SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ektomorfik a budowanie masy: fakty i mity

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2363

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 21 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 747
Witam. Od dłuższego czasu staram sie przytyć jednak nie wychodzi mi to kompletnie. Układając dietę liczyłem to dosyć ogólnie ( 176cm i 62kg) starałem się jeść 3 tys kcal dziennie i odpowiednio utrzymywać białko itd. Ale nie wychodzilo mi to. Wegli zawsze brakowalo mi i ogolnie był problem ze zjedzeniem takiej ilosci jedzenia. Przeczytalem i obejrzalem poszczególne materiały i mam kilka pytań. Dodam ze poprzednia próba utrzymywania diety opierała sie na wzorach ogolnych, a teraz zaczalem ukladac ja pod wzgledem ektomorfika:

Http://www.sfd.pl/Robimy_masę-t39176.html
Http://forum-kulturystyka.pl/topic/8531-ektomorfik-2500kcal-czy-4800kcal/
Https://www.youtube.com/watch?V=LP2ECgc-wa4

1. Ćwiczyć na małych czy dużych ciężarach? (mało powtórzeń duży ciężar czy dużo powtorzen, a mniejszy ciezar. Jak dotad cwiczylem tym lzejszym sposobem gdyz nie chcialem obciazac kregoslupa i zahamowac wzrostu. Tak dla pewnosci. Mam nadzieje ze urosne jeszcze te 4-5 cm, choc przez ostatni rok doszło mi 6 cm a przez ostatne pół z tego tylko 1cm)
2. Krótsze treningi takie do max 60 min czy takie do 90 min? Dotychczas stosowalem te 90 min.
3. Czy to prawda ze w przypadku ektomorfika nie trzeba tak dokładnie pilnować wszystkiego, a za priorytet utrzymywac wyjscie na plus kaloryczny?
4. Co zrobic zeby moc jesc sniadania? Diete staralem sie opierac na 5 posilkach po 600kcal dziennie. Sniadania z samego rana nie jestem w stanie zjesc. Kiedy mam na 8 do szkoly to wstawalem zawsze o 7:30 a jezeli chcialem zjesc to 7:00 ale po przebudzeniu nie potrafilem nic w sb wetknąc. Staralem sie wstawac nawet o 6:20 zeby troche posiedziec sb rano i zeby organizm zaczal pracowac ale to nawet nic nie dalo. Probowalem cos wypic pol godziny przed sniadaniem zeby pobudzic zoladek, nic nie jesc po 20:00. Zaden ze sposobow nie pomogł. Posilki jadlem tak:11:20 w szkole pierwszy posilek: shake ( płatki owsiane 30-40g i 650 ml mleka. Nie robilem z wieksza iloscia płatkow gdyz bylo to potem za geste. Pozostale posilki skladaly sie z tunczyka lososia, makaronow kaszy ryzu jajek serow twarogow chudego miesa itd.) Kcal obliczalem tu: http://calcoolator.pl/dzienny_kalkulator_kalorii.html#
5. Czy przy moich wymiarach podanych powyzej i aktywnosci ktora opiera sie na 3 treningach w tyg po 90 min 2 razy trening brzucha po 45 min i 3 razy w tyg w-f co jest wedlug mnie bardzo małą aktywnością. Czy wystarczy 3 tys kcal? U mnie wyszło jakos na 2400 i zwiekszylem do 3 tys. Czytałem ze ektomorfik powinien zjesc nawet 1000-2000 tys wiecej. Ja dodalem 600kcal.
6. Czy macie jakies własne sposoby żeby posiłki były bardzije kaloryczne? ( mój żałądek nie może za wiele zmiescic niestety) A mniejsze objetosciowo? W sensie dodawanie albo wymiana jakiś produktów itd. Może macie jakies swoje strony internetowe albo cos w tym stylu skad można czerpać jakies pomysły kulinarne?
7. We wrześniu 2013 miałem 50kg wagi i 170cm wzrostu. W listopadzie 2014 mam 176cm i 62kg. Dotychczas było bez zadnej diety. Wydaje mi się ze efekty sa bardzo dobre jak na taki okres, tyle ze od ok. 3 miesiecy już nic nie chce przybyc na masie normalnym opychaniem się na sile. Czy uważacie ze możliwe iż mój wskaźnik bf wynosi tylko 5,8%? Nie sadze ze jest az taki niski z czego i tak się ciesze. Poniżej zamieszczę moje zdjęcia z rezultatami treningow i ocencie czy taki wskaźnik bf jest możliwy.
8. spotkałem w ktoryms artykule ze żeby przytyć i obliczyć potrzebne kcal należy zsumować kcal z całego tyg i podzielić na 7 i dodac ile nam trzeba, ale ja dotychczas potrafiłem zjadac dlugi czas 1300-2200kcal i to mi kompletnie wystarczalo na caly dzień. Co prawda zauwazylem ze nie mam w swoim organizmie tendencji do spadkow. Keidy przyszly wakacje jadlem nizbyt duże 2-3 posilki dziennie nie cwiczylem wcale tylko pilem i szalałem cale 2 miesiace, a nic nie schudłem i nie miałem spadkow silowych)
9. czy organizm wkoncu przyzwyczai się do tak nadmiernych ilości jedzenia w związku z wcześniejszymi nawykami i czy z czasem bd sam się domagal takich wartości.
10. czy można na razie ten cel osiagnac bez zadnych dodatkowych suplementow itd.?
Niektóre pytania mogą wydawac się wam oczywiste, ale ostatnio czytałem dużo rzeczy i spotkałem wiele roznego rodzaju sprzeczności i jestem tym wszystkim zmieszany. Po napisaniu tego i przeczytaniu stwierdziłem, ze to z powodu czytania porad do masówki zwyklej ogolnej i masówki dla ekto. Za cel mam przytyć do ok. 85 kg czyli 23 kg mi brakuje. Daje sb na to 2 lata czasu( mysle ze tyle kg na taki okres to nie jest abstrakcja), gdyż 3 ostatni rok liceum planuje zajac się poprawa kondycji i ogolnej sprawności, gdyż staram się dostać do szkoły, w której jak slyszalem najwięcej kandydatow odpada na sprawnościowych. Swoja wage uważam za totalna wade i jest to niestety mój ogromny kompleks, może i lapie się w wadze prawidłowej w bmi i jej dolnych granicach, może nie jestem jakos niesamowicie chudy itd. Ale chce po prostu przytyć. To jest mój wielki kompleks, czuje się ogromnie chudy, także proszę o wyrozumiałość i rady, najlepiej od samych ekto ktorym udało się osiagnac cel. Proszę również o ocene efektow moich treningow na przestrzeni roku czasu( klatka 95->104 biceps 25->32 wzrost 170->176 i waga 50->62 wyciskanie na lawce 40kg->75kg )








Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 87 Napisanych postów 44057 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 134427
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 21 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 747
przeniesione do innego dzialu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Wiek 31 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 201
Hej. Mam nadzieję, że inni jeszcze Ci odpowiedzą bo nie jestem specem ale mi tu na forum pomogli. (mam nieuzupełniony profil, brak czasu) Miałem gorzej jak Ty chyba i próbowałem parę lat temu tylu rzeczy, że trochę dziwi mnie to co napisałeś.
-punkty nie odwzorowują pytań ;P -
1. Jeśli nie udało Ci się jeść jak smok regularnie, to nie odrzucaj tego sposobu. Wszelkie kalkulatory mocno zaniżają. Popatrz w jakiś anglojęzycznych źródłach najnowsze trendy dla ekto, tam to jest dopiero rzeźnia z obżarstwem. Moim zdaniem, po mnie, wsuwaj i znajdź do tego motywację, trzymaj białko wedle rozsądku i obliczeń, może minimalnie więcej (o tyle więcej o ile wytrzymasz pierdzenia :P).
2. Ja w pomocnych mi źródłach znajdowałem zawsze info o węglach dla ekto. A Ty praktycznie masz mini głodówkę rano, która oczywiscie jest super (moze nie w młodym wieku) i raczej nie jest super dla ekto. Jak ktoś jest innego typu, to nawet niech sobie głoduje od 18:00 do 12:00 następnego dnia a trening rano. Sprawdzałeś jakieś powody czemu nie możesz rano jeść? Jakieś zamulenie? Badania pod to? Ja bym powiedział, budzisz się, skoro się spieszysz to olej białko i wrzuć w siebie tony węgli, owies na mleku lub wodzie nawet, fure bananów itd. Potem w szkole zjedz pełno makro wartościowy posiłek.
3. Według wujka google, łyżka płatków owsianych waży 10g, Ty dajesz 4 łyżki i nazywasz to posiłkiem. Tyle daje moja dziewczyna, która ma problemy z powolnym metabolizmem, jest anty ekto!
4. Tu się nie znam bo lepsi się wypowiedzą, ale coś w tym jest że dla ekto dieta ważniejsza, treningi w stylu CIĘŻAR>DUZĘ PARTIE>NA MAKSA>KRÓTKO>ODPOCZYNKU FURA, coś w tym stylu. Mi to służy.
5. Jeszcze raz z tym jedzeniem, może zapuść sobie muzykę motywacyjną do żarcia, albo obejrzyj jakieś video np. 10k kcal frank yang bulking na youtubie haha.
6. Jestem starszy więc nie znam się na diecie dla szybko rosnących ale na to pytanie czy się przyzwyczaisz, to myślę że to jedyna przeszkoda w jedzeniu więcej, że dopiero urosłeś. Tak na chłopski rozum, jesteś większy. Nie łam się i jedz po prostu trochę wiecej niż dajesz radę. Organizm nadgoni.
7. Tak czy siak, mi najbardziej służyła taka reguła, skoro ekto musi jeść tony, niech te tony będą zdrowe, bo łatwiej sobie zaszkodzić, gdy trzeba dużo jesc.

