - http://challenge-poznan.pl - 24.07.2016 11:35:22
4. Ironman 70.3 Gdynia - http://ironmangdynia.pl/pl/ - 07.08.2016

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

redukcja/recomp/masówka cele kryniu78

Następny temat

Ronin78 - pierwsze kroki - redukcja

Fruzelina