SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta ryżowa

temat działu:

Leksykon Diet

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 20837

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 9676 Napisanych postów 70705 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 934003
OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/76

Dieta ryżowa



To program żywieniowy, który pierwotnie wykorzystywany był jako dieta lecznicza dla pacjentów z nadciśnieniem, podwyższonym cholesterolem lub innymi schorzeniami układu krwionośnego . Twórca tej diety, dr Walter Kempner, szybko zaobserwował, że taki sposób odżywiania wpływa korzystnie nie tylko na stan zdrowia, ale również na sylwetki pacjentów. Entuzjaści tej diety , przekonują, iż ryż jest lekkostrawny, zawiera cenne składniki odżywcze takie jak : błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego i sprawia, że dłużej odczuwamy „stan najedzenia"; potas - przy jednoczesnej niskiej zawartości sodu pomaga obniżyć ciśnienie krwi, a także umożliwia pozbycie się nadmiaru wody z tkanek; czy magnez regulujący między innym poziom cukru we krwi czy wpływający na samopoczucie.

Należy pamiętać, aby podczas stosowania diety zrezygnować z używania soli, a także przypraw ją zawierających (np. przyprawy uniwersalnej lub maggi). Twórcy tej diety twierdzą, że taki sposób odżywiania umożliwia stratę do około 10kg w ciągu miesiąca.

Dieta składa się 3 faz:

* Faza I (detoks i szybka utrata wagi) - długość zależy od preferencji i możliwości odchudzającego. Podaż kalorii ograniczamy do 1000 i jednocześnie eliminujemy niezdrowe i tuczące pokarmy. Koncentrując się na pokarmach pochodzenia roślinnego - zbożach i owocach, doprowadzamy do oczyszczenia organizmu.
* Faza II (powolna strata kilogramów)- do jadłospisu włączamy dodatkowe pokarmy, w celu zwiększenia dziennej dawki kalorii o około 200. Pojawiają się w menu warzywa. Posiłki spożywamy 2 -3 razy dziennie. Raz na tydzień dopuszczalna jest ryba.
* Faza III (utrzymania ) - korzystając z nowo nabytych nawyków żywieniowych i dołączając do jadłospisu chude mięsa i nabiał, na pewno nie będziemy narażeni na efekt jo-jo.


Przykładowy jadłospis dla Fazy I:

Śniadanie: kromka pieczywa wieloziarnistego, 100 kefiru naturalnego 0%, banan

Obiad: szklanka gotowanego, dzikiego ryżu, warzywa gotowane na parze 200g (marchew, seler, brokuł, kalafior); jabłko

Kolacja: szklanka gotowanego szpinaku z 2 łyżkami jogurtu naturalnego 0%, pół szklanki ugotowanego ryżu basmati, nektarynka



OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/76 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Dieta optymalna

Następny temat

Dieta South Beach

Cytrulinka