SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FBW 5x5 + szmata

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 2521

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8447
Witam, od dwóch tygodni ćwiczę planem 5x5 z artykułu Iversona:

A:
-Przysiad 5 x 5
-Wyciskanie leżąc 5 x 5
-Wioslowanie 5 x 5
-Dipsy 3 x max

B
-Przysiad 5 x 5
-Wyciskanie w staniu 5 x 5
-Martwy ciąg 5 x 5
-Drazek podchwytem 3 x max

Czy można podciąganie podchwytem wykonywać z obciążeniem w wersji 5x5 zamiast robić do upadku? Dążę do wykonania szmaty, tj. podciągnięcia na jednej ręce z pełnego zwisu, a podciąganie na max powtórzeń temu nie służy.
PS. Dipsy też najchętniej wykonywałbym 5x5.


Płeć: Mężczyzna

Wiek: 22

Waga: 70

Wzrost: 181

Cel treningowy: siła, utrzymanie masy

Staż treningowy na słowni: rok

Uprawiane inne sporty: brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): full osprzęt

Dieta: brak, stosuję 10 wskazówek żywieniowych

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: brak
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8447
100 na przysiad zaliczone. Trening rewelacja. Chciałbym teraz zacząć go od nowa.
Treningi na podciągnięcie jednorącz tymczasowo zawieszam z powodu bólu łokci. Widać nie są jeszcze przygotowanie. Co myślicie o połączeniu FBW 5x5 z tym: http://www.sfd.pl/Trening_Armstronga_na_poprawę_wyniku_w_podciąganiu_na_drążku-t442964.html ?

Zmieniony przez - zoomer w dniu 2009-05-01 20:37:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8447
Nikt w tym dziale się nie podciąga?:P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 211 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 9978
robienie na max ma sens do pewnego momentu, jak robisz ponad 12 podciagniec to dokladasz ciezar i robisz z tym ciezarem 3 serie na max

ciezar dobierasz tak zeby w pierwszej serii podciagnac sie 11 razy, jak dojdziesz do 12 to zwiekszasz ciezar
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8447
Zauważyłem, że przy podciąganiu więcej niż 8 powtórzeń w serii kiepsko rośnie mi siła. A jak z dipsami? Można robić je z obciążeniem 5x5 lub 3x5 zamiast na max powtórzeń?

Zmieniony przez - Zoomer w dniu 2009-03-29 22:10:48
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 72 Napisanych postów 6380 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 25796
Tak, ogolnie jesli wczesniej nie wykonywales planu w systemie 5x5 na poczatek warto zaczac calosc nieco innym systemem.Wtedy wersja 5x5 przejdzei na nieco dalszy plan. Trzymaj sie stereotypowego systemu i przedzialu 3s w granicach 12-8 powtorzen lub przedzialu 3x5. Jesli ustalisz sobie zakres 3x8 trzymaj staly ciezar i progresje stosuj cotygodniowo. JEsli pojdziesz droga progresji treningowej czyli zakresu 12-10-8 z kazda kolejna seria zwiekszaj obciazenie. Rozgrzewka niech bedzie jednym obwodem na ciezarze ~50% doceloweg. Czyli taka 4 wstepna seria obwodowa po czym podchodzisz do zamierzonych ciezarow wykonujac 3 prawidolwe serie i przechodzac na kolejne cwiczenie. Poczekaj jeszcze na sugestie Traktora w owym temacie byc moze on ma jeszcze ciekawszy pomysl niz moj a zna sie na temacie FBW bardzo dobrze.


pozdrawiam

Człowiek mógłby żyć samotnie przez całe życie,
ale o ile sam potrafiłby wykopać sobie grób ,
musiałby mieć kogoś kto go pochowa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8447
Robię 2 serie rozgrzewkowe i 3 serie główne. Obciążenie zwiększam co tydzień. Do 12-8 nie chcę narazie wracać, bardzo spodobał mi się ten plan. Co myślisz o dipsach i podciąganiu z obciążeniem (ew. jakimś innym ćwiczeniu, które pomoże w podciągnięciu na jednej łapie) wykonywanych 5x5 zamiast na max powtórzeń?

