SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dietka do oceny + parę pytań.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 926

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

19

Płeć

M

Cel

Redukcja tkanki tłuszczowej bez utraty mięśni

Waga

72

Wzrost

175

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

~20%

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

3x tyg trening siłowy po treningu cardio 20-30 min/ DNT - brzuch i cardio 50 min

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Masa, zalanie tłuszczem - za szybko i za dużo wrzucilem w diete ww

Stosowana lub planowana suplementacja

bdb
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 407
Witam, od 18 lutego jestem na redukcji. Generalnie od tamtego czasu stosuję się do diety, którą zamieściłem poniżej poza jedną znaczną różnicą odnośnie węglowodanów w tejże diecie, gdyż zamieniłem 100g ryżu przed i po treningu (razem 200g) na 50g ryżu przed i po (100g razem) co daje mi 150g węglowodanów w ciągu dnia zamiast tych 220. Wyszedłem z założenia, że czym mniej węgli tym lepiej dlatego starałem się je ograniczyć do minimum i spożywać je jedynie w porze porannej oraz okołotreningowych. Dodam, że nie czuję się ani ospały ani osłabiony z tego powodu - ogólnie czuję się dobrze. Moja aktywność fizyczna trwa przez 7 dni w tygodniu a mianowicie 3 razy w tygodniu trening siłowy ~1.5h i do tego 20-30 minut cardio po treningu, oraz trening brzucha i cardio (50 minut) w DNT. Przed i po treningu stosuję suplementację BCAA. Nie zanotowałem drastycznego spadku wagi, od tamtej pory poleciało mi może 1-1.5kg a w pasie ~2 cm.
Generalnie rozchodzi się o to, że nie mam pewności czy aby na pewno słusznie robię ograniczając węgle do takiego absolutnego dla mnie minimum, czy nie powoduje to jakiegoś spalania przeze mnie mięśni podczas tak intensywnego trybu życia.

Wg wyliczeń aktualnego żywienia wychodzi 2.5g/b kg mc, ~1-1.1g/t kg mc i 2g/ww kg mc co daje mi około 2058 kcal.
Wg danych z kalkulatora powinienem dostarczyć około 2267 kcal już uwzględniając aktywność fizyczną itd itp.
Czy stosowana przeze mnie dieta wpłynie niekorzystnie na ciężko wypracowane mięśnie?
Dodam, że z chęcią kontynuowałbym dalej masę ale jak to bywa w początkach ćwiczenia na siłowni i przygody z dietami, wszystko chciałoby się szybko a w moim przypadku było to 10kg w ciągu 2 miesięcy w związku z czym zalało mi strasznie brzuch (w dodatku ta koszmarna oponka) więc zdecydowałem się na redukcję ponieważ moim celem była od samego początku ćwiczenia (ćwiczę od października) wzrost masy mięśniowej oraz widoczny ABS na brzuchu do wakacji. Teraz w planach mam redukcję tłuszczyku do takiego stopnia aby odsłonić wreszcie tą wymarzoną kratę na brzuchu oraz wejście na "rozsądną" masę jakościową, bez zbędnego zalewania się tłuszczem. Dopiero zrozumiałem, że wszystko wymaga czasu i mięśnie nie rosną w tempie 5kg na miesiąc. :D

@edit - ponadto łykam codziennie Gold Omega 3 z Olimpu a do przynajmniej dwóch posiłków w ciągu dnia daję warzywa ~150-200g, których po prostu nie wliczam w bilans.






Zmieniony przez - crosscs33 w dniu 2016-03-06 22:48:50
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 889 Napisanych postów 11107 Wiek 287 dni Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 188564
Po I masz jałowy jadłospis brak różnorodności a to jest ważne.
Po II przy takiej wadze spokojnie 4 posiłki starczą + shake z wpc i jakimiś owocami /skrobią http://www.sfd.pl/sklep/SFD_Wpc_protein_plus-opis3653.html posiłki dobieraj tak by i produkt białkowy( udka, podroby, szynka schab wieprzowy , wołowina , ryby jak śledź , makrela , łosoś , dorsz , jajka ) węglowodany ( ziemniaki , ryż , kasza gryczana/jaglana/kuskus/pęczak) tłuszcze ( oleje lniany rzępakowy zimnotłoczony , awokado , orzechy nerkowce, włoskie, laskowe , migdały ). Co do treningu na początku wystarczy Ci FBWhttp://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html .
Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 407
Odnośnie diety muszę się zgodzić że jest monotonna jednak w sieci opinie są sprzeczne odnośnie tego czy dieta powinna być urozmaicona czy może być monotonna pod warunkiem że działa a do organizmu dostarczane są wszystkie niezbędne witaminy i makrosladniki.
Poza tym nie rozumiem w jakim celu mam zająć się treningiem FBW skoro od października lecę na normalnych treningach 3x tyg i zaliczam ciągły progress.
Tak czy owak nie uzyskałem odpowiedzi na temat dostarczania węgli wg mojego zapotrzebowania, które zadałem w pierwszym poście.
Dlaczego radzisz upakowac wszystko w 4 posiłki? Mój organizm jest już przyzwyczajony do spożywania 6 posiłków dziennie (jadam tak przez ostatnie 5 miesiecy)
Ucieszyłby mnie fakt gdyby ktoś podszedł do mojego przypadku indywidualnie i rzetelnie i chociaż przeczytał to co naprodukowalem na samym początku.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 407
up
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

do oceny

Następny temat

Brak apetytu

WPC zestaw