SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dojrzałość mięśnia.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 338

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Wiek 28 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 500
Witam. Prosto I zwięźle - będąc na redukcji a ćwicząc nadal jak przy masie - czy w tym okresie mięsień jest "dopracowywany" czy tylko podtrzymywany? Chce zrobić redukcje na kilka tygodni lecz nie chce stracić na jakości/wielkości mięśnia
Pozdro

"O ludziach świadczą ich czyny..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5294 Napisanych postów 59392 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 729009

Odpowiedni trening siłowy podczas redukcji ma zasadnicze znaczenie dla naszych mięśni. Przede wszystkim trening oporowy zabezpiecza naszą masę mięśniową przed rozpadem. Oczywiście wszystko traktujemy w kategoriach rozważań przy nie zmienionych pozostałych parametrach treningowych takich jak odpowiednio zbilansowana i przestrzegana dieta oraz regeneracja utrzymana na odpowiednim poziomie.

Bo naturalnie przy katastrofalnej diecie masa mięśniowa również będzie szybko spadać. Jednak taką sytuację pomijamy zupełnie.

Gdy nie zmieniając treningu zmienimy dietę nasz mięśnie na pewno będą wyglądały inaczej zmniejszy się ilość glikogenu mięśniowego, a co za tym pójdzie także ilość trzymanej wody. To wszystko wpływa na jakość naszego mięśnie, a dodatkowo wraz z postępami redukcji będzie się zmniejszać ilość podskórnej tkanki tłuszczowej co wpływa na wygląd naszych mięśni.

Podczas redukcji naszym priorytetem jest utrzymanie tej masy mięśniowej, którą zbudowaliśmy podczas wcześniejszych mikrocykli masowych. Jak wchodzimy na deficyt kaloryczny to mamy trudność z budową nowej masy mięśniowej.

Polecamy również: Wpływ treningu siłowego w czasie odchudzania na mięśnie




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2020-12-01 11:03:30
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15321 Napisanych postów 125597 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1425819
Mieśnia nadal pracują, jak wejdziesz na bardzo niskei kalorie coś z masy mięśniowej mzoesz stracić.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 9847 Napisanych postów 46829 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 368201
Dojrzałość mięśnia to określenie dla mięśnia, który przepracował wiele jednostek treningowych. Wizualnie wygląda on nieco inaczej od mięśnia, młodego adepta sztuki. Tą dojrzałość osiąga się bez względu na masę czy redukcję. Co nie zmienia faktu, że jest to proces baaaaardzo powolny.
1

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Wiek 28 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 500
Przy ubytku 500kcal stanie się tragedia? Poza tym jutro znajdę trochę więcej czasu żeby się bardziej przedstawić i prośba do ekspertów - co mogę wam podać, oprócz zdjęć i opisu stażu, tak żebym mógł się dowiedzieć czegoś o sobie?

"O ludziach świadczą ich czyny..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9159 Napisanych postów 153099 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1202733
będąc na redukcji a ćwicząc nadal jak przy masie - czy w tym okresie mięsień jest "dopracowywany" czy tylko podtrzymywany?

nie ma jendoznacznej odp na to pytanie
w naszym ciele proces fizjologiczny jak anabolizm i katabolizm przebiega caly czas rownolegle,
to beda kwestie nie tylko powiazane z samym treningiem, ale tez dieta.
ogolnie w teorii cialo co 120 dni wymienia praktycznie wszytskie bialka w naszym ciele, jak bedziesz jadl dobre jakosciowo pokarmy, to sylwetka rowniez powinna wygladac dobrze

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15321 Napisanych postów 125597 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1425819
Mozesz wrzucić jakim planem trenujesz, zarys diety, -500 to jeszcze ujdzie, w zależosci czy dobrze wyliczyłeś zapotrzebowanie mzoe przy wyliczeniach już zaniżyłeś coś, czy kalkulator to zrobił i odejmujac jeszcze 500 to już sporo bedzie/

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5294 Napisanych postów 59392 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 729009
PanzerBike
Przy ubytku 500kcal stanie się tragedia? Poza tym jutro znajdę trochę więcej czasu żeby się bardziej przedstawić i prośba do ekspertów - co mogę wam podać, oprócz zdjęć i opisu stażu, tak żebym mógł się dowiedzieć czegoś o sobie?


Dobrze jak byś napisał jaką masz kalorykę tej diety bo 500kcal deficytu kalorycznego nic nam nie mówi. Fajnie jak byś napisał jaka kaloryczność diety była u Ciebie jak byłeś na zapotrzebowaniu bo to już coś powie. Jak Twoje zapotrzebowanie wynosiło 2300kcal to 500kcal to jest bardzo duży deficyt.
Jak redukcja nie trwa długo to nie trzeba schodzić zbyt nisko z kaloriami od samego początku. Trzeba sobie tą przycinkę dozować żeby ta redukcja zbyt szybko się nie skończyła. Jak utniesz zbyt szybko to i redukcja szybko się zatrzyma.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Wiek 28 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 500
Moje średnie zapotrzebowanie dzienna waha sie od 3200-3700 (dane z Garmina, noszony od kilku miesięcy nonstop) . 180 cm 95kg, 28 lat. Ze wzoru wychodzi ok 20-22% BF.
Mięśnie super reagują na trening, dieta na podstawie liczenia samych kalorii z uwagą na białko, mało tłuszczu, dużo węgla. Zdecydowanie postawie jeszcze na masę, dopiero od poniedziałku działają siłownie. Czy + kcal na około 500 kcal będzie ok? Mniej czy więcej?

"O ludziach świadczą ich czyny..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5294 Napisanych postów 59392 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 729009
Jak się zgubiłem chcesz redukować czy masować bo wcześniej pisałeś i ubytku 500kcal.
Jeśli masz 20-22% bf to ja bym już nie szedł w masę z nadwyżką kaloryczną przynajmniej nie z taką, lekka nadwyżka, ale jak dla mnie to takie poziom bf jest zdecydowanie za wysoki żeby budować masę mięśniową dobrej jakości. Nawet jak jej będzie przybywać to też będzie przybywać tkanki tłuszczowej przez co sylwetka będzie mieć co raz wyższy bf, a co za tym idzie redukcja później też będzie wymagała więcej czasu. Przemyśl tą masę.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15321 Napisanych postów 125597 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1425819
Wzór Ci nie policzy BF, wzorem to BMI sobie mozesz określić. Daj 200+ bedzie mało to wtedy dodasz więcej

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co tu moge zmienic?Ewentualnie jakis plan

injelly