SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Grypa żołątkowa - żółte białka oczne

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8001

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 10
Witam!
W ubiegłą niedzielę dopadła mnie grypa żołądkowa. Wymioty, biegunka, gorączka, osłabienie. Objawy te utrzymywały się przez 2 dni. Wyleczyłem się dzięki ścisłej diecie (tylko napoje), smectcie, laremidowi i paracetamolowi. Dzisiaj zauważyłem, że pożółkło mi mniej więcej 2/3 białka ocznego i delikatnie skóra.

Muszę powiedzieć, że raczej zdrowo to się nie odżywiam i moja wątroba jest dosyć 'przepracowywana'. Czy to zżółknienie może być spowodowane przyjmowaniem paracetamolu 'na pusty żołądek'? A może to sygnał, że dzieje się coś bardzo niedobrego? Czy jakiś Hepatil (Vit czy zwykły?) pomoże?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 10
Oj... w temacie oczywiście "żołądkowa"... ależ literówka.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 115 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 725
Żółte oczy , skóra ... to objawy powyższonej bilirubiny. Bilirubine wytwarza żoładek. Przy jej złej ,,redukcji'' są właśnie takie objawy. (przy dużym stężeniu dochodzi jeszcze ból głowy i takie kołysanie). Sprawdzi się pod kątem choroby (genetycznej) gilberta. Miałem tak samo jak ty. Tylko że trafiłem do szpitala pod kroplówke po 3 dnich przeszło ale jescze mnie tyga. trzymali. Pojechałem na badania do Zabrza. I okazało się że mam Gilberta. Troche się przejołem bo wtedy dość ostro trenowałem runnig , pływanie... a przy tej chorobie teoretycznie nie można się wysilać. Tuż po tym jak wróciłem do normalnego funkcjonowania. Ćwiczyłem dalej , jeszcze intensywniej , nawet po kilka godzin dziennie. Przez pierwszy miech po treningach byłem cały żółty , łeb mnie nawalał , kręciło mi się w glowie. No ale co trening. Po miesiącu jakoś tak sie organizm przyzwyczaił i teraz już rzadnych problemów z wysiłkiem nie mam. Podstawą jest picie dużo plynów . Bo z moczem wydalamy nadmiar bilirubiny. A i uważać trzeba na złe jedzenie... nie robić mixów . (chodz ja robie czasem i nic mi nie jest ;P) niby alkoholu też nie można... Mi choroba dokuczała przez miesiąc i dała za wygraną ;) I takod 2 lat (już chyba tyle będzie) nie mam problemów. A i każdą srake %) , ból brzucha spowodowany jedzeniem przechodzi się troche gorzej... Ale sru i po sprawie %)

M jak Motor!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 99 Napisanych postów 686 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 2312
Bilirubina – organiczny związek chemiczny powstały w wyniku rozpadu hemu uwolnionego wcześniej z hemoglobiny w śledzionie, wątrobie lub szpiku kostnym w procesie niszczenia czerwonych ciałek krwi.

Wskutek licznych przemian chemicznych z hemoglobiny powstaje i oddziela się zielonkawa biliwerdyna, która ulega przemianie na bilirubinę pośrednią, nazywaną czasem hemobilirubiną, bilirubiną B lub bilirubiną niezwiązaną. Bilirubina krążąca w tej postaci we krwi w połączeniu z albuminą jest nierozpuszczalna w wodzie i dlatego nie przechodzi do moczu. Przedostaje się natomiast do komórek wątrobowych, z których później zostaje wydzielona do żółci wątrobowej w postaci bilirubiny bezpośredniej, zwanej inaczej cholebilirubiną, bilirubiną A lub bilirubiną związaną. Po dostaniu się do komórek wątrobowych bilirubina jest dwukrotnie sprzęgana z kwasem glukuronowym. Przez to traci zdolność przenikania bariery krew-mózg i przestaje być związkiem neurotoksycznym.

Bilirubina powstaje na skutek degradacji części porfirynowej hemu (część białkowa – globina – degradowana jest do pojedynczych aminokwasów, atom żelaza zostaje włączony do ogólnej puli żelaza organizmu, a hem ulega przekształceniu w linearną cząsteczkę – biliwerdynę, redukowaną z kolei do bilirubiny).

Zwiększenie stężenia bilirubiny w osoczu określa się jako hiperbilirubinemię. Hiperbilirubinemia może być spowodowana zwiększonym wytwarzaniem bilirubiny lub też niezdolnością wydzielania bilirubiny powstającej w prawidłowych ilościach przez uszkodzoną wątrobę.

Po przekroczeniu stężenia 2-2,5 mg/100 ml krwi, bilirubina dyfunduje do tkanek, powodując ich zażółcenie (żółtaczka).
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Naderwany Triceps

Następny temat

Opuchnięcie wokół Achillesa

nutloveb