SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dlaczego taki pięciodniowy trening jest zły dla osoby z półrocznym stażem?

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 77

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10765 Napisanych postów 46866 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Dlaczego taki pięciodniowy trening jest zły dla osoby z półrocznym stażem?

Poniedziałek - klatka, barki, triceps
Wtorek - plecy, biceps, brzuch
Środa - nogi
Czwartek - klatka, barki, triceps
Piątek - plecy, biceps, brzuch

Ćwiczy mi się tak super, trening zajmuje tylko 45 minut, nie męczę się, robię większą obiętość. Przecież każda partia ma czas na regenerację.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Inezz96 Mistrzyni Polski Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 458 Napisanych postów 494 Wiek 23 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 25795
Jestem przekonana, że dla osoby początkującej 3-4 dni w tygodniu są absolutnie wystarczające. Nie ma żadnego powodu, żeby swoja przygodę z siłownia rozpoczynać z tak dużą intensywnością/ częstotliwością.

Poziom bodźców jakim poddajesz swoje mięśnie należy stopniować i na pięć, a nawet więcej treningów w tygodniu przyjdzie jeszcze czas.

Osoby początkujące bardzo często przesadzają z intensywnością, chcąc szybko osiągnąć ideał sylwetki, który wytworzyła ich wyobraźnia. Zdarza się, że kopiują z gazet/ internetu treningi zawodników PRO i już po kilku, kilkunastu wizytach na siłowni zaczynaja trenować jak zaawansowani kulturyści, szybko przetrenowując się i nabywając trwałej niechęci do treningów. Tak kończy się wiele przygód z siłownia, więc nie idź tą droga.

Na wszystko przyjdzie czas. Początkowo skup się na technice, czuciu mięśniowym i regeneracji.
Trening jest tylko bodźcem do wzrostu mięśni, który należy umiejętnie wykorzystać, a mięśnie rosną podczas odpoczynku, jeśli je odpowiednio odżywisz i zregenerujesz.

Natomiast jeśli lubisz i chciałbyś trenować często, mamy również przygotowane plany treningowe dla Twojego stopnia zaawansowania. Znajdziesz je w poniższym linku: https://www.sfd.pl/lp/treningi-leksykon-treningow/

Jeśli Twoim głównym celem na chwilę obecna jest zwiększenie masy mięśniowej, to pamiętaj o dostarczeniu większej ilości białka, które wspiera wzrost i regeneracja. Najlepsze białka znajdziesz w naszym rankingu: https://www.sfd.pl/art/Rankingi/Odżywki_białkowe_ranking__najlepsza_odżywka_białkowa-a907.html

Jeśli masz problem z dostarczeniem odpowiednio wysokiej ilości kalorii, rozważ zakup gainera. Tak jak w przypadku białka, tutaj również zostawiam link do rankingów. https://www.sfd.pl/art/Rankingi/Odżywki_na_masę_ranking__najlepszy_gainer-a1100.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

niski testosteron

Zestaw 1