SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta redukcyjna IF CC do oceny

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3381

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

23

Płeć

Mężczyzna

Waga

84

Wzrost

183

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Uczelnia/praca

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Staż 6 miesięcy, siłownia full sprzęt

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Zbilansowana dieta na masę ~3500 kcal

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Zdrowy

Stosowana lub planowana suplementacja

Brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 66 Wiek 30 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8166
Do powyższej ankiety dodam, że obwód w pasie wynosi 91 cm, a ostatnio przerabianym planem był P/P/L.

Moim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Zrzut diety poniżej.

Co do diety pierś z kurczaka wymienna na jaja, udka, pierś z indyka, szynkę wieprzową, schab, wołowinę, ryby (minimum raz w tygodniu).

Ryż wymienny na kasze i chleb żytni.

Owoce też różnie.

Do posiłków dochodzą warzywa tj. papryka, pomidor, marchew, cebula, kapusta, sałata, por etc (minimum 500 gram dziennie).

Zrzut jest z dnia treningowego, w dni nietrenigowe 300 kcal mniej ucięte z węglowodanów.

Planuję przyjmować posiłki maksymalnie w 4 godzinnym oknie czasowym, spowodowane jest to głównie brakiem czasu oraz ciekawi mnie reakcja mojego organizmu. Zastanawiam się tylko czy w dni treningowe jeść jeden posiłek przed, a drugi po treningu, czy oba posiłki jeść po treningu.

Planuję redukować na 4 dniowym splicie (wiem, że lepsze byłoby FBW, ale jestem ciekawy redukcji na splicie). Po 3 treningach około 30 minut na bieżni (chyba nie ma sensu biegać na bieżni po treningu nóg?). Później będę dokładać bieganie/interwały w dni nietreningowe.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 152 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 2883
W treningowe wystarczy przed BCAA, a jak trening jest raczej średnio wymagający, to nie musisz nic wrzucać. Najważniejsze tu jest zadbać o solidny posiłek po-treningowy. BTW, traktuj interwały jako trening siłowy.

Pędź jak błyskawica.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1418 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150828
Moim zdaniem schemat 20/4 na początek jest średnim pomysłem. Z resztą przy pólrocznym stażu koncepcja IF już sama w sobie jest ryzykowna.

Poza tym zjedzenie 2800kcal w ciagu 4h, może być trudne i męczące, wiele osób w takim przypadku rezygnuje ze spożycia zaplanowanej ilości warzyw zubożając dietę w ważne składniki odżywcze. Ale jak podołasz, a spożywanie sporych dawek pokarmu (ponad 2kg jedzenie + pewnie płyny) nie stanowi dla Ciebie problemu to OK.

Twoja dieta jest skrajnie deficytowa w wapń. Powinieneś to zmienić, bo w/w jadłospis nie pokrywa nawe w 1/4 zapotrzebowania na ten pierwiastek. W tym menu brakuje także innych skłąników pokarmowych, ale skoro w diecie pojawią się ryby i minimum 500g warzyw, to jest szansa, iż do niedoborów nie dojdzie.

A co do carb cycling, to jest to dość specyficzna koncepcja żywieniowa opisana tutaj:

http://www.sfd.pl/[Art]_Carb_Cycling__Zasady_manipulacji_węglowodanami-t425739.html

jak widać w swoich założeniach jest trochę inna niż Twoja jej wersja

Zmieniony przez - faftaq w dniu 2013-02-17 10:15:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 66 Wiek 30 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8166
Dzięki faftag za odpowiedź.

Co do stażu to na siłowni jest to faktycznie 6 miesięcy, ale wcześniej redukowałem 8 miesięcy treningiem w domu plus bieganiem i już wtedy dieta była trzymana.

Faktycznie moja koncepcją CC różni się od tej oryginalnej, ale mam nadzieję, że pomoże mi osiągnąć zamierzony cel.

Czy dodanie dziennie jednego shake z owoców i pół litra mleka rozwiąże problem z zapotrzebowaniem na wapń? Czy dorzucić gdzieś jeszcze więcej nabiału?

Faftag a jaka jest Twoja opinia odnośnie rozłożenia posiłków. Czy trening robić pomiędzy nimi, czy lepiej przed?

Zmieniony przez - Daniel2108 w dniu 2013-02-17 12:34:52

Zmieniony przez - Daniel2108 w dniu 2013-02-17 12:35:45
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1418 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150828
500mg wapnia przy dobrym stosunku tego piewiastka do fosforu masz w mozarelli. Wysokowapniowa woda, np. Muszyna Minerale to 500mg wapnia / litr i już mamy 100% zapotrzebowania

ja preferuję treningi na czczo i tak też polecam w ramach IF. Ewentualnie jeśli posiłek przedtrenigowy - to w wersji LC.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problemy z układem trawiennym

Następny temat

Dieta na mase do oceny/poprawy aktualna waga 70kg

WPC zestaw