SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dlaczego siła nie idzie?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6361

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 25 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 320
Sie ma wszystkim, którzy zajrzą w ten nowy temat.
Trenuje 2, 5 roku, i od zawsze największym moim problemem było wyciskanie na ławce płaskiej.
Obecnie ważę 97kg, na ławce wyciskam ledwo 100kg.Strasznie mnie to denerwuje.Bo np. na barki potrafię wycisnąć zza głowy 90kg x 8.
Nie wiem dlaczego tak się dzieje.Czasami patrzę jak moi kumple mają wzrost siły.A ja to ledwo skacze o 2kg.Szlag mnie trafia niesamowity.Jednego dnia jakiś chłopak wyciska 90kg x 2, za tydzień x 4 patrze a on już 100kg x 2 wyciska.Natomiast ja dalej stoje w miejscu.Czy moglibyście,jeżeli oczywście wiecie, mi pomóc i napisać co zrobić,żeby siła poszła tak jak trzeba...

Trening klatki robiłem na płaskiej tak:
12 10 8 6 4

Skos: 10 8 8 6

Hantle płaska: 12 10 8 6

Hantle skos: 12 10 8 6

Rozpiętki: 3 x 12
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 113 Napisanych postów 5248 Wiek 49 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15349
Generalnie trening z dupy, 2 razy za dużo, ilości powtórzeń ani na siłę ani na masę, zdublowane ćwiczenia.

Podaj cały plan obecny, opisz jak często zmieniasz, kiedy była regeneracja, podaj poprzedni plan na klatkę.

Podstawową przyczyną braku przyrostów jest to, że za bardzo chcesz. Palisz się psychicznie a za tym idzie brak postępów. Jeśli koledzy skaczą 10 kilo w tydzień-dwa - to raczej nie robią tego naturalnie. Podejrzewam, że wyciskając na ławce wyciskasz wyłącznie barkami.

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 2473 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 45320
Prawdopodobnie za bardzo chcesz i się blokujesz. Spróbuj polecieć metodą ciężkoatletyczną na klatkę. (6 serii rozgrzewkowych: 40% CM x3 , 50% CM x3 , 60% CM x3 , 70% CM x2 , 80% CM x1 , 90% CM x1) i sześć właściwych, w każdej 100% CM x1 .

Wygląda to tak, że podchodzisz pod 100kg w pierwszej serii właściwej. Poszło. Zakładasz 102,5kg . Udało się, poszło, już dwie serie zaliczone. Zakładasz 105kg, nie poszło. Schodzisz do 102,5kg, nie poszło, schodzisz na 100kg, udało się. To trzecia seria z sześciu. Potem zakładasz znowu 102,5kg etc. Tak więc 6 serii właściwych = 6 serii zaliczonych.

Jeżeli to nie pomoże (ale na 99% tak), to spróbuj metody ekscentrycznej. Czyli zakładasz w swoim przypadku 130kg i tylko opuszczasz sztangę, najwolniej jak możesz a fazę koncentryczną (wyciskanie) wykonują asekuranci, po prostu podnoszą sztangę do góry, Ty nie robisz nic. Następnie znowu opuszczasz. 3 opuszczenia w jednej serii, 3 serie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 113 Napisanych postów 5248 Wiek 49 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15349
I nie powinieneś dochodzić do nieudanego powtórzenia bo system nerwowy zapamiętuje porażkę.

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 44 Napisanych postów 6083 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 33055
Raczek87 - metoda skuteczna ale dla zaawansowanych kulturystów lub zawodników. Rada: Nie proponuj w ślepo osobie o której nic nie wiesz.

Krzych666 - po części masz racje ale tylko w momencie gdy ktos stosuje tą metode rzadko i nie umiejętnie sie nastawia. Napewno doskonale wiesz że trening ekscentryczny opiera sie na powtórzeniach negatywnych i przynosi najwieksze przyrosty siły.

DO autora sądze że masz 18 lat patrząc na nick, odpowiedz na reszte pytań Krzycha a napewno Ci pomożemy.

