SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dodawanie ćwiczeń do rutyny w trakcie trwania mezocyklu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 156

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 116 Wiek 25 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 5977
Czy w trakcie 8-tygodniowego mezocyklu będąc w jego połowie mogę dodać jedno lub dwa ćwiczenia izolowane na sam koniec treningu nie zmieniając nic innego w głównych ćwiczeniach? Może to wpłynąć na zaburzenie adaptacji organizmu do tego treningu sprawiając, że będzie musiała ona zachodzić od nowa też w przypadku głównych ćwiczeń i lepiej to zrobić zaczynając kolejny raz po tych 8 tygodniach czy siła i przyrosty powinny iść dalej? Ćwiczę ponad rok, ale lubię przykładowo co te 8 tygodni jedynie same przedziały powtórzeń zmieniać


Zmieniony przez - Ootoris w dniu 9/13/2021 11:02:21 AM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5504 Napisanych postów 60253 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 741848

Jak by nie patrzeć dodając ćwiczenie do aktualnego planu treningowego zmienisz jego strukturę, pytanie jest najważniejsze po co taką zmianę wprowadzać? No bo to jest takie podstawowe pytanie co nie działa w aktualnym planie treningowym? Jeśli jest potrzeba dodatkowego bodźca treningowego to możesz spróbować zmienić tempo czy też progresować mocniej ciężarowo.

Z drugiej jednak strony nie ma tragedii jak dołożysz jakieś ćwiczenia izolowane aby dać dodatkowy bodziec treningowy.
Musimy pamiętać, że jeśli w swoim aktualnie prowadzonym treningu czujemy jakiś niedosyt czy ogólnie chcielibyśmy coś zmienić to warto wprowadzić zmiany niż czekać do zakończenia mikrocyklu treningowego i się męczyć.

Wszystko jednak należy robić z rozwagą i jeśli wprowadzisz jakieś pojedyncze ćwiczenia lub też zmienisz tempo jest ok ważne żeby nie modyfikować zbyt często całych planów treningowych bo nie zdążymy z nich wyciągnąć nic.

Także wprowadź te dodatkowe ćwiczenia i będziesz widział jak się sprawy mają po kilku tygodniach treningów, problemu raczej nie powinno być żadnego.

Polecamy również: Zmiana planu treningowego. Jak często zmieniać plan treningowy?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-09-13 16:21:54

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22710 Napisanych postów 15891 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 257423
Nie zaburzasz i nie rozwalasz całego planu więc coś mozna dodać jako formę urozmaicenia i może się okazać że to będzie nowy fajny bodziec , najlepiej jak sam na sobie sprawdzisz i przetestujesz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 116 Wiek 25 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 5977
Dziękuję za odpowiedź, spróbuję dodać, większa chęć na trening będzie
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening siłowy - osoba początkująca

nutloveb