SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Gryfina- Dziennik Ciazowy

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2508

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 90 Napisanych postów 240 Wiek 32 lat Na forum 164 dni Przeczytanych tematów 4691
Czesc,

Nad zalozeniem dziennika treningowego myslalam juz kilka miesiecy temu ale zawsze stalo cos na drodze co nie pozwoliloby na systematyczne jego prowadzenie. Skrupulatnie za to prowadzilam swoj dziennik zywieniowy na PoTreningu.pl. Do tej pory bylam raczej ta czytajaca dzienniki treningowe innych. Mozna powiedziec, ze 'skacze' po wszystkich dzialach forum i nawet czasem cos naskrobie, ale zazwyczaj czytam. Poza tym jestem fanka artykulow Knifa.

Do spiecia czesci ciala, gdzie plecy traca swoja szlachetna nazwe, sklonila mnie dlugo wyczekiwana ciaza oraz pragnienie przygotowania swojego ciala do porodu i trudow maciezynstwa.

Obecnie w 14 tygodniu i podobno to juz wersja ostateczna. Ze wzgledu na obciazony wywiad i operacje przebyta w styczniu, z dniem kiedy dowiedzialam sie o ciazy dostalam zalecenie natychmiastowego przejscia na lek z progesteronem i zaprzestanie ciezkich treningow, ktore kochalam i zwykle stosowalam solidna objetosc. Musze przyznac, ze troche mnie to unieszczesliwilo ale wiedzialam, ze teraz zmienily sie priorytety. Pierwsze tygodnie po prostu duzo odpoczywalam, delikatnie rozciagalam i troche spacerowalam, natomiast z czasem zaczelam wdrazac nieco izometryki i zmodyfikowanego pilatesu. Mieszkam w UK wiec ciaze prowadzi polozna (w moim przypadku rowniez zdalnie polski gin + pozniej dojdzie mi ob-gyn w UK). Po 2 nadprogramowych USG w 10 tygodniu dostalam od poloznej zielone swiatlo, by powrocic do nieco ciezszych ale zmodyfikowanych treningow. Argumentowala to faktem, ze wszystko wydaje sie byc w porzadku i z racji tego, ze bylam aktywna przed ciaza, moge kontynuowac swoja dotychczasowa rutyne ale z pewnymi modyfikacjami.

Na tym zakoncze wprowadzenie, ponizej zamieszczam ankiete:


****DANE PODSTAWOWE***************************************

WIEK: 32
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: Nieprzerwany staz 2 lata z mini przerwa w styczniu na wykurowanie sie po operacji. Sumaryczny staz ciezko dokladnie okreslic bo jest mocno poprzerywany momentami dluzszego hmm...

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 54 kg przed ciaza/ w 5 oraz 6 tygodniu waga spadla do 52,5 kg/ obecnie 56,5 kg
WZROST: 171

****CEL*************************************************

CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?
Chce przygotowac cialo do macierzynstwa i porodu, urodzic zdrowe dziecko oraz zminimalizowac nieprzyjemne objawy ciazy. I jeszcze aspekt czysto egoistyczny, nie bede siebie i innych oszukiwac, chcialabym po prostu wygladac dobrze. Podkreslam jednak, ze jest to sprawa drugorzedna.

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: brak
PRZEBYTE KONTUZJE: brak
WADY POSTAWY: brak
ALERGIE: brak
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: brak
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? Przed ciaza tak
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? Obecnie nie, Duphaston odstawiony w 12 tygodniu

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: Pregnacare, Omega 3
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO): Nie

****DIETA*************************************************

JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE – Jem w miare czysto, rozmaicie i kolorowo. Uwielbiam gotowac. Tryb pracy zawodowej pozwala mi na zjedzenie 5-6 (zazwyczaj) nieprzetworzonych posilkow w ciagu dnia. Nie jestem fanka miesa, choc jem je z rozsadku. Lekarz i polozna zgodzili sie na przyjmowanie niewielkich ilosci bezsmakowego WPI. Obecnie ok. 2 300 Kcal. Nie boje sie kalorii ale zmusilam sie by zachcianki na slodycze traktowac owocami choc czasem sie nie da, prawda drogie mamy?

CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ? Przybieram na wadze w granicach normy

****SPRZĘT**********************************************

Sztangielki, sztanga, gumy oporowe, pilka lekarska, laweczka z modlitewnikiem

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: NIE, trening domatora.

