SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zapotrzebowanie kaloryczne organizmu

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 619

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 6 Wiek 4 lata Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 120
Witam, jestem ektomorfikiem, aktualnie 60kg 170cm. Redukowałem brzuch na 1950kcal, był to deficyt 300kcal. Po wejściu na 2350 zauważyłem że nadal chudnę. Tak samo teraz na 2500kcal. Waga początkowo podskoczyła ale teraz spada. Czy przez to że więcej jem organizm przyśpieszył metabolizm i zwiększył swoje zapotrzebowanie? Jakieś adaptacje metaboliczne zaszły? Aktualnie mniej się poruszam na pieszo niż na redukcji.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16964 Napisanych postów 129525 Wiek 38 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1448104
np źle oszacowany bilans kaloryczny miałeś i stąd ten problem że nadal na minusie kalorycznym jesteś, metabolizm też mógł się porpawić

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 481 Napisanych postów 1645 Wiek 37 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 19087
Jw nie możliwe zeby Twoje 0bylo niecałe 2400kcal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2546 Napisanych postów 7455 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 95614
Po prostu na pędziłeś metabolizm i Twoje zapotrzebowanie się zwiększyło, czasami jak ktoś jest ekto to warto zaraz po redukcji dodać więcej kalorii żeby właśnie zrobić fajnie odbicie, a nie jak w Twoim przypadku nadal być w ujemnym bilansie kalorycznym. Spróbuj dodać kalorii i po prostu obserwuj wagę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 26597 Napisanych postów 18755 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266345
Tak jak zostało wspomniane to albo źle oszacowane kalorie albo konkretnie rozpędziłeś metabolizm i nic tylko się cieszyć więc jeśli zalezy ci jeszcze na docieciu większym to nie winduj kalorii w góre za szybko .Prowadz dziennik ze swoimi obserwacjami i dzięki temu na przyszłosć będziesz miał fajny podgląd jak organizm reagował na danych widełkach kalorycznych . Dlatego tak wazne jest aby powoli ciać kcal lub dodawać i obserwowac ( szczególnie na pierwszej redukjci lub na pierwszej masie ) bo dzięki temu zbieramu super doświadczenie na przyszłosc
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 26374 Napisanych postów 24088 Wiek 30 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 372073
podchodząc do pierwszej redukcji i nie znając swojego zapotrzebowania, najczęściej niedoszacowujemy swojego zapotrzebowania, nie doceniając swojego metabolizmu i zaniżając wartości któe wpisujemy z widełek od-do, dlatego najlepiej jak nie znamy swojego organizmu przyjmować wartości ze środka i weryfikować później w trakcie działań weryfikować, czy dobrze dobraliśmy wartości. W twoim przypadku ewidentnie nie doliczyłeś się swojego zapotrzebowania i byłeś na zbyt głębokim deficycie, kolejna sprawa, to to co już wspomniane zostało, że metabolizm nam się zmienia i jak najbardziej mógł się "rozpędzić"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5392 Napisanych postów 71123 Wiek 37 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 723475
Zdecydowanie Twoje zapotrzebowanie kaloryczne organizmu nie wynosi 2250 kalorii. Większość kobiet aktywnych fizycznie będzie miała wyższe. Jak sam widzisz po spożywaniu większych ilości kalorii, zapotrzebowanie kaloryczne organizmu jest wyższe i wcześniej błędnie je obliczyłeś. Najlepiej jakbyś zrobił to za pomocą dokładnego wzoru. Zapraszam do zapoznania się z nim, wykonania obliczeń i wklejenia tutaj całości:

https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne_organizmu__obliczenia_-t1216746.html#post-19889471

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jaki trening w czasie redukcji?

Zdrowie