SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dziennik Aureel

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 55308

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez obliques z działu Ladies droga do formy i edukacja. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
Witam:)
Wiek : 29
Waga : 66-67
Wzrost : 174
Obwód w biuście(1) : 92
Obwód pod biustem : 84
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 72
Obwód na wysokości pępka : 83
Obwód bioder (3): 99
Obwód uda w najszerszym miejscu: 58
Obwód łydki : 39
W którym miejscu najszybciej tyjesz : biodra, pupa, uda
W którym miejscu najszybciej chudniesz : górna część ciała
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często) zaczęłam „Trening dla początkujących aerobowy w formie obwodowej” z piłką autorstwa obliques 3 razy w tygodniu, do tego 6 razy w tygodniu aero (ćwiczę Turbo Fire według planu załączonego do płyt, z tym że zamieszczone tam ćwiczenia „siłowe” z gumami zamieniłam właśnie na trening obliques) i raz w tygodniu ok. 1,5 h yogi
Co lubisz jeść na śniadanie: owsiankę, jajka na miękko, omlety, czasem placuszki
Co lubisz jeść na obiad : kasza/ryż z sosem (najlepiej na bazie pomidorów), sałatki
Co jako przekąskę: jabłko
Co jako deser: nie jadam, w ogóle nie jem słodyczy
Ograniczenia żywieniowe: brak, jakkolwiek ciężko wchodzi mi czerwone mięso
Stan zdrowia: ogólnie dobry, jakkolwiek mam hipoplazję odcinka L5/S1 kręgosłupa (mówiąc po ludzku, urodziłam się z niewykształconym krążkiem międzykręgowym w tym odcinku) plus chorobę zwyrodnieniową całego kręgosłupa (jak mówi mój lekarz, mój kręgosłup byłby w świetnym stanie pod warunkiem, że byłabym osiemdziesięcioletnią staruszką). Mój lekarz przewiduje mi również w przyszłości problemy z niedoczynnością tarczycy (wszystkie kobiety w mojej rodzinie chorują) – wyniki mam jeszcze w normie, ale blisko granicy:(, badam się regularnie
czy regularnie miesiączkujesz: tak, jakkolwiek bez tabletek miałam dość długie cykle
czy bierzesz tabletki hormonalne: tak
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza: na kręgosłup w zależności od potrzeb nymesil i mydocalm
czy rodziłaś: nie
Preferowane formy aktywności fizycznej: pływanie, zajęcia taneczne, rower
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty: aktualnie tran i magnez
Stosowane wcześniej diety: hmm, to będzie dłuższa historia... od dziecka miałam nieco więcej ciałka (co pierwotnie zostało spowodowane moją chorobą i przyjmowanymi później lekami „na przytycie”), jakkolwiek bardzo dużo ćwiczyłam więc ogólnie nie było źle, problemy zaczęły się pod koniec podstawówki, gdy na skutek choroby byłam ponad 3 miesiące na zwolnieniu i musiałam wtedy zrezygnować w ogóle z aktywności ruchowej. Choróbsko co prawda spowodowało niedowagę, niestety szybko zaczęłam później nabierać ciałka, co spowodowało, że wymyśliłam sobie dietę wegetariańską, polegającą na jedzeniu owocowych jogurcików na śniadanie i sałatki z pomidorów na obiad, w dalszym okresie naprzemiennie z zapychaniem się słodyczami..... Waga i dieta ustabilizowały mi się po rozpoczęciu studiów. Niestety jakieś 3 lata temu wpadłam na „genialny” pomysł polegający na wykupieniu diety z serwisu Vitalia.... schudłam rzeczywiście jakieś 5 kg w relatywnie krótkim czasie, jednakże moja dieta pod koniec oscylowała na poziomie 900 kcal. Skracając, skończyło się to potwornym jojo i jakieś półtora roku temu moja waga dobiła do prawie 80 kg. Mniej więcej dokładnie rok temu zaczęłam się odchudzać się na własną rękę, wprowadziłam bardziej zbilansowaną dietę na poziomie ok. 1300-1400 kcal, zaczęłam jeść więcej białka, w szczególności pochodzenia zwierzęcego, wykluczyłam słodycze, alkohol (poza okazjonalną lampką czerwonego, wytrawnego wina), produkty wysokoprzetworzone czy z oczyszczonej mąki. Dodałam również więcej regularnej aktywności ruchowej (ćwiczę codziennie różne programy treningowe typu cardio). Od pewnego czasu nie widzę już za bardzo efektów, dlatego postanowiłam rozpocząć wreszcie trening siłowy (forum podglądam już od pewnego czasu), ten z piłką wydał mi się najodpowiedniejszy z uwagi na mój kręgosłup. Zmieniłam również dietę – obecnie przyjęłam rozkład B/W/T 120/150/70.


