SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta na masę do oceny, 47kg

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 801

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

20

Płeć

kobieta

Cel

zbudować mięśnie + wysmuklić ciało

Waga

47.4

Wzrost

157

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

około 21-22 %

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Na siłownię chodzę zazwyczaj przed południem. Wstaję o 6,7 rano.Kładę się 22-23. Chodzę na studia, przerwy 15 minutowe między zajęciami. Zazwyczaj po poludniu mam zajecia chociaz zdarza mi sie miec na 8 rano.

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Siłownia ma sprzęty jak każda dobrze wyposażona siłownia. Na siłowni spędzam zazwyczaj 1-1,5h 4razy w tygodniu

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Odchudzanie bez głowy, drastyczny spadek wagi-anoreksja+bulimia

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Autoimmunologiczna niedoczynność tarczycy oraz jelito drażliwe

Stosowana lub planowana suplementacja

Żadnej suplementacji nie stosuję
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 99
Witam, jestem drobną dziewczyną. Mam 20 lat
wzrost ; 157cm
waga; 47-48kg
13 grudnia 2016 zaczęłam moją przygodę z siłownia, teraz pare dni nie chodziłam ( świeta itp)
Chciałabym mieć wysportowaną, smukłą sylwetkę, najważniejsze częsci ciała to pośladki oraz brzuch.
Co robić na siłowni ? ( przysiady z gryfem - narazie bez obiciążenia gryż poprostu nie dam rady)
Powolutku chciałabym podnosić coraz większe ciężary.
Największym problemem dla mnie jest sprawa żywieniowa. Jak ustalić tzw."makro"
kiedy kupić jakieś suplementy/ białko czy coś w tym stylu?
Zależy mi na budowaniu mięsni nie na schudnięciu oczywiśćie.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3421 Napisanych postów 8469 Wiek 46 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 407864
Sprawa jest prosta.

Musisz obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne

według tej instrukcji

https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html

i dodać do tego jakieś 300 kcal, jeśli chcesz budowac mięśnie

Makro standardowo - do 2 g białka na kg masy ciała, tłuszcze min. 1 g, reszta ww.

Ja osobiście porównałabym jeszcze obliczone zapotrzebowanie kaloryczne z aktualna dietą i podażą kalorii - jesłi są bardzo robieżne - np. zapotrzebowanie wychodzi 2200 kcal, a jesz 1200 (koiety tak mają to dodałaby kalorii w transzach, żeby nie obciazyć przewodu pokarmowego nadmiernie.

Układajac dietę mozesz korzystać z poniższych linków

https://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html


https://www.sfd.pl/Ryby__po_które_warto_sięgać_-t1132561.html

https://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html

https://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html


Suplementy zbędne.

Ewentualnie możesz sobie kupić odżywke białkowa i traktowac ja jako dodatek smakowy bądz ratunkowo.
1

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 8 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 87
Ja bym ze suplementów leciał w witaminy i minerały + omega 3 jeśli już, co i tak naprawdę nie jest niezbędne, ale może być przydatne przy brakach w diecie :)
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3195 Napisanych postów 15808 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 146709
Warto byś na początek wrzuciła jak jadasz do tej pory w formie zrzutu, tak by mieć jakiś fundament i obraz tego https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 2-3 przykładowe dni.

Jeśli to Twoje początki, możesz nawet wyjść od bilansu zerowego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5127 Napisanych postów 69807 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 715261
Postaraj się pisać w jednym temacie. Poprzedni zamykam.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1718 Napisanych postów 27216 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 516400
kargor
Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie):Autoimmunologiczna niedoczynność tarczycy oraz jelito drażliwe


W Twoim przypadku dieta powinna być wyspecjalizowana pod problemy hormonalne.
Stosujesz farmakoterapię?



Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-01-03 12:08:25
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 99
tak tak stosuję wszystko mam pod kontrolą
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1718 Napisanych postów 27216 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 516400
Przy Twoich problemach hormonalnych należy odpowiednio wyselekcjonować produkty nadające się do codziennego menu. Lista składników odżywczych w Twoim przypadku będzie bardziej uszczuplona w przeciwieństwie do osób zdrowych.

kargor
Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie: Odchudzanie bez głowy, drastyczny spadek wagi-anoreksja+bulimia


Jak to się ma do obecnej sytuacji?
Wstaw zdjęcie sylwetki + obecny swój sposób żywienia.



Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-01-04 14:39:05
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co i jak ćwiczyć? Ile jeść i co - początki na siłowni

Następny temat

Układanie diety

Water