To będzie Twój rok! Sprawdź rabaty do 90%
SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne Forum

Dysproporcje w ruchach push pull

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 274

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Ekspert
Szacuny 11199 Napisanych postów 52081 Wiek 32 lat Na forum 26 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam,

Trenuję od 2/3 lat. Zauważyłem, że wszystkie ruchy "push" mam o wiele słabsze niż "pull". Jest to dysproporcja na tyle duża, że trochę mnie to martwi. Trenuję tak samo ciężko zarówno jedne jak i drugie i na "pull" notuję zauważalny progres - w przeciwieństwie do "push", gdzie on również występuje ale bardzo niewielki.

OHP: 60kg na raz
WL: 105kg na raz
WL skos: 95kg na raz
DIPY: 50kg na raz

Podciąganie podchwyt: 65kg na raz
Wiosłowanie sztangą: 140kgx5
Wiosłowanie pendlay: 110kgx5

Moja waga 92kg, 186cm.

Gdzie mogę szukać przyczyny słabego push?

Z góry dziękuje
...
Napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12543 Napisanych postów 162227 Wiek 36 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 1242468
Siema
Twoja dysproporcja jest wyraźna: wiosłujesz ciężarem o 35% większym niż Twój max w wyciskaniu leżąc, co w klasycznej sylwetce zdarza się rzadko. Przyczyny mogą leżeć w biomechanice (długie ramiona przy 186 cm wzrostu zwiększają drogę sztangi w wyciskaniu), ale przede wszystkim w rekrutacji jednostek motorycznych i stabilizacji. Często problemem nie jest brak siły mięśni piersiowych, lecz "wąskie gardło" w postaci słabych mięśni stabilizujących obręcz barkową w ruchu wypychania lub nieoptymalnej techniki (brak aktywnego mostka/leg drive), która przy długich dźwigniach jest kluczowa.
Polecamy również: Dysproporcje mięśniowe - 5 sposobów na poprawę słabszych grup mięśniowych