SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FBW - dobre zmiany ?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 142

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Na forum 125 dni Przeczytanych tematów 199
Witam, mój staż treningowy to 10 miesiecy, korzystam ciągle z treningu FBW staram się go co jakiś czas modyfikować i tutaj prośba żeby ktoś ocenił te zmiany i ewentualnie pomógł przy niektórych sprawach. Z góry dziękuję. A wygląda to tak:
A
Ćwiczenia główne:
Przysiad ze sztanga z przodu ( dopiero mam zamiar zacząć trenować ten wariant, trenowalem przez 10 miesięcy Przysiad ze sztanga z tylu ale odczuwam napięcie w kregoslupie ledzwiowym i chce spróbować tej wersji i zobaczyć co się będzie działo przez kilka miesięcy) -6 serii z progresja ciężaru, chociaz na poczatku chce ogarnac technike
Hip thrust -6 serii
Ćwiczenia dodatkowe:
Ściąganie drążka z wyciągu górnego siedząc szerokim chwytem - 4 serie
Wyciskanie sztangielek na skosie dodatnim- 4 serie ( robiłem to 3 miesiące, po czym 3 miesiące to samo tyle że chwytem neutralnym i teraz mam zamiar powrócić do pierwotnej wersji, chyba że warto zmienić na coś innego ?)
Ćwiczenie na triceps od Szymon Moszny filmik z yt polegające na ugięciu ramion do czoła ze sztanga leżąc jak przy francuskich, przeciagnieciu sztangi do klatki i wycisnieciu sztangi tricepsem i to wszystko jako jedno powtorzenie- 4 serie
Wznosy bioder wiszac na drążku- 4 serie
B
Ćwiczenia główne
Wyciskanie na klatę na ławce płaskiej- 6 serii z progresja ciężaru
Wioslowanie sztanga nachwytem - 6 serii
Ćwiczenia dodatkowe :
I tutaj był mc na prostych nogach potem uginania nóg na maszynie leżąc na brzuchu, chciałem wrócić do mc ale jednak odczuwalem dyskomfort może ma ktoś inny pomysł? - 4 serie
https://m.

- 4 serie ( wcześniej był face pull)
Wspiecia na palcach na łydki- 4 serie
Spacer farmera 3-4 serie
C
Ćwiczenia główne
Wyciskanie żołnierskie 6 serii
Martwy ciąg ze sztanga hex bar ( ćwiczyłem klasyczny martwy ciąg przez te 10 miesięcy i dopiero teraz mam zamiar spróbować ten wariant z przyczyn tak jak w przysiadzie , ocencie czy to dobry ruch) - 6 serii
Ćwiczenia dodatkowe:
Dipy ( ćwiczę już je przez pół roku , warto dalej czy zmienić?) - 4 serie
Unoszenie sztangielek bokiem ( podobnie jak przy dipach) 3 serie po 15-20 powtórzeń
Uginanie ramion na biceps ( było ze sztangielkami, ze sztanga, było też podciaganie podchwytem, teraz próbuje robić młotki) - 3 serie
Coś na brzuch ( były allahy przez pół roku)

To by było na tyle i od razu mam pytanie ,jeśli np za 3 miesiące będę chciał zmienić ćwiczenia dodatkowe to warto wracać do takich które robiłem już wcześniej czy warto dokładać cały czas coś nowego? Bo ćwiczenia główne pozostają niezmiennie.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4256 Napisanych postów 55711 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708637
Możesz zamienić przysiad tylny na przedni ale jeśli się pojawia jakiś problem z odcinkiem lędźwiowym to trzeba się skupić na pozycji technicznej w przysiadzie jak i pozostałych ćwiczeniach.
W ćwiczeniach dodatkowych zamiast ściągania drążka dałbym podciąganie na drążku.
Możesz zostać w wersji wyciskania na skosie tej pierwotnej.

W B jest ok ale jeśli rdl ani uginanie nie pasuje to zastanów się nad żurawiem.

C może zostać jak jest.

Co do zmiany ćwiczeń to baza najczęściej zostanie taka sama natomiast akcesoria warto zmieniać żeby wiadomo było co na Ciebie działa najlepiej.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Na forum 125 dni Przeczytanych tematów 199
Podciaganie na drążku też już robiłem przez 3 miesiące i słabo mi szło, zero progresu dlatego się trochę zniechecilem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4256 Napisanych postów 55711 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708637
Wiesz w podciąganiu na drążku nigdy nie ma lekko ale jest jedno z najbardziej wartościowych ćwiczeń na grzbiet jak i ogólnie więc jeśli choć 2-3 razy się podciągniesz to śmiało możesz próbować albo wprowadzić jakieś metody regresji na przykład podciąganie z gumą oporową czy z pomocą partnera treningowego.
Nie jest łatwo podciągnąć się ok 10 razy ale jak już opanujesz ruch i wzmocnisz odpowiedzialne za podciąganie mięśnie to później już będziesz tylko profity czerpał z podciągania. Wiec warto popracować.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan FBW do oceny

WPC zestaw