SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FBW 5x5 do modyfikacji czy zmiana na 15-10-5

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 100

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 20 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 157
Witam. Od początku lutego trenuje planem FBW 5x5 . Praktycznie cały czas progresuję, cofka już była, lecz niestety już czuć trudności (wiadoma kwestia). W niektórych ćwiczeniach typu wyciskanie w staniu jest mi już ciężko dołożyć ciężaru, w WL jest podobnie. Chciałbym jeszcze potrenować tym planem 3 tygodnie i przejść na jakiś inny plan bądź zmotyfikować ten. Tylko chciałem się poradzić co by było lepsze. Zastanawiam się nad tym planem https://www.sfd.pl/FBW_15_10_5_podstawowy-t1135976.html 

Dodam, że w lipcu chciałbym zrobić Minicut i od sierpnia wchodzić na masę


Ankieta

Płeć : M

Wiek : 25

Waga : 87kg

Wzrost : 186cm

Cel treningowy : masa

Staż treningowy na siłowni : 9 miesięcy bez przerwy, wcześniej były kilkumiesięczne epizody z przerwami

Uprawiane inne sporty : weekendowo piłka nożna/ siatkówka

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : full

Dieta : staram utrzymywać się zasady żywieniowe, trzymam się zapotrzebowania kalorycznego i BTW

Przeciwskazania medyczne : brak

Zażywane suplementy : kreatyna, AAKG, beta-alanina, ZMA, witaminy, cytrulina

Ostatnio przerabiany plan: fbw 5x5

Ciężary w podstawowych ćwiczeniach: maksów nie znam, ale podam z ostatniego treningu

-MC- 5x5 100kg
-WL- 5x5 75kg
-przysiad 5x5 80kg (pełny przysad ATG)

Plan aktualny

A
Przysiady 5x5
Wyciskanie Leżąc 5x5
Wiosłowanie 5x5
Wznosy bokiem 3x8
Biceps+Triceps 3x8
Allahy 3x20
Facepull 3x12

TRENING B
Martwy Ciąg Klasyczny 5x5
Wyciskanie Żołnierskie 5x5
Podciąganie Wąsko 5x5
Wyciskanie Wąsko 3x8
Biceps 3x8
Deska 3x
Y-Raise 3x12
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
Plany 15/10/5 są bardzo fajną alternatywą i mógłbyś spokojnie wziąć taką formę treningu jako następstwo aktualnego.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 20 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 157
1. Pomiędzy dniami 15/10/5 różnica 10kg będzie optymalna?
2. Progresja ciężaru co trening?
3. Dodawać jakieś ćwiczenia na ramiona czy skupić się tylko na tych podanych w planie?
4. Przy zastoju robić cofkę jak przy 5x5?
5. W zestawie A robić naprzemian nadchwyt/ podchwyt czy skupić się na jednym chwycie?


Zmieniony przez - Maiki1878 w dniu 2019-06-10 07:42:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
1) 10kg to może być za mała różnica choć musisz wyczuć. Dzień 15 to taki bardziej dzień regeneracyjny przepompować krwią i popracować na wyższych zakresach ale bez żyłowania.
2) Tak by było najlepiej
3) Podstawa to wielostawy
4) Możesz zrobić cofkę ale 15/10/5 rozciągnięte jest na kilka tygodni więc warto później zmodyfikować plan po porstu.
5) A ile razy jesteś w stanie się podciągnąć w poszczególnych chwytach?
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 20 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 157
3. Czyli żadnych ćwiczeń akcesoryjnych nie wrzucać?
4. Czyli jak będę miał zastój to zmienić plan?
5. Drążek mi strasznie opornie idzie, ostatnio podciągałem się 5x5 1,25kg.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
W takim razie w drążku stosuj niskie zakresy w wybranym chwycie nawet bez obciążenia oczywiście w odpowiedniej formie

Akcesoriów na razie nie trzeba.

Tak warto plan zmienić regularnie, oczywiście nie za często ale zmieniać.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 20 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 157
A mogę zrobić tak:
W dzień 15 robić same opuszczania
W dzień 10 podciągnięcia z pomocą gumy
W dzień 5 normalnie się podciągać

Czyli cofki robić normalnie, plan na jaki okres czasu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
Możesz to jest jakaś forma regresji więc jak najbardziej możesz tak robić.

Jakieś 6-8 tygodni spokojnie możesz lecieć na takim planie treningowym.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

trening i dieta, help :)

MenS