SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Escapadro - MASA! :) know your role & shut your mouth!!

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 16742

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2775
Witam!

Wielu użytkowników mogło już przekonać się o mojej obecności czytając moje posty w Treningu dla Początkujących. Staram się pomóc a i samemu się dokształcam.

Dlaczego zdecydowałem się na prowadzenie dziennika?

Zauważyłem, że dyscyplinę można trzymać na wiele sposobów. Jest to pewien rodzaj walki z samym sobą, dlatego codzienne pisanie na temat swoich wyczynów siłowych będzie dla mnie bardzo ciekawym doświadczeniem jak i ucieczką od tego, czego boją się wszyscy - nudy!!

Troszkę o mnie:

Mam lat 16. Swoją przygodę z siłownią zacząłem w wieku lat 14, jednak wyglądało to dosyć prymitywnie. Robiłem pompki, brzuszki, jednak rzecz w tym, że już w tak młodym wieku chciałem narzucić sobie jakiś cel i zawzięcie dążyć do jego osiągnięcia. Sport był dobrym rozwiązaniem.

Jestem uczniem co troszkę krzyżuje me plany związane z treningami, jednak jak na razie nie było przerw większych niż tydzień (raz, miałem grypę).

Mam 184cm wzrostu i ważę sobie 74kg. Celem jest oczywiście masa.
Załączam jedyne dwa zdjęcia zrobione niedawno, niestety nie trzymałem się zasad poz kulturystycznych, wybaczcie:

http://img4.imageshack.us/img4/5672/img0096sr.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/220/img0093k.jpg/

Jak widać, Aushwitz atakuje, ale będzie lepiej... chyba

A co z dietą?

No właśnie...
Dietę zacząłem trzymać dopiero jakieś dwa miesiące temu. Jem co trzy godziny, posiłki wzbogacone o białko, niestety jestem ograniczony kosztami i asortymentem tu, w Irlandii, ale jakoś daję sobie radę.
Z resztą sami zobaczycie, liczę na Wasze porady. :)

Trening?

Jest to FBW co drugi dzień, załączam ćwiczenia i ciężary na jakich pracuję:

Nogi - przysiady 3s (12,11,10) - 50kg
Plecy - podciąganie na drążku szerokim nachwytem 3s (10,8,6)
Klatka - wyciskanie płasko 3s (15,13,11) - 45kg
Barki - wyciskanie sztangielek siedząc 2s (10,10) - 2x 8kg
Triceps - wyciskanie francuskie sztangielki 2s (7,6) - 6,75kg
Biceps - podciąganie na drążku podchwytem 2s (10,10)
Łydki - wznosy na palcach bez obciążenia na razie 3s (20,20,20)
Brzuch - ABS II poziom trzeci

Od razu poprzedzę pytania i powiem, iż brzuch i łydki ćwiczę razem na każdej sesji, postanowiłem sprawdzić, jak to się będzie imało do ewentualnych wyników w przyszłości. :)

ABS II - tak, wiem, jest słaby według wielu, jednakże jestem pragmatykiem, sam się o tym przekonam. :)

Rozgrzewka oczywiście jest, seria przed ćwiczeniem, stretching po treningu również jest każdej partii.

W ciągu roku szkolnego biegam również 3x w tygodniu po 30 minut. :) Teraz przerwa.

Czego od siebie oczekuję?

Wytrwałości i sukcesów, myślę, że pisanie dziennika tylko mnie zmotywuje do dalszej pracy!!

Czego oczekuję od Was?

1% podatku na moje konto.

Oczywiście żart, chciałbym byście przymrużyli oko, jestem początkującym, młodym sportowcem, także Wasza wiedza na bank się przyda. Liczę na Was! :)


ŻYCZCIE MI POWODZENIA I DO BOJU!!

