SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Excelowy kalkulator - obliczający zapotrz. kcal, BF, stosunki B:T:W w gramach i proc.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 823

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10735 Napisanych postów 45922 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
witam, napisałem jakiś czas temu na własne potrzeby kalkulator w excelu, krótko wyjaśnię jak z niego korzystać:

Pobieranie (google.drive)
Od razu napiszę że zalecam pobrać i otworzyć excelem a nie jakąś googlową przeglądarką bo wyrzuca błędy.

kiedy otworzymy plik, mamy z dołu 2 zakładki: Arkusz1 i Dieta.

Arkusz1:
- w białe pola wpisujemy swoje parametry, na podstawie których będzie wszystko przeliczane, waga, wzrost, etc.
- pod spodem mamy tabelkę do obliczania dziennego zapotrzebowania na kalorie, możemy z niej skorzystać dla wygody, ale jeśli ktoś ma obliczone swoje zapotrzebowanie to nie musi tego robić. W tabelce są 3 metody obliczania zapotrzebowania (można wypełnić wszystko, bądź dowolną z nich)
Metoda 1 - podajemy stopień swojej aktywności w ciągu dnia
Metoda 2 (najbardziej wiarygodna) - przez dowolną ilość dni, np. 7, 14, 234234 spisujemy sobie wszystko co jemy i zapisujemy ile łącznie przez ten okres zjedliśmy kcal (sprawdzając w tabelkach na opakowaniu lub korzystając z tabeli żywieniowych w internetach lub w kalkulatorach sfd), potem tą wartość wpisujemy w rubrykę. Bardzo przyda się waga kuchenna (warzenie owoców, mięsa, itd.) Dodatkowo mierzymy fałdomierzem poziom tłuszczu w pierwszym i ostatnim dniu badania, wartości wpisujemy w białe rubryki. Program porównuje zjedzone kalorie do utraty/nabycia tłuszczu w danym okresie i wylicza odpowiednie zapotrzebowanie dzienne.
Metoda 3 - Wpisujemy rodzaje aktywności, które wykonujemy w ciągu dnia, program bierze pod uwagę masę naszego ciała itd.. algorytmy udało mi się rozszyfrować z nutritiondata.com więc te wyliczone wartości nie są z kosmosu ;)

W zielonej tabelce możemy sobie policzyć %BF na podstawie 5 różnych wzorów, wpisujemy grubość tłuszczu wyliczoną z pomocą fałdomierza w białe pola, jako pomoc można kliknąć w [obrazek], program przeniesie nas do obrazków prezentujących, jak poprawnie mierzyć grubość fałd.

Arkusz DIETA:

Mamy 2 tabelki, jedna jest dla diet low-carb, w której możemy sobie ustalić ile chcemy jeść dziennie węglowodanów, poza tym dałem możliwość ustalenia: ile g białka chcemy spożywać, ile omega-3 chcemy spożywać i w jakiej proporcji do omega-6, bo jak wiadomo zalecenia są różne. To są dane wyjściowe dla programu który oblicza resztę.

W drugiej tabelce dla diet zbilansowanych podajemy wartość białka w gramach i wartość omegi-3 w gramach + proporcja omega3:omega6. Według tych wartości program obliczy resztę zapotrzebowania.

W rubryce 'dzienne zapotrzebowanie kcal' wybieramy z rozwijanej listy metodę 1, 2 lub 3, za pomocą której wyliczyliśmy sobie zapotrzebowanie na kcal, bądź też wpisujemy własną wartość (wtedy program ignoruje powyższe metody w obliczeniach).

W rubryce 'cel diety' wybieramy: masa/redukcja/zachowanie wagi. Jeśli wybierzemy 'masa' to pod spodem wybieramy, ile chcemy mieć dodatkowej nadwyżki kcal w diecie. Jeśli wybierzemy 'redukcja' pod spodem wpisujemy podobnie wartość kcal które mają być ucięte z diety.

Resztę oblicza program. Pisząc algorytmy sugerowałem się tematami na SFD 'podstawy układania diety' więc opierając się o te podwieszone tematy można bądź to sobie ułożyć dietę ręcznie, bądź skorzystać z tego kalkulatora. ;)

p.s. w wielu rubrykach są dodane komentarze z wyjaśnieniem o co chodzi (czerwony trójkącik w rogu rubryki) wystarczy najechać myszką na rubrykę i poczekać 0,56773 sekundy :)

Jak są pytania to chętnie odpowiem :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Szacuny 2553 Napisanych postów 50089 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 337750
pewnie się napracowałeś trochę, ale dużo hałasu o nic w tym jest tak na prawdę.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ogromny problem z wagą i masą

Następny temat

trening rano...co jesc na sniadanie?