SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ekto/mezo czy Endo pomocy

temat działu:

Po siłowni, o siłowni

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1262

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 191 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4823
WItam!

Bardzo prosze was o pomoc w powiedzeniu jaki mam typ budowy bo ja za cholere nie moge się zdecydować.(trudno określić)

Opiszę się jak najdokładniej:

1.Wzrost 183cm 80kg wagi
Przy tym mam Średnio-mały bf głownie mała oponka na brzuchu to wszystko.

Jestem raczej Dobrze zbudowany (masywnie) Szerokie barki i klatka duże wgłebienie w tali i średnie rozszerzenie w miednicy.
W nadgarstku mam 19,5-20cm

Odżywianie teraz:
Mam dobrze ułożoną dietę i tak:
-śniadanie,2 posiłek, obiad jem ok. Czasami podjem słodyczy(sporo)tak z 3-4 razy w tygodniu to wszystko. Trenuje na siłowni i od czasu do czasu jakieś aeroby.

Ogólnie: Jem regularnie ale DUZO podjadam słodyczy ale się nie zalewam, ćwiczę.

Zmieniony przez - Franek521 w dniu 2011-01-31 18:16:05
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 88 Napisanych postów 3002 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 69275
podaj mi jeden argument dla ktorego mialbym Ci podawac kim jestes
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 94 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 22352
wiem ale nie powiem xD
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2485 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 40634
Fotka kolego, bez tego ani rusz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49630 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Możesz to samemu określić , wystarczy trochę chęci :

Oto trzy podstawowe typy ciała i ich cechy szczególne:

Typ endomorficzny : słabe umięśnienie, krótka szyja, okrągła twarz, szerokie biodra i inklinacja do łatwego odkładania się tłuszczu

Typ ektomorficzny - długie kończyny, krótki tors, długie, wąskie stopy i dłonie, wąska klatka piersiowa i barki, nikłe odkładanie się tłuszczu, długie, chude mięśnie

Typ mezomorficzny : potężna klatka piersiowa, długi tors, wielka siła i solidne umięśnienie

Nikt zazwyczaj nie reprezentuje typu wzorcowego. Jesteśmy zwykle kombinacją wszystkich trzech. Wiedza o tym, jak poszczególne typy reagują na trening i dietę, pozwoli nam osiągnąć nasz cel szybciej i mniejszym wysiłkiem. Oto wyzwanie dla nas: wiedza o typie naszego ciała i o tym, jaki trening, a także jakie jedzenie jest dla niego najlepsze. Wyzwanie to stawia jednak przed nami konieczność wyraźnego i poważnego określenia planu, który poprowadzi nas do sukcesu.

TYP ENDOMORFICZNY

Wiele powtórzeń, wiele ćwiczeń Budowanie muskulatury przychodzi nam zwykle łatwiej, jeśli jesteśmy typem endomorficznym. Trudniejszym zadaniem może się okazać utrzymanie niskiego poziomu tłuszczu. Typ ten znosi dobrze wiele (12 - 15) zestawów ćwiczeń oraz oraz ich wielokrotne (12 - 20) powtarzanie. Pozwala to na krótkie tylko odpoczynki między poszczególnymi zestawami. Endomorficy nie powinni ćwiczyć więcej niż 4-5 razy. w tygodniu. Przykładowe rozwiązanie to dwa dni treningu i jeden dzień odpoczynku. Ćwiczenia aerobiczne na stacjonarnych rowerach, ruchomych taśmach i schodach itp, o czasie trwania przynajmniej 20-30 minut, powinny znaleźć się w programie każdej sesji treningowej. Bardzo ważne jest utrzymanie ograniczonego poziomu przyjmowania białka, węglowodanów i tłuszczu, jednak nie poniżej naszych codziennych potrzeb żywieniowych dla właściwej odbudowy i rozbudowy mięśni.