Wypiska z treningu (jest to czwarty trening z kolei):
20.01.2013
1.wyciskanie sztangielek płasko (klatka)  6 kg x2
2.francuskie uginanie rak siedząc (triceps)  3,5 kg x 2
3.wyciskanie sztangielek siedząc (barki)  4,75 kg x 2
4.wiosłowanie prostymi ramionami leząc na brzuchu (górna i dolna cześć pleców, barki)  3,5 x 2
5.wznosy z opadu (dolna część pleców)  8,5 kg x 1
6.przysiad z piłką za plecami (czworogłowy uda)  4,75 kg x 2
7.wznosy bioder leżąc na piłce (dwugłowy uda, mięśnie pośladków)
8.wspięcia na palcach jednej kończyny dolnej za sztangielką na podstawce (łydki)  8,5 kg x 1
9.odwrotne brzuszki z piłką (mięśnie brzucha, dolna cześć)  25
10.brzuszki skośne na piłce (mięśnie brzucha, skos)  50
11.brzuszki na piłce (mięśnie brzucha) 25
oczywiście zgodnie z planem robię 2 obwody

Podmieniłam ćwiczenie na łydki, ponieważ tego z planu w ogóle nie łapałam:( zasadniczo problem był taki, że nie mogłam dobrać obciążenia tak, żeby sprawiało mi trudność, więc wynalazłam takie, jak wpisałam w „Atlasie treningu siłowego” Delaviera – i to przyjemnie czuję:) oczywiście, jeśli mam wrócić w pełni do rozpiski to tak zrobię, ale prosiłabym o jakieś wyjaśnienie jak mam to robić:(

Poniżej zdjęcia sylwetki, zaraz wkleję również wypiskę z diety.

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 59591 Wiek 14 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 228104
No ładnie zaczynasz

Powinnaś więcej jeść
Dorzuć białka do 140g, a węglowodanów do 170, nawet 180g.


Aaaa... Czy Ty czasem nie masz do kompletu wiotkości stawów?

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
Dziękuję:)

cóż, z jedzeniem będzie ciężko, ale jak trzeba to trzeba:)

co do moich stawów, to nie miałam nigdy takowej przypadłości zdiagnozowanej (ale dodam, że w lekarzy to ja już średnio wierzę, po tym jak byłam bardzo długo i uporczywie leczona na korzonki, a dopiero jak dostałam rwy brakowej to ktoś wpadł na pomysł, że to jednak kręgosłup...), jakkolwiek z tego co poczytałam w internecie to miałoby sens... zawsze robiłam różne magiczne rzeczy z palcami, generalnie jestem bardzo gibka, trzeszczą mi wszystkie stawy, często dochodzi u mnie do skręceń i generalnie ciągle mnie coś boli, przy czym po prostu się do tego przyzwyczaiłam. Cóż, czyli chyba trzeba się przejść do lekarza:(

