SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta fat down, muscles up - złoty środek

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 578

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 281
Cześć,

założyłem już całościowy temat w innym dziale http://www.sfd.pl/Dieta_i_trening_dla_początkującego__tłuszcz_down_i_mięśnie_up__złoty_środek-t1164859.html ale może właśnie tutaj uda mi się uzyskać informacje na temat, który mnie najbardziej frapuje.

Skrót tego, co w linku powyżej:

jaką dietę proponujecie początkującemu, który jednocześnie chciałby zgubić kilka kilo tłuszczu i zbudować mięśnie w tym samym czasie (wiem, że cudów nie będzie przez dwa miesiące, ale chodzi mi o osiągnięcie możliwego maksimum).

Kilka założeń, żeby doprecyzować, co chciałbym osiągnąć.

0) Plan na najbliższe dwa miesiące

1) W tym momencie ważę około 80kg przy wzroście 180cm. Body fat (wizualnie) około ~23% (+-2%)

2) Jest motywacja (zjechałem już z 30%-32% body fat - dieta & aeroby), więc tutaj nie potrzebuję ciśnienia. Tylko konkretne rady, co do II etapu mojej pracy.

3) Chciałbym w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy osiągnąć możliwy MAX w combo - zgubienie tłuszczu & więcej mięśni (bardziej fit niż "nalanie", siła w tym momencie też nie jest priorytetem)! Znam maksymalne orientacyjne tempo spalania tłuszczu i maksymalne tempo przyrostu mięśni (obawiam się, że przy mojej genetyce może być ono raczej w dolnych granicach, jednak pociesza mnie to, że na początku przyrosty są najszybsze). Zakładam, że bardziej powinienem się w dalszym ciągu skupić na treningu poświęconym na gubienie tłuszczu niż budowę mięśni, ale chciałbym jednak znaleźć tutaj złoty środek.

Tak, wiem że cudów nie będzie, nie ma potrzeby przypominania ;)

4) Mam czas więc dieta z posiłkami nawet co dwie godziny nie będzie problemem.

5)
- mam dostęp do doskonałych naturalnych źródeł białek (kurczaki, nabiał, jaja)
- węgle - to samo
- zakupy tego, co potrzebne, a czego nie mam pod ręką - żaden problem. Budżet nie jest problemem

6) Suplementy:
- budżet nie jest problemem - chcę i potrzebuję jakości
- żadnych nielegalnych wynalazków - tylko to co można dostać legalnie w sklepach internetowych
- myślałem o uzupełnieniu diety: niedużą ilością odżywki białkowej, żeby zapewnić max przyswajalnego białka organizmowi na dzień; BCAA i aminokwasy, a w ostatnich dwóch tygodniach cykl kreatyna & beta-alanina.

I tu przejdziemy do pytań:
A) jakie ilości kcal proponujecie, jeśli obliczę sobie zapotrzebowanie za pomocą kalkulatora kalorii uwzględniającą spalanie kalorii podczas treningu? Czy nadwyżkę kaloryczną, czy deficyt, czy tyle ile wyliczy kalkulator.? Z TYM MAM NAJWIĘKSZY PROBLEM. Jednocześnie, jak z proporcjami węgli do białek i do tłuszczów?

B) Jaki zestaw odżywek i suplementów proponujecie? Czy to co wymieniłem powyżej jest OK, czy może coś dorzucić (tak jak napisałem - budżet nie gra roli).

D) Jakieś inne uwagi :)

Dzięki za pomoc.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1067 Napisanych postów 3903 Wiek 30 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 82278
"jaką dietę proponujecie początkującemu, który jednocześnie chciałby zgubić kilka kilo tłuszczu i zbudować mięśnie w tym samym czasie (wiem, że cudów nie będzie przez dwa miesiące, ale chodzi mi o osiągnięcie możliwego maksimum). "

proponuje na poczatku obrac realny cel.

when im going to do some mountaineering actually im going back home

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 281
OK, doprecyzuję - nie chcę jednocześnie stracić 5kg bf i zyskać 9kg masy mięśniowej ;) Powiedzmy, że mam dokładnie 25% BF, więc na 80kg, 20kg to tłuszcz. Chciałbym przez dwa miesiące stracić pomiędzy 4 a 6kg (załóżmy ze 5 jest realne), ale jednocześnie w trakcie treningu zyskać powiedzmy 2kg mięśni (+2kg napompowania kreatyną pod koniec). Czyli końcowy efekt 79kg wagi/15kg tłuszczu. Realne, czy bujam w obłokach?



Zmieniony przez - terusev1 w dniu 4/10/2018 7:20:13 PM

Zmieniony przez - terusev1 w dniu 4/10/2018 7:21:38 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1067 Napisanych postów 3903 Wiek 30 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 82278
bujasz w oblokach i to duzych 2kg miesni to moze w pol roku zbudujesz, ale na sterydach

when im going to do some mountaineering actually im going back home

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 281
Wow, to mnie zaskoczyłeś. We wszystkich artykułach, które czytałem po polsku i angielsku widziałem informacje, że tempo budowania mięśni (szczególnie na początku treningów) dochodzi do 1kg na miesiąc. Czyli powinienem się skupić na czystej redukcji i nie przejmować się resztą, póki co? Przy optymalnej diecie i dobrze rozpisanym treningu jakich efektów mogę się spodziewać po tych 60 dniach?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1067 Napisanych postów 3903 Wiek 30 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 82278
dokladnie tak. skup sie na redukcji. aczkolwiek jak jestes nowicjuszem to jakas rekompozycja jest jak najbardziej realna. to jaki uzyskasz efekt po 60 dniach jest pytaniem do wrozki

when im going to do some mountaineering actually im going back home

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 281
OK, dzięki. W takim razie zmieniam priorytety dietetyczno-treningowe. Będę pamiętał, żeby się pochwalić/pożalić po tych dwóch miesiącach efektami. Poza tym uciekam na forum paranormalne ;)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak obniżyć zawartość tłuszczu w organizmie ?

MenS