SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta na masę - do oceny/poprawy

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1128

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 5
Witam serdecznie! Od kilku dni staram się ułożyć dietę na masę do treningu. Ponieważ jestem nowicjuszem, postanowiłem poprosić was o radę. Jako, że nie znam się zupełnie na żywieniu i dietach, w dodatku do tej pory nie interesowałem się tym tematem, proszę również o wyrozumiałość.

Ważę 63kg, mam 173cm wzrostu, 20 lat na karku. Jestem studentem (dzienne), nie pracującym. Zależy mi na masie i poprawieniu kondycji (do tej pory nawet krótki wysiłek sprawiał mi sporo problemów). Chodziłem na siłownię, lecz nie można tego nazwać trenowaniem. Mam zamiar wykupić karnet do polecanego przez znajomego lokalu i od kilku dni staram się oswoić z wymyśloną dietą. Przeczytałem trzy poradniki zawarte w dziale Odżywianie i niestety zapotrzebowania kaloryczne nie były równe.

Według obliczeń z tych porad (https://www.sfd.pl/temat240536/), wygląda to tak:

139g białka
74g tłuszczy
418g węglowodanów
3351 kcal razem

Według obliczeń z tego poradnika (https://www.sfd.pl/temat173140/), wygląda natomiast tak:

138g białka
94g tłuszczy
304g węglowodanów
2616g

Dodać tylko mogę, że w pierwszym przypadku pod uwagę biorę nieśmiertelne 700kcal a w drugim 500kcal, co w cale nie zmienia faktu, że różnica jest dalej spora.

Poniżej to co wymyśliłem.

Pierwszy posiłek (śniadanie):

- Płatki kukurydziane (50g)
- Płatki zbożowe wraz z musli (50g),
- Kefirem (400g)
- Serek wiejski (200g)
- Kapsułka Omega-3
- Kapsułka witamin „Mega 100"

Posiłek drugi (na uczelni):

- Chleb razowy pełnoziarnisty
- Ser żółty
- Białe mięsem
(około 6 kanapek)

Posiłek trzeci (obiad):

- Ryż długoziarnisty / Kasza (100-150g) - na oliwie z oliwek lub pestek winogronu
- Pierś z kurczaka (100g)
- Sałatka z warzyw (50-60g)