SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta do oceny. Mile widziana pomoc:)

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 593

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 91
Witam! Chcialbym zaprezentowac diete i ze wzgledu na moj staz i wiedze prosze o dodatkowe uwagi i pomoc w ewentualnych zmianach. Mam 22 lata staz 6 miesiecy,waga 86 kg przy wzroscie 183. Celem treningu i diety jest utrata podskornej wody i tkanki tluszczowej przy jednoczesnym zachowaniu i rozbudowie masy miesniowej(podkreslam ze nie na wakacje 2010). Wczesniej ze wzgledu na szkole i prace ciezko mi bylo trzymac regularna diete. Postanowilem to zmienic
Moja planowana dieta wyglada nastepujaco:
6:00 kubek kawy
6:30 Interwaly 8min x3 kolejnie brzuch, 4 razy w tyg .
7:00 jajecznica lekko zesmazona z 5 jaj, 50 g platkow owsianych, garsc slonecznika. zielona herbata
10:00 130 g makreli, 200ml soku pomidorowego
13:00 125 g piersi kurczaka, warzywa na patelnie(cukinia, ogorek, oliwki, papryka, pieczarki, cebula).
16:00 125g tatara wolowego z jajkiem, ogorkiem i cebula, 50 g makaronu pelno ziarnistego, 100g brokuł, mix bialej i zielonej herbaty. Przed treningiem kawa
18:00 trenning
19:30 125g piersi z kurczaka, 60g ryzu brazowego
22:30-23:00 200g twarogu poltlustego.

Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Kto sie poddaje ten przegrywa!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 895 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 63831
Moja planowana dieta wyglada nastepujaco:
6:00 kubek kawy
6:30 Interwaly 8min x3 kolejnie brzuch, 4 razy w tyg .
interwały na czczo to kataboliczna rzeźnia i na 100% mieśnia nie zachowasz! Spróbuj robić je później(ale nie od razu po posiłku!) lub jeśli robisz na czczo to spora dawka antykatabolików jest konieczna.

7:00 jajecznica lekko zesmazona z 5 jaj, 50 g platkow owsianych, garsc slonecznika. zielona herbata
za dużo całych jaj! masz za dużo tłuszczu w jednym posiłku i to jeszcze obrabianych termicznie. Prawda o jajach jest taka że na masie można walić całe, jednak jak ktoś się zgłębi w temat to wyczyta że w jajku jest stosunek ok.1:1 tłuszczu nasycone i nienasyconego - a tego drugiego nie podaje się obróbce termicznej, ewentualnie w grę wchodzą jaja na miękko. Daj więcej białek jajka a mniej tych żółtek. I nie rozumiem po co garść słonecznika? skoro masz sporo tłuszczu z jaj, a słonecznik to i tak słabe źródło zdrowych tłuszczy - dobre będą orzechy włoskie, laskowe, pestki dyni, oliwa z oliwek, olej lniany, czy nawet awokado

10:00 130 g makreli, 200ml soku pomidorowego
wywal ten sok i dodaj warzyw

13:00 125 g piersi kurczaka, warzywa na patelnie(cukinia, ogorek, oliwki, papryka, pieczarki, cebula).
ok, ale w tym posiłku nie masz tłuszczy a w śniadaniu masz ich mnóstwo. Po rozkładaj to w maire równo

16:00 125g tatara wolowego z jajkiem, ogorkiem i cebula, 50 g makaronu pelno ziarnistego, 100g brokuł, mix bialej i zielonej herbaty.
Tatar to surowe mięso więc ja bym go za często nie jadł bo zawsze jest ryzyko złapania syfa. Poza tym nie wiem z czego ten tatar - czy nie jest robiony z jakiś tłustych kawałków? A i skrócił bym nieco przerwę między posiłkiem a treningiem. Z 2 godzin na 1,5. Co innego jak jesteśmy na masie i mamy nadmiar kcal i sporo ww, a co innego w takiej sytuacji.
Przed treningiem kawa
18:00 trenning
19:30 125g piersi z kurczaka, 60g ryzu brazowego
ok, możesz dodać odrobinę warzywa zawierających witaminę c - papryka czerwona, brukselka, kiszona kapusta, kwiat dziej rózy.