EDIT: Hmm... jak mogę wkleić zdjęcia (niekoniecznie w rozmiarze full, ale nie w linku, bo nie wchodzi mi z funckją

- proszę o pomoc. :)

Zmieniony przez - escapadro w dniu 2011-07-06 02:13:38
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1489 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 13806
postanowiłem sprawdzić, jak to się będzie imało do ewentualnych wyników w przyszłości. :)
ABS II - tak, wiem, jest słaby według wielu, jednakże jestem pragmatykiem, sam się o tym przekonam. :)


Za ten tekst masz ode mnie SOG'a na wejście ;) zbyt dużo osób tutaj debatuje o jakimś treningu czy diecie tygodniami,zamiast zwyczajnie sprawdzić i się przekonać :)

jak chcesz mieć foty w poście to wklej link pomiędzy <img src="">



Dobrze,że wybrałeś FBW. Źle,że przysiadasz tyle co wyciskasz ;) Ćwicz i dorzucaj obciążenia ;)

mój DT->http://www.sfd.pl/Autopsy_Exercises_in_Extremity/cel_600kg_w_TS-t681885-s6699.html#eot

Powerlifting is an external view of how pissed off I really am at the world- Kirk Karwoski

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2775
Autopsy - na wstępie podziękuję. Jesteś pierwszy na moim dzienniku, więc witam i dziękuję za porady. Co do przysiadów - jestem przekonany, że na spokojnie mógłbym dorzucić obciążenia, nogi ćwiczę od zawsze. A co do klaty - trójgłowe mi wysiadają, myślę o świadomym zejściu do jakichś 40-42,5kg. :)

Próbowałem z tymi linkami (direct link) między <img src="">

ale coś nie wchodzi, za chwilę spróbuję jeszcze raz. :)

Dzień 1 - dzień "nie"treningowy:

Zostałem wyrwany do roboty na budowie, tak więc micha nietrzymana zupełnie...

13.00 - bułka z masłem i bananem
17.30 - stek z małą ilością ziemniaków i dużą warzyw + winogrona + kinder bueno (jezus, człowiek się łapie wszystkiego jak jest głodny...)
o 20.00 - zjem omlet twarogowy z miodem :)

Przerzuciłem dzisiaj dwie tony cementu plus płyty grzewcze, plecki będą boleć.









Do jutra! :)



Zmieniony przez - escapadro w dniu 2011-07-07 01:41:29

Zmieniony przez - escapadro w dniu 2011-07-07 01:42:14

Zmieniony przez - escapadro w dniu 2011-07-07 01:43:30

Zmieniony przez - escapadro w dniu 2011-07-07 01:45:02
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2775
Dzień 2 - trening FBW, 1h 45 minut

Trening jak trening - postanowiłem obniżyć obciążenie na wyciskanie, ponieważ idzie mi to dosyć topornie (mimo, iż są dni, gdzie jest najzupełniej w porządku). Z racji innych obowiązków i wysiłku fizycznego - zszedłem z obciążenia.

Jestem zadowolony, bo trening pozwolił mi wyładować negatywne emocje, micha trzymana, więc dzień udany:

11.30 - płatki owsiane wraz z 300ml mleka
15.00 - makaron z tuńczykiem i warzywami (mniam! polecam przed treningiem)
18.00 - wejdą płatki owsiane ponieważ nie mam twarogu, a chciałem coś z białkiem zjeść
21.00 - po treningu trzasnę omlet zwykły z 5 jajek i miodem/dżemem

Waga - nadal 74kg

Do następnego. :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2775
Dzień 3 - nie/treningowy

Dzisiaj totalny luz, po wczorajszej imprezie, wstałem o 13.00.