TYP EKTOMORFICZNY

Jeśli jesteśmy typem ektomorficznym, budowanie mięśni nie przychodzi nam z łatwością. Ektomorfik jest zazwyczaj chudy i jeżeli nie ma dobrego planu treningowego, to przyrost mięśni może się wydawać syzyfową pracą. Stosując jednak zdrowe rady, można zbudować mięąnie o wiele szybciej. Oto kilka wskazówek: Wykonywać podstawowe ćwiczenia, prowadzące do budowy masy mięśniowej. Doskonale nadają się tu: przysiady, pompki, podciąganie się, wiosłowanie itp. Powtarzanie 6-8 razy, liczba zestawów 8-12. Konieczne są wystarczające odpoczynki między zestawami ćwiczeń. Pozwoli to nam ćwiczyć wydajniej i da tkance mięśniowej czas dla wzrostu. Naszym celem nie jest liczba ćwiczeń lecz intensywność treningu. Trenujemy nie więcej niż trzy dni w tygogodniu, by ciało nasze miało wystarczający czas na odpoczynek, odbudowę i wzrost mięśni. Idealny harmonogram to poniedziałek -środa - piątek. Ważnym czynnikiem w budowie mięśni u ektomorfików jest żywienie. Typ ten powinien wchłaniać dodatkowe kalorie przez cały dzień. Dzienny jadłospis powinny uzupełniać preparaty dla zwiększenia wagi, napoje z dużą zawartością białka, co zwiększy liczbę przyjmowanych kalorii. Ograniczamy naszą działalność w innych dziedzinach, celem oszczędzania energii potrzebnej do budowania mięśni.

TYP MEZOMORFICZNY

Urodzony kulturysta. Można powiedzieć, że mezomorficy są kulturystami z natury. Budowanie mięśni nie jest dla nich żadnym problemem, choć też wymaga wysiłku, intensywności i wytrwałości. Podobnie jak endo- i ektomorficy, mezomorficy mogą odnieść wiele korzyści z właściwego treningu i diety. Oto kilka porad. Lepsze mięśnie, a także proporcje i symetrię budowy uzyskujemy przez odpowiednią kombinację ćwiczeń siłowych, jak na przykład: przysiady, wiosłowanie i wyciskanie Mezomorficy dobrze znoszą długie sesje treningowe (do 80 minut) i krótsze odpoczynki między zestawami ćwiczeń (nie więcej niż 45-60 sekund). Wystarcza im w zupełności 6-10 zestawów i 6-12 powtórzeń. Optymalna częstotliwość ćwiczeń to cztery dni w tygodniu : dwa dni ćwiczeń, jeden dzień odpoczynku. Na ogół do budowy mięśni wystarcza zwykła, zrównoważona dieta. Nie istnieje potrzeba obciążania organizmu dużymi ilościami białka czy węglowodanów. Jemy z rozsądkiem i utrzymujemy ilość tkanki tłuszczowej na dopuszczalnym poziomie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 191 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4823
No właśnie jakbym pasował do któregoś opisu to bym wogle się nie pytał :)

Typ mezomorficzny :
potężna klatka piersiowa- tak
długi tors-tak
wielka siła-WIelkiej siły na początku nie miałem a nawet małą.Jak zacznyałem brałem 45kg na klate.
solidne umięśnienie-Na początku też było zerowe ale z czasem coraz lepiej.

Typ endomorficzny:
słabe umięśnienie-Na początku było słabe
krótka szyja- Nie
okrągła twarz- Nie
szerokie biodra - Tak
inklinacja do łatwego odkładania się tłuszczu-Mało-średnia

Co do ekto nic nie pasuje więc możliwe że jestem mieszany ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 88 Napisanych postów 3002 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 69275
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1017 Wiek 25 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 11694
hahahhahahahhaaahahhahha szaunima ;d hahah wygrałeś ;d
sogacz

Give me some SOG, Gimmie Gimmie some SOG :D

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 159 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1831
"szaunima" bezczelny, wredny cham . . .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49630 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Odpocznie sobie .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 193 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5652
Nie cham tylko taka prawda. Jest od pyty takich tematów, jeżeli nie jesteś zalany ostro to nie jesteś endo, jak nie jesteś szkieletem to nie jesteś ekto, jak nie masz od xuja siły ani nie masz dobrej sylwetki to nie jesteś mezo - wniosek? Jesteś taki pomieszany
Jak możemy być pewni w 100% "czym" Ty jesteś, jak nie raczysz dać fotki. Nie rozumiem, może autor chce na siłę doszukać się w sobie sylwetki mezo, no ale cóż. Jeżeli sam nie zauważasz, żebyś miał taką budowę, to nie staraj na siłę sobie tego wpoić do głowy.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Nie wiem czy robić czy nie?

Następny temat

Co sie ze mną dzieje?

Wheya