22:30-23:00 200g twarogu poltlustego.
Dodaj warzyw. Zmień twaróg na chudy i tłuszcz dodaj z dobre źródła - oliwa z oliwek/olej lniany. Bo tłuszcz z twarogu to nie dobre źródło. A w ogóle to wywaliłbym twaróg. Raz - zawiera estrogeny - które sprzyjają gromadzeniu wody podskórnej, dwa - jest ubogi w Metioninę i Cysteinę. A trzy robi zalega długo w jelitach i dla większości ludzi jest ciężko strawny(nie koniecznie musi się to objawiać bólem lub wzdęciem brzucha) i utrudnia wchłanianie wielu minerałów. Na kolacje dałbym rybę/mięso z warzywami i oliwą z oliwek. Świetny będzie łosoś. Ewentualnie możesz dać np 2 całe jajka na miękko i 6 białek


A i mam nadzieje że zapotrzebowani kcal jest wyliczone? czy tak po prostu rozpisałeś sobie i diete bez żadnych wyliczeń? bo jeśli tak to jest to błąd!
I jeszcze napisz czy z dnia na dzień chcesz wskoczyć na tą dietę w której masz tak mało ww? Jeśli tak to nie rób tego - kaloryczność i ilość ww zmniejsza stopniowo a nie z dnia na dzień gwałtownie. Szczególnie jak zależy Ci na utrzymaniu mieśni

Zmieniony przez - Nani20 w dniu 2010-02-23 08:47:07
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 91
Napoczatku chcialbym podziekowac za pomoc i poswiecony czas
Zaczynajac od poczatku,przed bieganiem bede bral BCAA w ilosci 4.2g i zrezygnuje z interwalow na rzecz biegania jednostajnego. Pomyslu na sniadanie w tym momencie szczerze nie mam tzn. nie wiem jakie bialko pochodzenia naturalnego najlepiej nadaje sie na te pore dnia. Jaja wporzadku lecz duza zawartosc tluszczu w zoltkach stawia je na straconej pozycji a szczerze nie chce marnotrawić jedzenia tzn. go wyrzucac. Moze zoltka jaj wlaczyc do innych posilkow?
Odnosnie do tatara jest to pakowany w paczkach 250g z Morliny o zawartosci tluszczu ponizej 5%. Mysle ze firma jest rzetelna a mieso jest napewno chude.
Jezeli chodzi o twarog, szczerze zaskoczyla mnie wiadomosc odnoszaca sie do estrogenow ktora jednoznacznie skresla go z jadlospisu, jednoczesnie sprawia to ze znika mi jeden z posilkow. Skoro proponujesz rybe przed snem to tu pojawia sie pytanie czy moze to byc makrela. Łosos jest zadrogi.
Zapotrzebowanie kaloryczne mialem w pelni obliczone czy to w dni treningowe czy nie, w tym momecie troche bede musial posiedziec i obliczyc na nowo ale to zaden problem. Co do ww chodz nie swiadomie do jednak mysle ze stopniowo je ograniczalem tzn. na początku jadlem bez zmian, bialy chleb, domowe posilki . Kolejnie wyrzucilem cukry proste, slodycze itp . Dzis pomyslalem ze wezme sie powaznie za diete .
Prosilbym Cie o pomoc w ułożeniu I i II sniadania.

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.

Kto sie poddaje ten przegrywa!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 895 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 63831
BCAA 4,2gr mało troszkę, zwłaszcza w porze porannej, na czczo i na redukcji. Zwiększyłbym do ok.1g na każde 10kg masy ciała. I od razu po aerobach śniadanie.

Na śniadanie jest dużo ciekawych przepisów. Omlety itp można znaleźć w internecie lub np w dziale kuchnia sfd. Wiem że żółtek szkoda ale nic nie zrobisz. Ewentualnie możesz gotować jajka na miękko i dać zamiast w 1 posiłku same jajka, a później w innym posiłku sam kurczak, to możesz dać np w 1 posiłku dwa jajka + brakująca ilość białka z kurczaka. A w posiłku gdzie miał być sam kurczak dodajesz jaja na miękko. Jest to jakieś wyjście tylko że trochę to roboty. Ewentualnie możesz kupić jakąś odżywkę białkową i do śniadania do owsianych będzie pasować idealnie.
Ciekawym wyjściem może się okazać mąka żytnia razowa typ 2000. Można z niej robić fajne naleśniki, łatwiej się z niej robi niż z płatków owsianych.

2 śniadanie może być ta makrela lub inna ryba czy chude mięso. Dodaj warzyw - najlepsze to brokuły i szpinak. W sumie każde inne będzie ok, unikaj tylko kukurydzy, grochu, bobu i białej fasoli(duża ilość ww) oraz warzyw z puszki - wiadomo konserwanty itp więc i pewnie nie pierwsza świeżość i większość witamin już dawno umarło mrożonki są ok.
Więc ryba+warzywa+zdrowe tłuszcze - np. oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy włoskie/laskowe, migdały.

Tatar - jeśli ufasz że jest tam to co na etykiecie to ok

Na kolacje może być makrela, może być każda inna ryba czy nawet pierś z kurczaka, a dodajesz tylko do niej potrzebną ilość tłuszczu mogą być też z 2 jajka na miękko + trochę kurczaka + warzywa. Musisz troszkę pokombinować żeby znaleźć te optymalne wyjście dal Ciebie. Bo są prostsze wyjścia, jednak nie każdego na to stać. Co jest zrozumiałe.

Mam nadzieje że coś pomogłem
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta bezwęglowodanowa

Następny temat

Dieta do oceny.

Fruzelina