13.00 - płatki owsiane z owocami + 300 ml mleka
16.00 - 150g ryżu z wołowiną
19.00 - wejdzie omlet zwykły (jestem uzależniony... :P )
Na noc - 10ml oliwy z oliwek pójdzie :)

Jutro kolejny trening FBW, a ja nadal nie mam pomysłu jak zarzucać sztangę na bary... :/

Do następnego - postaram się wrzucić wymiary w najbliższych wpisach. :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 557 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 39821
Jak widać, Aushwitz atakuje, ale będzie lepiej... chyba - Na pewno będzie lepiej jak sie przyłożysz ^^ powodzenia będę śledził
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2775
Dzień czwarty - dzień treningowy FBW 1,45 h:

Wstałem o 14.00, tak więc wszystko przesuwa się o dwa posiłki do przodu:

14.00 - płatki owsiane + 300ml mleka (jezu, zjedziecie mnie, a chciałem już piec placki owsiane.... :/)
17.00 - miska rosołu, żeby matce przykro nie było + banan EDIT! : Nie! Jednak znalazłem ryż w szafce, zjem z wołowinką, mniam! Ihaaa!
przed Treningiem - zjem miskę płatków owsianych
Po treningu - jutro kupuję pierś z kuraka, a jak na razie nabiał, czyli jaja. :)

Jeśli ma ktoś jakieś pomysły na posiłki, to proszę, proszę, proszę zapodawać. :)

Do następnego!

Zmieniony przez - escapadro w dniu 2011-07-09 18:13:58
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1000 Napisanych postów 9720 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 432638
Pomysły na posiłki znajdziesz w dziale Kuchnia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2775
No tak, ale może ktoś pomóc z własnego doświadczenia, co je w jakich porach? :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1000 Napisanych postów 9720 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 432638
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 446 Wiek 25 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2525
kurcze muszę jeszcze raz ci napisać bo coś mi się na kompie stało - nie ogarnąłem i zniknął tekst, który Ci pisałem.. ok jak chcesz to się zastosuj ja to widzę tak:



Nogi - przysiady 3s (12,11,10) - 50kg
Plecy - podciąganie na drążku szerokim nachwytem 3s (10,8,6)
Klatka - wyciskanie płasko 3s (15,13,11) - 45kg
Barki - wyciskanie sztangielek siedząc 2s (10,10) - 2x 8kg
Triceps - wyciskanie francuskie sztangielki 2s (7,6) - 6,75kg
Biceps - podciąganie na drążku podchwytem 2s (10,10)
Łydki - wznosy na palcach bez obciążenia na razie 3s (20,20,20)
Brzuch - ABS II poziom trzeci




w plecach bym dał klasyczny martwy ciąg lub jakaś jego odmiana, w bicepsie jak masz podchwyt to co trening możesz zamieniać podchwyt/nachwyt, barki to military press, tric pompki na poręczach lub jak nie masz (nie napisałeś czy ćwiczysz w domu czy gdzieś:D albo nie zauważyłem) to wyciskanie francuskie leżąc.



podsumowując ja to widzę tak:



Nogi - przysiady tylni / przysiad przedni
Klatka - wyciskanie płasko
Plecy - rumuński martwy ciąg / klasyczny mc
Barki - military press
Triceps - pompki na poręczach / wyciskanie francuskie leżąc
Biceps - podciąganie na drążku podchwytem / nachwytem - przemiennie co trening, lub co tydzień czy jak sobie uważasz:)
Łydki - wznosy na palcach bez obciążenia na razie
Brzuch - ABS II poziom trzeci


Dietka!
do śniadanka bym dorzucił jajka, możesz zrobić placuszki owsiane / omlet

ja mam np. taką dietę:

I
placuszki owsiane (całe jaja, białka, owsiane) ja tu jeszcze dorzucam nasiona słonecznika i rodzynki:)
II kasza/ryż + pierś (filet z kurczaka) + oliwa

- i ten drugi posiłek kilka razy dziennie powtarzam:) oczywiście dorzucam jakieś warzywa jeszcze:)

i przed snem to jajecznica z białek jaj

pamiętaj też o posiłku przed treningowym / po treningowym, musisz też dużo odpoczywać:)


aha i możesz sobie jakieś witaminki/minerały kupić:) z pewnością się przydadzą;) pozdrawiam, będę wpadać! i życzę wyników!

Zmieniony przez - pitbuyll w dniu 2011-07-10 13:39:03
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

16 lat, 55 kilo wagi potrzebna pomoc

Następny temat

Potrzebuję porady

Zestaw 1