SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta ryżowa

temat działu:

Leksykon Diet

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 18621

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 7359 Napisanych postów 68921 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 914172
OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/76

Dieta ryżowa



To program żywieniowy, który pierwotnie wykorzystywany był jako dieta lecznicza dla pacjentów z nadciśnieniem, podwyższonym cholesterolem lub innymi schorzeniami układu krwionośnego . Twórca tej diety, dr Walter Kempner, szybko zaobserwował, że taki sposób odżywiania wpływa korzystnie nie tylko na stan zdrowia, ale również na sylwetki pacjentów. Entuzjaści tej diety , przekonują, iż ryż jest lekkostrawny, zawiera cenne składniki odżywcze takie jak : błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego i sprawia, że dłużej odczuwamy „stan najedzenia"; potas - przy jednoczesnej niskiej zawartości sodu pomaga obniżyć ciśnienie krwi, a także umożliwia pozbycie się nadmiaru wody z tkanek; czy magnez regulujący między innym poziom cukru we krwi czy wpływający na samopoczucie.

Należy pamiętać, aby podczas stosowania diety zrezygnować z używania soli, a także przypraw ją zawierających (np. przyprawy uniwersalnej lub maggi). Twórcy tej diety twierdzą, że taki sposób odżywiania umożliwia stratę do około 10kg w ciągu miesiąca.

Dieta składa się 3 faz:

* Faza I (detoks i szybka utrata wagi) - długość zależy od preferencji i możliwości odchudzającego. Podaż kalorii ograniczamy do 1000 i jednocześnie eliminujemy niezdrowe i tuczące pokarmy. Koncentrując się na pokarmach pochodzenia roślinnego - zbożach i owocach, doprowadzamy do oczyszczenia organizmu.
* Faza II (powolna strata kilogramów)- do jadłospisu włączamy dodatkowe pokarmy, w celu zwiększenia dziennej dawki kalorii o około 200. Pojawiają się w menu warzywa. Posiłki spożywamy 2 -3 razy dziennie. Raz na tydzień dopuszczalna jest ryba.
* Faza III (utrzymania ) - korzystając z nowo nabytych nawyków żywieniowych i dołączając do jadłospisu chude mięsa i nabiał, na pewno nie będziemy narażeni na efekt jo-jo.


Przykładowy jadłospis dla Fazy I:

Śniadanie: kromka pieczywa wieloziarnistego, 100 kefiru naturalnego 0%, banan

Obiad: szklanka gotowanego, dzikiego ryżu, warzywa gotowane na parze 200g (marchew, seler, brokuł, kalafior); jabłko

Kolacja: szklanka gotowanego szpinaku z 2 łyżkami jogurtu naturalnego 0%, pół szklanki ugotowanego ryżu basmati, nektarynka



OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/76 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Dieta optymalna

Następny temat

Dieta South Beach