Zmieniony przez - velheibgnar w dniu 2014-11-19 02:50:49
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 161 Wiek 26 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1267
1. duże ciężary i serie na maxa
2. krótkie treningi max 60 minut
3. dokładnie najważniejszy lus kaloryczny
4. gainer z rana (spróbój tego przepisu) domowy gainer ja go stosowałem gdy robiłem masę
5. przy tej aktywności 3000 to minimum oblicz sobie na kalkulatorze (kalkulator)
6. stosuj tłuszcze w diecie tutaj masz świetny newsleter na temat budowania masy http://www.hardcorowykowal.pl/jak-przybrac-na-masie/" class="link" target="_blank" rel="nofollow">newsleter
7.
za niski wskaźnik coś źle wyliczyła ci waga spróbój zrobić to na tanicie ale bez skarpetek bez skarpetek
8. musisz trzymac kalorie nie ma od tego odstępstwa
9.
tak po 30 dniach wyrobisz sobie nawyk
10. tak

pozdrawiam!

Licencjonowany Instruktor Kulturystyki

Członek "7 minutowego treningu"

Zmieniony przez - HardcorowyKowal w dniu 2014-11-19 05:43:39
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 1760 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 6397
duze ciezary i serie na maksa? hmm nie sadze. Z tego co wiem i z tego co wiekszosc kulturystow mowi to mniejsze ciezary, dokladna technika i wieksza ilosc powtorzen, max12-15, piramidalnie w dol
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Wiek 31 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 201
Nonamee: jak koledze tak będzie pasowało aby się trochę zajechać w czasie jak jest na siłce to ok. Ja jednak z mniejszymi ciężarami miałem od razu tryb endurance, a w głowie tour de france -.- po godzinie ćwiczeń dopiero miałem ochotę na więcej, a kalorie płonęły :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 1760 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 6397
na siłowni chodzi o pompe. czym wieksza pompa tym szybciej krew plynie w obiegu, tym wiecej skladnikow odzywczych mozemy przyjac. TAK?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z sylwetką, proszę o pomoc.

Następny temat

redukcja wagi i ujedrnienie ciala

FuckBaton