SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dobry trening na siłowni poniżej godziny - możliwe?

temat działu:

Plany treningowe

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 170

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1675
Płeć : Mężczyzna

Wiek : 24

Waga : 80 kg

Wzrost : 179 cm

Cel treningowy : Ogólna sprawność organizmu, dołożenie kilku kg mięśni, rozbudowa sylwetki

Staż treningowy na siłowni : 5 lat z wieloma przerwami

Uprawiane inne sporty : Bieganie, pływanie, piłka nożna (wszystko czysto rekreacyjnie)

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : full osprzęt siłownia

Dieta : Jest, odpowiednio zbilansowana

Przeciwwskazania medyczne : Lekkie boczne skrzywienie kręgosłupa, spłycona lordoza i kifoza

Zażywane suplementy : witaminy i minerały, kreatyna

Ostatnio przerabiany plan: 4-dniowy POWERBUILDING od Owcy z WK (dół siła, góra siła, dół hipertrofia, góra hipertrofia)
3-dniowy FBW ABC

Witam wszystkich, zdecydowałem się założyć ten temat, bo może ktoś z Was był w podobnej sytuacji co ja i ma już wypracowany jakiś fajny schemat, którym chciałby się podzielić. Na wstępie pokrótce opiszę swoją sytuację dla lepszego zobrazowania. Moim głównym i jak się okazuje poważnym problemem jest brak czasu na trening w ciągu tygodnia. Łączę studia dzienne z pracą na pełen etat co powoduje, że poza domem jestem 7-17/18 a czasami i dłużej, do tego życie rodzinne/towarzyskie, obowiązki dnia codziennego i dnia nie starcza. Moje ostatnie 2 lata treningów są przeplatane na przemian 1-3 miesiącami dobrych, sumiennych treningów z dobrymi efektami i 1-3 miesiącami bez treningu i trzymania diety. To co uda się wypracować przez dobry trening później tracę przez przerwę i tak w kółko. Odejście od treningu powodowane jest dodatkowymi obowiązkami/zadaniami na studiach lub w pracy, przez które albo jeszcze dłużej jestem poza domem, albo gdy wracam do domu muszę przysiąść do nauki/projektów itp. Przez ostatnie miesiące trenowałem 3 dniowym planem FBW, w którym sam trening trwał 1:15h-1:30h do tego dochodzi cała "otoczka" siłowni (dojazd, rozgrzewka, prysznic, powrót) co łącznie zajmuje mi około 1h. Łatwo policzyć, że daje to 2,5h poświęcone tylko na siłownię (a czasami to większość mojego czasu wolnego w ciągu dnia). Szukam jakiegoś rozwiązania, które pozwoli mi trzymać się planu nieprzerwanie, nawet w okresie dodatkowych obowiązków. Bardzo dobrym dla mnie rozwiązaniem jest bieganie (wychodzę z domu, krótka rozgrzewka, przebiegam w 30min 5 km i całość zamyka się w 40 minutach) oraz basen (dojazd, powrót, przebranie się łącznie 20 minut i pływanie 45 minut), ale chciałbym żeby podstawą mojej aktywności był jednak trening siłowy, który musi spełniać poniższe założenia:

1. Maksymalnie 3 jednostki treningowe w tygodniu.
2. Dwie jak najkrótsze jednostki treningowe w trakcie tygodnia. (super byłoby 45min, max 1h)
3. Jedna jednostka treningowa w weekend (ta może trwać 1,5h)

Wstępnie ułożyłem w głowie taki wariant, że trening w trakcie tygodnia składałby się z 3-4 podstawowych ćwiczeń wielostawowych a trening weekendowy służyłby nabiciu objętości (np. po 2 ćwiczenia na daną partię). Do tego chciałbym dołożyć raz w tygodniu 5 km biegu i pływanie na basenie (pływania a nie pluskania się, minimum 30-40 długości basenu 25m).

Ma ktoś z forumowiczów podobną sytuację lub jest w stanie wypowiedzieć się na temat? Da radę sensownie trenować w mniej niż godzinę, jak to w ogóle ugryźć żeby miało ręce i nogi?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10501 Napisanych postów 117700 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1384584
Mozesz dać góra push pull nogi i spokojnie 5 ok 5 ćwiczen jesteś w stanie wykonać w godzinę.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

push pull legs do analizy

aerofull