SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

EKTOMORFIK, duża aktywność, trening, dieta

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1002

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

mężczyzna

Wiek

26 lat

Waga

79 kg

Wzrost

189 cm

Cel treningowy

przyrost masy mięśniowej

Staż treningowy na siłowni

1 rok

Uprawiane inne sporty

bieganie, pływanie, CrossHIIT, rower

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Siłownia full sprzęt

Dieta

w trakcie układania diety na mase

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

kompleks witamin Olimp Vita-Min Multiple Sport

Ostatnio przerabiany plan

treningi CrossHIIT, trening na rozbudowę pleców "zdrowe plecy"

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 23
Witam,

Doświadczony praktyką z innych forów internetowych większość stałych forumowiczów odsyła do podobnych tematów bądź to nakazuje użycie wyszukiwarki gdyż podobny temat o zbieżnej treści już się w przeszłości pojawił. Otóż na wstępie zaznaczę iż podobnych tematów jest mnóstwo, większość z nich przeczytałem, dzięki czemu stałem się bogatszy o wiedzę na temat, który staje się dla mnie coraz to większą zagadką i wprawia mnie w zakłopotanie; czym więcej na ten temat czytam tym więcej znaków zapytania się pojawia, tym więcej różnych poglądów ludzi doradzających. Chciałbym znaleźć jakiś złoty środek i zacząć robić swoje a nie wciąż zastanawiać się jak, ile, gdzie, kiedy i co musze, co powinienem a czego nie mogę.

To mój pierwszy wpis na tym forum i pierwszy w ogóle na forum „sportowym”, proszę więc o wyrozumiałość i pomoc. Oczywiście zdaję sobie sprawę iż wiele ludzi za takie porady i poświęcony czas zarabia sporą kasę jednak wszystkim pomocnym ludziom z góry dzięki! A teraz do tematu.

Mam 26 lat, 189 cm wzrostu, 79 kg wagi, szczupła i wysoka sylwetka, cel treningu: masa mięśniowa, uprawiane sporty: bieganie, pływanie, jazda na rowerze, trening HIIT, trening siłowy.
Jestem człowiekiem o budowie EKTOMORFIK, mam b.szybką przemianę materii, charakteryzuje mnie b. duża aktywność fizyczna. Chciałbym przybrać na masie mięśniowej.

Trening siłowy który chcę wykonywać to trening HST. Trening 3 razy w tygodniu podzielony na trening 15 powtórzeń, 10 powtórzeń i 5 powtórzeń (następujących po sobie co 2 tygodnie) po 6 treningów każdy, oczywiście z treningu na trening zwiększane obciążenie i iloraz ćwiczeń.
Trening składa się z ćwiczeń: Wyciskanie sztangi płasko, Wyciskanie sztangi skos Ściąganie do karku drążka wiosłowanie hantlem, Biceps na prostym, Młotek hantlami, podciąganie na drążku, Triceps linka, francuskie, braki(przód, bok, tył), nogi uda (przód tył), łydki.

1) Czy przedstawiony przeze mnie poniżej trening HST będzie dobry i idzie w parze z przyrostem masy mięśniowej?


Jednym z moich głównych problemów jest duża aktywność fizyczna. Dużo pływam na basenie po czym z reguły chodzę od razu na saunę. Dużo biegam, głównie wieczorami, jednak ostatnio motywuje się do porannego biegania naczczo ( nie wiem czy to dobre dla ekto), również dużo jeżdżę na rowerze. Dwa dni w tygodniu wieczorami chodzę na trening CROSS HIIT – interwałowy intensywny trening trwający godzinę. Lubię wszystkie z wymienionych aktywności, relaksują mnie i dostarczają dawki pozytywnych endorfin. Nie potrafię siedzieć w miejscu muszę coś robić. Zaznaczę iż w ciągu dnia pracuję w biurze i siedzę przy biurku bez żadnej aktywności.

2) Czy chcąc przybrać na masie mięśniowej jestem w stanie połączyć tą aktywność z dietą i treningiem siłowym? Zdaję sobie sprawę iż wtedy będę musiał przyjmować wiecej kcal, jednakże czy nie jest to syzyfowa praca?


Planuję rozłożyć plan treningów następująco:
Poniedziałek – rano bieganie 30min, wieczorem trening CrossHiit
Wtorek - trening siłowy HST
Środa – bieganie rano 30min/pływanie|sauna 1,5 h, wieczorem trening CrossHiit
Czwartek- trening siłowy HST
Piątek- dzień odpoczynku, ewentualnie trening wzmacniający Zdrowe Plecy
Sobota – trening siłowy HST
Niedziela – odpoczynek, ewentualnie godzina na rowerze lub basen/sauna

3) Czy taki plan tygodniowy da się pogodzić z przyrostem masy mięśniowej? Chciałbym robić to z głową, przybrać na masie i cieszyć się dobrą sylwetką.


Chciałbym zacząć od diety, którą staram się ułożyć zgodnie z zaleceniami (30% kalorii pochodzących z białka, 50% z węglowodanów oraz 20% z tłuszczy). Większość osób opisująca dietę na masę piszę żeby jeść co tylko chcemy, jednakże chcę odżywiać się zdrowo a nie wpierdzielać co popadnie.

4) Czy jestem w stanie ułożyć dietę opartą o składniki „zdrowe” z odpowiednio dobraną ilością KCAL - bez konserwantów czy składników chemicznych, bez większej ilości cukru? Czy na takiej diecie zrobię masę? Jakieś rady, przykładowe diety?


Jedynymi suplementami jakimi chciałbym się wspomagać to witaminy oraz ewentualnie białko.

5) Jakie suplementy powinienem brać przy zwiększaniu masy? Czy na samym białku dam rade zbudować mięśnie?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 20191 Wiek 9 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 69241
Witam,
jeśli szukasz indywidualnych porad, diety opracowanej precyzyjnie dla Ciebie przez naszych dietetyków oraz treningu przygotowanego przez naszych trenerów personalnych to skorzystaj z tej oferty.

Nasi specjaliści przygotują wszystko za Ciebie i specjalnie dla Ciebie

http://potreningu.pl/plany/strefa-mezczyzny 

Pozdrawiam.

Zmieniony przez - Ekspert-SFD w dniu 2014-08-26 23:14:21
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pomoc dla początkującego

Następny temat

w ktore dni jakie partie z priorytetem klatki

nutloveb