SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Doradcy działu czekają na Twoje pytania ! Vol.3

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 576025

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12005 Napisanych postów 121002 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1400528
Mozna robić 2x ten sam trening, można też rozbić te same ćwiczenia ale też mozesz dać 2 różne warianty, jak masz np uginanie sztangą na biceps to w drugim planie dać np hantelki, w jednym wyciskanie francuskie, a w drugim prostowanie linki wyciągu górnego

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 16 Wiek 34 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1376
Tak jak pisze kolega powyżej skup się na dwu i trójgłowym - nie wiem jaki masz staż treningowy ale często u początkujących duża łapa to wielki biceps a triceps jest zaniedbywany. Kolejna sprawa jeśli notujesz progres na innych partiach mięśniowych a ramię stoi w miejscu to problem może leżeć w technice wykonywanych ćwiczeń. Nie przesadzaj też z objętością ćwiczeń na dwu i trójgłowy bo ucierpią na tym ćwiczenia na pozostałe grupy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 185 Wiek 22 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 6608
Witam, przy wiosłowaniu sztangą w opadzie tułowia, jaka jest różnica między nachwytem i podchwytem, któraś z chwytów jest "bardziej zalecany" w tym ćwiczeniu? Jak bardzo powinno się pochylać, tak aby być prawie równolegle do podłogi czy bardziej ok 45 stopni ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 16 lat Na forum 24 dni Przeczytanych tematów 65
Witam, mam 16 lat, prosiłbym o opinię dot. mojego treningu w domu (jestem początkującym), zależy mi na budowie masy mięśniowej. Oczywiście dietę mam ułożoną, sprawdzoną bardzo dobrą.

1. Klatka piersiowa i triceps:
- Pompki damskie 2 x max (2 serie po max powtórzeń)
- Pompki klasyczne 2 x max (2 serie po max powtórzeń)

2. Barki:
- Unoszenie hantli w bok 2x max

3. Plecy
- Martwy ciąg z hantlami 2 x 10

4. Nogi
- Wykroki 2 x max
- Przysiady 2 x max

5. Bicepsy
- Uginanie przedramienia w oparciu na kolano (z hantlami) 2 x 12



Zmieniony przez - norbert604 w dniu 2020-01-26 02:14:24

Zmieniony przez - norbert604 w dniu 2020-01-26 02:15:05
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12005 Napisanych postów 121002 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1400528
Taki bidny ten plan jest, tutaj się nei zajmujemy poprawą planów, załóż najlepiej odzielny temat, i napisz dokąłdnie czyn dysponujesz, jakie obciazenie.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4584 Napisanych postów 56781 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 712943
Koksu58
Witam, przy wiosłowaniu sztangą w opadzie tułowia, jaka jest różnica między nachwytem i podchwytem, któraś z chwytów jest "bardziej zalecany" w tym ćwiczeniu? Jak bardzo powinno się pochylać, tak aby być prawie równolegle do podłogi czy bardziej ok 45 stopni ?


Inaczej się atakuje mięśnie grzbietu w zależności czy stosujesz nachwyt czy podchwyt, a także w zależności jak będziesz prowadził łokcie w tym ćwiczeniu.
Więc warto co jakiś czas różnicować wersję wiosłowania ale to tylko jedna część całości.
Jeśli chodzi o samo pochylenie ciała to im bardziej jesteś pochylony tym lepiej bo pracuje grzbiet, a mniej pracy przejmuje górna część czworobocznego, który i tak ma wiele za dużo pracy w standardowych planach treningowych. Więc warto pracować nad tym aby pochylenie było duże.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 185 Wiek 22 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 6608
Aktualnie w planie FBW mam wiosło i drążek głównie na plecy, więc jeśli drążek robię teraz nachwytem, to dla wiosła lepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie podchwyt? I analogicznie jak drążek podchwytem, to wiosło warto zamienić na nachwyt?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4584 Napisanych postów 56781 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 712943
Nie ma tutaj takiej zależności i nie przejmuj się za bardzo wersją. Teraz możesz robić sobie podciąganie nachwytem i wiosłowanie sztangą nachwytem. A w kolejnym mikrocyklu możesz delikatnie zmienić chwyt w ćwiczeniach tak żeby dać po prostu nieco inny bodziec mięśniom bo co do zasady ćwiczenie zostaw te same.
Podchwyt nieco mocniej zaangażuje do pracy bicepsy,ale w jednej i drugiej wersji docelową partią jest grzbiet.
Co jakiś czas warto zmienić wersję chwytu tak w ramach periodyzacji treningowej.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 78 Wiek 1 rok Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 133


od drugiej minuty jest cwiczenie Trap Y raise na podłodze, czy robiac je na ławce skosnej popelnie blad?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 16 Wiek 34 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1376
Nie popełniasz błędu, wersja z ławką również jest poprawna.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na mase do sprawdzenia

Następny temat

Brak efektow po roku silki, podaje plan i diete

Whey vit