SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta redukcyjna o oceny

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 819

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

20

Płeć

Mężczyzna

Waga

113

Wzrost

178
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 15
Witam proszę o ocenę diety do redukcji:
Mężczyzna, wiek 20lat, wzrost 178cm, waga 113kg.




Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 205
Sam jestem na etapie układania pierwszej diety redukcyjnej, ale widzę tutaj kilka problemów:
- nie podałeś w ogóle jak często ćwiczysz, co ćwiczysz (siłownia, aeroby, interwały),
- brak podanego Twojego zapotrzebowanie dziennego, uwzględniającego aktywność fizyczną, brak określenia przynajmniej w przybliżeniu BF,
- rozpiska nie podaje żadnych danych o zawartości białka, węglowodanów ani tłuszczy, nie wiadomo ile w jakie dni dostarczasz i w jakich proporcjach, ani tym bardziej sumy kcal na dzień,
- podliczyłem na kalkulatorze jeden dzień treningowy z tej diety (dzień 2.) - wychodzi około 1800 kcal, 146 g białka, 193 g węglowodanów, 48 g tłuszczów - kalkulator zapotrzebowania pokazuje, że przy Twoim wzroście, masie i wieku powinno być koło 3300 kcal (wg formuły Mifflin - St Jeor), deficyt na redukcji wychodzi 1500 kcal, czyli zdecydowanie za dużo, na początek białka powinno być wg mnie w okolicy 220-230 g przy tej masie, za mało zdrowych tłuszczy.

Ale to tylko moje zdanie, może ktoś bardziej doświadczony by coś jeszcze doradził :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 15
Staram się ćwiczyć codziennie na siłowni ale z małą aktywnością i codziennie wieczoram robię spacery, biegam. Czyli jem za dużo czy za mało? wnioskując po tej diecie? Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 205
Zamiast codziennie ćwiczyć lekko siłownie i lekko biegać, najlepiej podzielić sobie dni treningowe np.:
- poniedziałek, środa, piątek - siłownia, do tego dobry plan FBW na początek,
- wtorek, czwartek - interwały i/lub aeroby np. bieganie,
- sobota, niedziela - odpoczynek.

Ja sam zamierzam wg. takiego planu ćwiczyć, ale rozkład dni zależy od Ciebie, Twojego czasu i możliwości. Nie podałeś nadal czy coś wcześniej trenowałeś, jaką masz ogólną wydolność organizmu, jaką zawartość body fat, bez tego ciężko coś powiedzieć.

Co do diety, to lepie gdybyś ją rozpisał na podstawie Dziennika treningowego (http://potreningu.pl/diary), w ten sposób będzie wiedział ile kcal i poszczególnych składników dostarczasz. Nie ma sensu też robić rozpiski na 14 dni, lepiej zrobić jedną czy dwie i opisać tylko różne wariacje co będziesz zamieniał na co np. kurczak->indyk, ryż brązowy->kasza gryczana itp., łatwiej wtedy napisać opinię.

Z tego co podałeś, to zdecydowanie za mało dostarczasz kcal, przy Twoim zapotrzebowaniu w granicy 3300 kcal, dla dobrej redukcji powinieneś spożywać około 2800 kcal, ale możesz na początek robić wolniej redukcję przez spożywanie na poziomie 3000 kcal, a dopiero w zależności od efektów zwiększać deficyt. No i najważniejsze to odpowiednie proporcje węglowodany/białko/tłuszcze - ja sam staram się ułożyć w stosunku 5:3:2, ale ważne, żeby białka było przynajmniej na poziomie 2g na 1 kilogram masy ciała.

A dla dokładniejszych porad to licz na porady bardziej doświadczonych użytkowników :) Nie chce Cię w błąd wprowadzić.

Zmieniony przez - Tapp w dniu 2015-02-09 15:05:41

Zmieniony przez - Tapp w dniu 2015-02-09 15:07:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 20191 Wiek 9 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 69241
Witam,
zachęcam do skorzystania z indywidualnej porady dietetyka, dieta zostanie opracowana precyzyjnie dla Ciebie.

Nasi specjaliści przygotują wszystko za Ciebie i specjalnie dla Ciebie

http://potreningu.pl/plany/strefa-mezczyzny 

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 15
To jest dieta opracowana indywidualnie dla mnie i chcę sie zapytac czy jest dobrze opracowana.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ocena prostej diety, pomoc, koretka

Następny temat

Dieta na mase bez silowni

Shaker