Zmieniony przez - Zoomer w dniu 2009-04-02 21:31:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 49 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 39811
Zoomer

na jakich obciazeniach pracujesz w podstawowych bojach-konkretnie w kg?

odnosnie drazka.
oczywiscie,wcale sie nie dziwie,ze sila nie idzie,jak pykasz duza ilosc razy na drazku.
mozesz robic mniejsza ilosc ruchow,ale dolozyc ilosc serii.

pozdrawiam.

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8447
Główne 3 serie robię aktualnie:
-Przysiad 60kg (+5kg/tydz.)
-Wyciskanie leżąc 60kg (+5kg/tydz.)
-Wioslowanie 60kg (+5kg/tydz.)
-Wyciskanie w staniu 35kg (+2.5kg/tydz.)
-Martwy ciąg 110kg (+5kg/tydz.)

W MC zastanawiam się nad zwiększeniem progresji.
Drążek chciałbym zacząć od 25-30kg +2.5kg/tydz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 49 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 39811
Zoomer

TRAGEDIA!

w przysiadzie tyle,co w cwiczeniach na gorne partie?!WSTYD!

w takim planie powinienes robic mc z minimalna objetoscia,czyli 1 s docelowa.
zobacz,co napisalem tutaj:

http://www.sfd.pl/Staz_1_rok/pierwszy_powazny_split,_PROBLEM_:_-t467038-s2.html (przeczytaj wszystkie moje posty)

"W MC zastanawiam się nad zwiększeniem progresji."

nie!
ja bym pomyslal o obnizeniu dla pozostalych cwiczen(procz przysiadu).

po co wogole taka rozpiska o ile zwiekszasz?
zwiekszasz zawsze,kiedy tylko mozesz.
w przysiadzie 3 x tyg.

i co? wyciskanie robisz rzadziej,a w tygodniowym rozrachunku zwiekszenie ciezaru jest takie samo?o 5kg?
cos tu jest nie tak,nie sadzisz?

drazek.
jak najczesciej i nie do upadku.
najlepiej jakbys mial drazek zamontowany w domu.

chcesz sie podciagnac na jednej rece,to rozumiem,ze juz probujesz to osiagnac?
przydalyby sie jakies gumy albo powtorzenia ekscentryczne.

pozdrawiam.

Zmieniony przez - traktor71 w dniu 2009-04-03 14:06:01

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8447
Zdaję sobie sprawę z dysproporcji siły. Co do zwiększania ciężaru - zwięszkanie o 2.5kg w wyciskaniu płasko to póki co za mało, 7.5kg w przysiadzie byłoby za dużo. Planowałem progresję tak aby osiągnąć maksy dla 5ciu powtórzeń mniej więcej w 5tym tygodniu treningów.

OK, mogę robić martwy 1 serię właściwą + kilka rozgrzewkowych.

Tak, próbuję od dłuższego czasu się podciągnąć, ale póki co zegnę rękę do 90ciu stopni i dalej ani rusz. Jednym z powodów może być słaby biceps.

Drążek w domu mam, obciążenie też. Nie bardzo rozumiem jakie gumy masz na myśli. Powtórzenia ekscentryczne mogę wykonywać, pomóż mi tylko sensownie umieścić je w planie.

Zmieniony przez - Zoomer w dniu 2009-04-04 02:00:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 49 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 39811
Zoomer

gumy-mialem na mysli cos takiego:





co do treningu.
polecam zapoznac sie z tekstem tutaj:

http://www.beastskills.com/OneArmPull.htm

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/232/


jeszcze jeden temat chcialbym poruszyc...

"Planowałem progresję tak aby osiągnąć maksy dla 5ciu powtórzeń mniej więcej w 5tym tygodniu treningów.

kompletnie nie kumam takiego postepowania.
dzwigasz tak smieszne ciezary,ze "maksy"(jesli wogole bylyby wyliczane-choc nie wiem po co) powinny byc juz w 2-3 tyg.,a nastepne tygodnie powinienes poswiecic na ciagle przekraczanie maksow.
chcesz powiedziec,ze zmarnowales 5tyg. treningu,aby podniesc 60kg w przysiadzie?!

pozdrawiam.

"live and die in the squat rack"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Split ocena planu :)

Następny temat

testoviron depot

nutloveb