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING – Zalozylam sobie, ze bede trenowac 6 dniowy split i low impact cardio. Polubilam sie z roznymi cwiczeniami landmine. Nie trzymam sie sztywno planu tak jak przed ciaza I wyglada to obecnie jak niezly miszmasz. Gdy nie mam ochoty na trening to ide na spacer, rozciagam sie albo po prostu zostaje w lozku I relaksuje ;)

Postanowilam mocno zredukowac obciazenie, a wlasciwie to staram sie wykonywac jak najwiecej cwiczen z ciezarem wlasnego ciala i cwiczac stosujac mind-muscle connection. Okazuje sie, ze nie trzeba przerzucac ton zelastwa by czuc to co sie w danym momencie cwiczy. Wydluzam rowniez przerwy miedzy seriami podczas ktorych oddycham przeponowo przy otwartym oknie. Postanowilam rowniez zrezygnowac z podciagania sie na drazku.

ZDJĘCIA

Przed, obecnie, brzuch rano i w drugiej polowie dnia.














1

„Ten, kto życzliwie wskazuje drogę błądzącemu, jest jak człowiek, który drugiemu pozwala zapalić pochodnię od swojej: wszak jego własna pochodnia nie będzie przez to świecić mniej jasno” - Quintus Ennius, 239 – 169 p.n.e.
https://www.sfd.pl/Gryfina_Dziennik_Ciazowy-t1191586.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3244 Napisanych postów 9278 Wiek 49 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 539901
Witaj!
No pięknie, pięknie... Na dobra sprawę to tej ciąży jeszcze nie widać:)
Jestem i obserwuje z ciekawością.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 90 Napisanych postów 240 Wiek 32 lat Na forum 164 dni Przeczytanych tematów 4691
No czesc Paatik i dziekuje My sie wlasciwie znamy 'z widzenia' z innego dzialu jesli kojarzysz. Ja tez Twoj dziennik obserwuje niesmiale. Fakt ciaze widac po 16-17, bo rano dzidzius troche niesmialy


Zmieniony przez - Gryfina_Rabarbell w dniu 01/07/2019 14:22:23
1

„Ten, kto życzliwie wskazuje drogę błądzącemu, jest jak człowiek, który drugiemu pozwala zapalić pochodnię od swojej: wszak jego własna pochodnia nie będzie przez to świecić mniej jasno” - Quintus Ennius, 239 – 169 p.n.e.
https://www.sfd.pl/Gryfina_Dziennik_Ciazowy-t1191586.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3244 Napisanych postów 9278 Wiek 49 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 539901
Kojarzę, kojarzę...
Szczerze mówiąc to się zastanawiałam na ile awatarek to Ty, a na ile "nie TY":) Teraz już wiem. Pięknie.
Wrzuć kiedyś przy okazji jakiś swój trening sprzed ciąży - chętnie się przyjrzę co Cię doprowadziło do tego stanu:)
Trzymam kciuki.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paula.cw Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1303 Napisanych postów 9640 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 576437
Hej. Witam kolejną fit ciężarówkę w dziale :p fajnie że zdecydowałas się na prowadzenie dziennika, bo wiem z własnego doświadczenia że fajnie jest korzystać z takich dzienników, więc im ich więcej tym lepiej bo każda z nas jest inna i inaczej ciążę przechodzi więc można mieć lepszy pogląd :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 90 Napisanych postów 240 Wiek 32 lat Na forum 164 dni Przeczytanych tematów 4691
Paatik

Szczerze mówiąc to się zastanawiałam na ile awatarek to Ty, a na ile "nie TY":) Teraz już wiem. Pięknie.
Wrzuć kiedyś przy okazji jakiś swój trening sprzed ciąży - chętnie się przyjrzę co Cię doprowadziło do tego stanu:)
Trzymam kciuki.


Oj Paatik, zdjecie profilowe to jest mocno podrasowane swiatlocieniem na potrzeby avataru (W Paintcie 3D bo jestem technologicznym idiota ) Zreszta masz porownanie z tym na kolazu powyzej, ktore sa au naturel. Dziekuje, sylwetke zawdzieczam mamie i ojcu, ktorych rowniez taniej ubierac niz zywic i faktowi, ze biuro mam w domu wiec mam nieco wiecej czasu na trening i posilki bo np. odpadaja mi dojazdy a takze to, ze do tej pory nie mialam dzieci. Trening zwykly split, moze kiedys wkleje.