YaKuZa

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 25 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 320
Mój plan jest taki:

Poniedziałek: Klatka piersiowa, plecy, przedramiona
1)Wyciskanie na ławce poziomej:12(rozgrzewka), 10, 8, 8, 6,4-6
2)Wyciskanie na ławce skośnej: 8,8,8,8,8
3)Rozpiętki na ławce poziomej: 10 10 10 10 10
4)Przenoszenie hantla nad głową:15 15 15 15 15
5(ewentualnie): Brama: 10 10 10 10

1.)Martwy ciąg: 12 10 10 8 6
2.)Podciąganie do klatki: 12 10 10 10 8
3.)Wiosłowanie w opadzie: 12 10 10 8 8
4.)Grzbiety z obciążeniem: 15 15 12 12 10

Przedramiona:
1)Uginanie nadgarstków: 15 15 15 15 15

Brzuch: 200 skłonów, 200 wznosów nóg

Wtorek i piątek: Ręce, przedramiona
1.)Wyciskanie francuskie leżąc: 20 20 12,10,8
2.) Uginanie ramion ze sztangą stojąc: 20, 10, 8,6
3.) Wyciskanie na wyciągu do dołu: 12,10,8, 8
4.) Uginanie ramienia w podporze: 10,8,6, 6
5.)Francuskie wyciskanie stojąc: 12,10,8
6.) Uginanie ramion z naturalnym ułożeniem dłoni: 12,10,8

Przedramiona: jak wyżej

Brzuch: 200 skłonów, 200 wznosów nóg

Czwartek: Barki, nogi, przedramiona

1.)Wyciskanie zza głowy: 8 8 8 6-8 6
2)Unoszenie hantli w bok: 10 10 10 10 10
3)Arnoldki: 8 8 8 8 8
4.)Wzosy w opadzie tułowia: 10 10 10 10 10
5.)Wyciskanie na maszynie: 10 10 8 6 6

1)Przysiady: 8 8 8 6-8 6
2)Prostowanie nóg: 12 12 12 12 12
3)Uginanie nóg(leżąc na brzuchu): 5x 8-10
4)Wspięcia na palce(łydki): 15 15 15 15 15

Przedramiona:
1)Uginanie nadgarstków: 15 15 15 15 15

Brzuch: 200 skłonów, 200 wznosów nóg

Poprawiajcie o ile sie da:)

Mam 19 lat, ćwiczę 2,5 roku. Wymiary: 114/87/85

Waga 97kg.

Dzięki z góry za rady:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 3720 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 18051
moim zdaniem jesli twoim pryjorytetem jest sila i maxymalne wyciskanie skupilabym sie na wzmocnienie tric. obresz barkowa , skup sie na ruchu ekscentrycznym szbko wyciskaj ale wolno opuszczaj... cwiczysz juz 2,5 roku wiec jestes obeznany w temaci moim zdaniem jesli mozesz sprobuj metode ciezkoatletyczna
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 2473 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 45320
Nie zgodzę się, że tylko dla zaawansowanych kulturystów i zawodników. Wiadomo, że nie są to metody na drugą wizytę w siłowni, ale przy 2,5 letnim stażu nie widzę przeszkód, żeby wypróbował jedną z nich.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 3720 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 18051
osoby cwiczace pionad 2 lata regularnie sa uwazane juz za zaawansowane... tylko widomo chodzi o 2 lata porzadnych treningow a nie pompki i wyciskanie w piwnicy...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 1683 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 27917
Mialem kiedys identyczny problem. Klata byla wyjatkowo marna i to pod wzgledem masy i sily. Podobnie jak autor wyciskalem na barki wiecej niz na klate. Przyczyna byla taka jak pisze krzych - poprostu za bardzo chcialem i za bardzo ja katowalem. Wedlug mnie masz przeladowany plan. Polaczenie klata-grzbiet jest dobre raz na jakis czas ale nie jako staly program. Chociaz oczywiscie sa wyjatki. Zrob sobie z tydzien regeneracji. Poszukaj np planu z priorytetem na klatke by filar53. Bardzo wazne jest nastqwienie psychiczne - odpusc sobuie troche, skup sie na technice. Mnie sie udalo mam nadzieje ze i tobie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1364 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 28612
20-25 serii grubo

j/w nie rób niczego na chama, więcej serii nie znaczy lepiej. Ja np. na kalte robie ok. 11 serii i siła ciągle wzasta

Zmieniony przez - Bialymis w dniu 2007-12-10 20:29:15
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jest masa-teraz siła!! jaki trening?

Następny temat

WYCISKANIE W wg mnie