SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta masowa u ekto na detoksie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 562

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1736 Napisanych postów 27216 Wiek 25 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 516313
dudee
Tak naprawdę, suplementacja dużymi dawkami witaminy C jest zbędna, gdyż nie niesie za sobą większych korzyści, a czasem nawet żadnych.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5000725/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2586922/

Nie tylko okołotreningowo, a ogólnie duże dawki wit.C przyjmowane w ciągu doby przez dłuższy okres czasu mogą ,,przeszkadzać'' w rozwoju wydolności tlenowej. Poza tym tyczy się to również innych antyoksydantów. W dodatku istnieją przesłanki ku temu by sądzić, że duże dawki tej substancji mogą również osłabiać procesy wzrostowe.

Optymalna dawka wit.C dla sportowców to 200mg, przy czym trzeba zaznaczyć, że w niektórych przypadkach zwiększone spożycie witaminy C jest uzasadnione, takich jak, chociażby podwyższony poziom kortyzolu w ustroju czy pierwsze 24h infekcji wirusowych

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22777327

W rzeczywistości nie ma żadnych dowodów naukowych na to, że rutynowa suplementacja dawkami 1-3g możą nieść za sobą jakieś namacalne korzyści zdrowotne. Oczywiście nie biorę pod uwagę jakiś science-fiction badań.


Zacytowałem sam siebie, bo nie chce mi się pisać tego samego.
Niemniej jednak jeśli chcesz się obżerać witaminą C bezpodstawnie to nic nie stoi na przeszkodzie.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2018-03-22 16:04:50
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co dalej

Wheyvita