Heej Paula Masz racje z tym prowadzeniem dziennika, bo ja zanim nawet zaszlam w ciaze to studiowalam Twoje dzienniki i Kaki, zreszta to Wy mnie w pewnym sensie zainspirowalyscie. M.in. Obliques z dawnych Lejdisow tez fajnie opisywala treningi dla ciezarnych i podejmowala temat kresy bialej. To prawda, wszystkie jestesmy inne lecz niestety wciaz jest nas relatywnie malo fit ciezarowek, a szkoda. Z celebrytow lubialam poczytywac Sie Cooper, z ktora mam troche wspolnego.
1

„Ten, kto życzliwie wskazuje drogę błądzącemu, jest jak człowiek, który drugiemu pozwala zapalić pochodnię od swojej: wszak jego własna pochodnia nie będzie przez to świecić mniej jasno” - Quintus Ennius, 239 – 169 p.n.e.
https://www.sfd.pl/Gryfina_Dziennik_Ciazowy-t1191586.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 55 Napisanych postów 131 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 51574
Wcale nie tak malo :) polecam (jesli korzystasz z insta) profil Diany Dudziak czy Klaudii Sygit :) z innych (Polska) to Sylwia Pawlak,Natalia Kruszczynska czy Kasia Rodzik-Maliszewska tylko, ze to juz troche traci slupem reklamowym

Co do Twoich celow... przygotowanie do porodu jak najbardziej, reszta loteria :) życzę zdrowia, najlepszy trymestr przed Toba (drugi nazywaja miodowym i u mnie tak bylo, moze i tak bedzie u Ciebie:) )

ja juz na końcówce, bo 8 msc, wiec bede zagladac, bo temat dla mnie na czasie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 55 Napisanych postów 131 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 51574
A i jeszcze: temat rozejscia: polecam profil Pani Fizjotrener. Bardzo polecam
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 665 Napisanych postów 1906 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 191494
Witamy, mamy prawdziwe baby boom i wysyp ciąż na forum :) W drodze planowane kolejne ciążowe dzienniki więc będzie prawdziwa kopania wiedzy. Czytam, kibicuję i dużo zdrówka życzę, piękna forma
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3446 Napisanych postów 29429 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 639144
No to będzie kolejny ciekawy dziennik. Oczywiście będę śledził.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 90 Napisanych postów 240 Wiek 32 lat Na forum 164 dni Przeczytanych tematów 4691
Hej Malwina, Kaka i Night

Malwina- mowiac relatywnie malo mialam na mysli ogolny procent ciezarnych. Tak wiem, ze jest wiele dziewczyn propagujacych zdrowy tryb zycia, takze podczas ciazy. Jednak tu sie przyznam, ze nie mam ani facebooka, insta, tweetera, a forum SFD jest jedyna platforma, na ktorej udostepniam jakiekolwiek dane o sobie. Bardzo lubie temat kresy bialej, a takze miesni dna miednicy. W ogole jestem fanka miesni, ale w szczegolnosci tych glebokich. Dziekuje za porady I zyczenia, jest mi bardzo milo. Mam nadziej, ze ostatnie tygodnie ciazy beda dla Ciebie laskawe.

Kaka- Tobie rowniez bardzo dziekuje za przemile zyczenia I powitanie. A takze gratuluje pieknego dziecka! Wiesz moja forma jest jaka jest bo juz wytlumaczylam wczesniej. Ale to Twoja jest naprawde super, a jestes mloda mama!

Night- dzieki. Dlugo zbieralam sie do jakiegokolwiek dziennika wiec zachecona tyloma powitaniami obiecuje, ze zapewnie (miejmy nadzieje chociaz troche) interesujaca lekture.

„Ten, kto życzliwie wskazuje drogę błądzącemu, jest jak człowiek, który drugiemu pozwala zapalić pochodnię od swojej: wszak jego własna pochodnia nie będzie przez to świecić mniej jasno” - Quintus Ennius, 239 – 169 p.n.e.
https://www.sfd.pl/Gryfina_Dziennik_Ciazowy-t1191586.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

rzeźba na gumach i fitnessie

Zestaw 1