SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Doradcy działu czekają na Twoje pytania ! Vol.3

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 637701

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 19 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 358
hej, mam pytanie:
jaką średnicę powinien mieć talerz, żeby można było komfortowo robić martwy ciąg z podłogi (mam 183 cm). bo znalazłem 40 cm średnicy talerze 25 kg i 36 cm średnicy 20 kg. i wolałbym kupić te mniejsze, ale nie wiem czy nie będą za małe do MC. macie jakiś wskazówki? :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5187 Napisanych postów 59087 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726232
Nie wiem ile masz wzrostu, ale ja mam prawie 190cm i idealnie mi się trenuje na obciążeniach do crossfitu, a z tego co kojarzę bumpery mają 45 cm średnicy. Więc 40cm powinno być dobre bo 2,5 cm nie powinno jakoś znacznie wpłynąć na komfort ćwiczenia. No ale idealną sytuacją jest zawsze spróbować doświadczalnie i przymierzyć się. Myślę, że jak byś pojechał do sportowego sklepu typu dekathlon czy innego to bez problemu powinieneś sobie sprawdzić na miejscu i wybrać te, które Ci będą najbardziej odpowiadać.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 14787 Napisanych postów 124964 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1422276
im niższe tym będzie trudniej

Wleiko ma 450 mm srednicy.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Wiek 2 lata Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 283



53 sekunda, na co to cwiczenie?


Zmieniony przez - mateuszbuda w dniu 11/8/2020 11:57:45 AM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5187 Napisanych postów 59087 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726232
Jakaś wariacja rozpiętek czy unoszenia. Przypuszczam, że będzie tu pracować klatka piersiowa i przednia część barków.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 199 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3420
W wyciskaniu leżąc czuję mocno triceps przez co w ostatnich seriach czuję, że jest mi ciężej wykonać resztę ruchów. Klatkę też czuję ale ten triceps tak mi się pompuje że już później czuję mniej siły. Jak zaangażować tu triceps w jak najmniejszym stopniu i aby było na odwrót, żeby mocno czuć klatkę a słabiej tric? Sztangę chwytam trochę szerzej niż barki, nie wąsko.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 43 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1979
Co daje przeniesienie środka ciężkości na pięty w martwym ciągu? (chodzi o podkładanie talerzy pod palce stóp)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 134
Serwus, chciałbym wrócić do treningów po 10 latach, zacząć od razu od żelastwa czy może jakiś miesiąc dwa treningi przygotowawcze organizm, coś w stylu treningu z ciężarem własnego ciała itd.
Drugie pytanie, mam słabe nadgarstki, np nie mogę wykonywać za dużo pompek zwykłych bo od razu bolą nadgarstki, uzywc rękawic z usztywnieniem albo paskow na nadgarstki czy wzmocnić je poprzez trening nie zakładając niczego?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 58 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3459
Witam,
mam kilka pytań.
po pierwsze, kiedy stosować różne rodzaje powtórzeń w seriach? np. 4 serie po 8 powtórzeń, albo 4 serie i 12, 8, 6, 4 powtórzenia? wiadomo tym samym obciążeniem. i znowu ze zmiennym (rosnącym bądź malejącym obciążeniem) do upadku mięśniowego. które wybrać? albo jak dobierać do konkretnych ćwiczeń? jestem raczej szczupły (70kg wagi) i robię masę.
i drugie pytanie, bo zaczyna mnie boleć prawy nadgarstek i oferta stabilizatorów jest ogromna :) czym się sugerować przy wyborze? czego nie kupować?

pozdrawiam


Zmieniony przez - dontpanic w dniu 2020-11-22 17:47:40
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5187 Napisanych postów 59087 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726232
Hubi 7
W wyciskaniu leżąc czuję mocno triceps przez co w ostatnich seriach czuję, że jest mi ciężej wykonać resztę ruchów. Klatkę też czuję ale ten triceps tak mi się pompuje że już później czuję mniej siły. Jak zaangażować tu triceps w jak najmniejszym stopniu i aby było na odwrót, żeby mocno czuć klatkę a słabiej tric? Sztangę chwytam trochę szerzej niż barki, nie wąsko.


Spróbuj uchwycić sztangę nieco szerzej ale nie na tyle szeroko żebyś czuł jakiś dyskomfort w barkach. Generalnie powinieneś mieć taki rozstaw żebyś zachował pionowo przedramię na dole ruchu, czyli w momencie gdy sztanga dotyka klatki piersiowej.
Nie napisałeś nic o sobie, a jak jesteś początkujący to może być tak, że triceps jest za słaby i musisz go wzmocnić. Dobre masz odczucia, że pracuje triceps i klatka piersiowa, ale tricepsowi może trzeba trochę czasu i się wzmocni odpowiednio i nie będzie wymiękał wcześniej.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na mase do sprawdzenia

Następny temat

Brak efektow po roku silki, podaje plan i diete

Wheya