Zmieniony przez - aureel w dniu 2014-01-21 20:56:51
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
Jeszcze dla porządku dodam, że dzisiaj było 45 minut cardio, miska zjedzona zgodnie z planem, od jutra zaczynam według nowego rozkładu - plan już sobie przygotowałam, ale na razie nie wklejam - zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Saida MMA Coach
Ekspert
Szacuny 116 Napisanych postów 28242 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 125423
Z wiotkością nie idz do lekarza, bo Cię zbyje i niczego nowego się nie dowiesz
Lepiej do fizjoterapeuty, ale też dobrego.
Chociaż cudów nie oczekuj, wiotkość stawów to taki defekt w budowie i strukturze tkanki łącznej, że nie da się z tym wiele zrobić. W ramach profilaktyki skręceń i nadmiernej ruchomości w stawach na pewno dobre będą wszelkie ćwiczenia siłowe, jednak powinnaś omijać te które wywołują nienaturalny zakres ruchu, tzn. np. przenoszenia hantli leżąc, z rozpiętkami możesz mieć problem, z podciąganiem na drążku itp. No i rozciągania... jak najmniej

Feel the pain and do it anyway...

Obecny dziennik: http://www.sfd.pl/[Stara_Gwardia]_Saida_2014-t993979.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
Dziękuję bardzo za informacje i rady. Przepraszam, że truję, ale zanim znajdę sensownego fizjoterapeutę (a do tego, do którego chodziłam na kręgosłup, na pewno już nie pójdę — moja fizjoterapia wyglądała tak, że pan spojrzał, co napisała lekarz rehabilitant, nawet mnie nie obejrzał, tylko dostałam rozpiskę ćwiczeń, które miałam robić w salce obok – nawet do mnie specjalnie nie zaglądał.....) wołałabym sobie krzywdy więcej nie robić.
Czyli jak rozumiem yoga out? Bo ostatnio zaczęłam ćwiczyć, sądząc że pomoże mi na kręgosłup.....
I co z tym rozciąganiem? Bo rozumiem, że długi i nadmierny odpada, ale chyba tak w ogóle po ćwiczeniach muszę się trochę porozciągać?
Dzisiaj zrobiłam tylko coś takiego:



na całe ciało, tylko po 15 s w jednej pozycji. Może być?
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.

Zmieniony przez - aureel w dniu 2014-01-22 20:49:13
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
Dzisiejszy trening (2 obwody):

1.wyciskanie sztangielek płasko (klatka)  7,25 kg x 2
2.francuskie uginanie rak siedząc (triceps)  3,5 x 2
3.wyciskanie sztangielek siedząc (barki)  6 x 2
4.wiosłowanie prostymi ramionami leząc na brzuchu (górna i dolna cześć pleców, barki)  3,5 x 2
5.wznosy z opadu (dolna czesc pleców)  8,5 x 1
6.przysiad z piłką za plecami (czworoglowy uda)  4,75 x 2
7.wznosy bioder leżąc na piłce (dwugłowy uda, mięśnie pośladków) 
8.wspięcia na palcach jednej kończyny dolnej za sztangielką na podstawce (łydki)  8,5 x 1
9.odwrotne brzuszki z piłką (mięśnie brzucha, dolna cześć)  25
10.brzuszki skośne na piłce (mięśnie brzucha, skos)  50
11.brzuszki na piłce (mięśnie brzucha) 25

+ 25 minut cardio

I dzisiejsza miska, według rozkładu zaleconego przez Martuccę:






Zmieniony przez - aureel w dniu 2014-01-22 21:56:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 444 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 42893
Miska z dzisiaj, dzień zasadniczo nietreningowy, jakkolwiek miejskie przedsiębiorstwo komunikacji zafundowało mi dzisiaj ponad godzinny spacer w tej uroczej aurze....

a i z suplementów biorę tran i magnez z wit. B6





Zmieniony przez - aureel w dniu 2014-01-23 23:27:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 3248 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 41520
dorzucilabym do suplementacji olej kokosowy i selen to tak tarczycowo

powiadomki on
pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pomoc w wyborze treningu fbw czy push&pull

Następny temat

Gra i buczy, w SPAMIE huczy :D