SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Drążek Rozporowy?

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 15729

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 705
Witam, chciałbym kupić drążek rozporowy ale nie bardzo mam pojęcie 'z czym to się je'. Nie wiem za bardzo jak wygląda montaż takiego drążka - wiercenie w domu w futrynie nie bardzo wchodzi w gre. Są jakieś drążki nie wymagające wiercenia?

Jutro będe w Katowicach i chciałbym go od razu kupić (jeśli jest taki spełniający moje wymagania). Ktoś może poradzić gdzie?

PS: sorry jeśli zły dział ;p
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 319 Wiek 35 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 4326
Dzięki za odpowiedź. Ściana jest betonowa, nie jest chyba otynkowana (nie znam się na tym), jest gładź, farba i tyle. Szczerze mówiąc, jeśli po drążku na ścianie zostaną ślady, to nie będzie to dla mnie żadnym problemem. Chodzi o to, żeby ten drążek się trzymał. Mam jeszcze framugi w drzwiach, ale one mają jakieś 70cm, nie sądzę żeby ćwiczyło mi się na tym wygodnie, zwłaszcza że stojąc na podłodze, prawie sięgam głową do górnej części tej framugi. Dzisiaj oglądałem w go-sportach itp. te drążki i w sumie wpadłem w konsternację, bo do każdego jakieś śrubki, inne miały zamiast gumowych, takie metalowe okrągłe końcówki, w środku puste i właściwie nie wiem co miałbym z nimi robić, bo nie wyglądało to jakby miały się trzymać siłą samego rozporu. Inne z kolei były z gumowymi końcówkami, ale nie miały tych dokręceń dopasowanych do kształtu klucza, to niby jak ja to mam dokręcić? Gołymi rękami? Nie sądzę, żebym je dokręcił w ten sposób odpowiednio mocno. Dlatego proszę, polećcie jakieś solidne, sprawdzone drążki w necie.

Zmieniony przez - Bakfest w dniu 2011-12-11 21:44:15

Buckie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 40 Wiek 42 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2624
Drążek rozporowy ma na końcach gumy. Rozkręca się go i wtedy się wydłuża - nic nie trzeba wiercić. Sam mam taki w domu.

Jak to wygląda z bliska (mój nie ma uchwytów)





Zmieniony przez - Zman w dniu 2007-11-16 19:26:41

jak w mordę strzelił Odobenus rosmarus

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 158 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1338
Witam. Sory, że odświeżam, ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
Czy warto kupić taki drążek wkręcany? Wygodnie się na nim ćwiczy podchwytem i nachwytem? Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem. A i jeszcze jedno pytanie: czy nie ma problemu z jego demontażem? Z góry dzięki za odp.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 6881 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 43831
"wkręcany" ? A co Ty, gdzie i po co chcesz wkręcać ?

Normalny drążek rozporowy (http://wij.pl/allegro/drazek.jpg) to najlepsza rzecz na świecie do treningu pleców. Jak nie kupisz jakiegoś dziadostwa za 4,50 to nie ma żadnych problemów z montażem, demontażem, treningiem na nim etc.

Czy wygodnie ? A co masz przez to na myśli ?
Jak masz odpowiednio wyrobiony chwyt to ćwiczy się dobrze i tyle

W zdrowym ciele zdrowy duch

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 158 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1338
Dzięki, o taką odp mi chodziło
Z tym "wkręcanym" to chodziło mi o rozkręcany, co się wydłuża.
Mówiąc "wygodnie" miałem na myśli np. odchylanie się(futryna), czy coś takiego:)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 6881 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 43831
Polecam się na przyszłość

Jeśli masz słabą futrynę to może ją trochę "rozsadzić" jak będziesz go instalował (moja futryno - wybacz ), ale jeśli zrobisz to solidnie, a sam drążek będzie miał dobre gumy i sam będzie wytrzymały, to nie ma mowy o żadnym odchylaniu, wyginaniu etc

Więc warto

W zdrowym ciele zdrowy duch

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 158 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1338
Dzięki, rozwiałeś moje wątpliwości.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 6881 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 43831
Spoko
A jaki plan treningowy u Ciebie, tak z ciekawości ?
1

W zdrowym ciele zdrowy duch

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 158 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1338
Właśnie skończyłem splita, teraz za FBW się biore.
Myślę nad czymś takim:
A.
1.Przysiady ze sztangą 3s
2.Wspięcia na palcach 3s
3.Martwy ciąg+szrugs 3s
4.Wiosłowanie hantlami 3s
5.Wyciskanie na ławce 3s
6.Wyciskanie sztangi na barki 3s
7.Brzuch
B.
1.Przysiad wykroczny ze sztangą/hantelkami 3s
2.Wspięcia (jak w A) 3s
3.Unoszenie sztangielek bokiem 3s
4.Pompki 3/4s
5.Francuskie wyciskanie 3s
6.Uginanie ramion sztanga(biceps) 3s
7.Brzuch

Pon
wt- A
Śr
Czw- B
pt
sob-A


Zmieniony przez - Bisker w dniu 2011-05-16 23:02:11
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 158 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1338
A ty?
Co sądzisz o moim?(jestem początkujący)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 6881 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 43831
Ja ćwiczę metodą Lafaya, czyli, jak dla mnie, ciekawym FBW, składającym się z 13 poziomów i wykorzystującym tylko i wyłącznie ciężar własnego ciała użytkownika. Książka "Treningi siłowy bez sprzętu" i jej drugi tom to moja biblia ostatnich 10 miesięcy

Co do Twojego to tak na oko (bo już prawie śpię, ciężki dzień po jeszcze cięższej nocy, wybacz):
0) Myślę, że na początku lepiej jechać jednym a dobrze opracowanym programem, ale Twoja wola
1) koniecznie ten drążek przed MC
2) i w treningu B tez coś dla plecków by się przydało jeśli to ma być FBW
3) i analogicznie w A na bicek/tricek
4) w ogóle coś więcej na klatkę, jedno ćwiczenie to za mało - oprócz pompek normalnych (które notabene lepiej robić na trzech krzesłach, zwiększa to zakres ruchu) np pompki z rękami na szerokość barków, albo pompki z nogami wyżej. Dipsy (jako pierwsze ćwiczenie na klatkę) też byłyby dobre
5) na pewno coś przeoczyłem z racji pół zamkniętego oka, proszę o wybaczenie i innych o wsparcie
6) Dobre domowe FBW jest w mojej biblii, polecam (musiałem to napisać )
7) Dietka jest ?

Zmieniony przez - wazzup1988 w dniu 2011-05-16 23:46:15
1

W zdrowym ciele zdrowy duch

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

HST do poprawy

Następny temat

trening- biceps

nutloveb