SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta chronometryczna

temat działu:

Leksykon Diet

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 10273

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 7359 Napisanych postów 68921 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 914172
OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/40

Dieta chronometryczna

Sposób odżywiania powinien uwzględniać aktywność dobową człowieka i zgodnie z tym założeniem powstała dieta chronometryczna, zwana również księżycową. Pokarmy spożyte rano są spalane wciągu całego dnia, ryzyko odłożenia się nadmiaru kalorii w postaci tłuszczu jest mniejsze, niż w przypadku wieczornych posiłków, których nie mamy już możliwości aktywnie „spalić". Kluczowym elementem w przypadku tej diety jest nie ilość spożywanych pokarmów (oczywiście w ramach rozsądku, przejadanie się na pewno nie ułatwi nam schudnięcia), ale czas przyjmowania posiłków. Zgodnie z rytmem biologicznym człowieka inne posiłki będą właściwe o poranku - wówczas możemy pozwolić sobie na dania bardziej kaloryczne, inne w godzinach południowych a jeszcze inne w godzinach wieczornych. Dopuszczalne są wszystkie typy pokarmów, pod warunkiem nie przejadania się i spożywania ich o określonych porach dnia. Wszelkie potrawy o dużej kaloryczności powinno się spożywać do godziny 12.00 - istnieje wtedy realna szansa, że podczas całodniowych czynności pozbędziemy się nadprogramowych kalorii. Zatem do godziny 14.00 obiad musi być już zjedzony, a naszemu organizmowi dostarczone około 70 % dziennego zapotrzebowania na energię. Po godzinie 14.00 należy wybierać produkty mniej kaloryczne, co zmniejszy ryzyko odkładania się tkanki tłuszczowej. Dieta chronometryczna nie jest rygorystyczna, w związku z tym efekty odchudzania nie pojawią się szybko. Wg entuzjastów tej diety w ciągu miesiąca waga może spaść o około 2-3 kg, ale ryzyko efektu jo-jo jest mniejsze. Istotnym walorem tego sposobu odżywiania się jest zbilansowany i różnorodny jadłospis. Warto wprowadzić go na stałe do życia codziennego, co w połączeniu z aktywnością fizyczną może znacznie poprawić kondycję zdrowotną.

Osoby z problemami endokrynologicznymi powinny zasięgnąć opinii lekarza przed rozpoczęciem tego programu żywieniowego.

Co można jeść o określonych porach dnia:

* 07:00 - 10:00 - pieczywo, wędliny, tłuste mięso
* 07:00 - 12:00 - kaloryczne owoce (banany, figi, rodzynki, winogrona), suszone owoce, orzechy, migdały, pestki dyni, pestki słonecznika
* 07:00 - 16:00 - zboża i produkty zbożowe (np. kasze, makaron, płatki, ryż)
* 07:00 - 17:00 - większość owoców (np. ananasy, arbuzy, grapefruity, gruszki, jabłka, kiwi, melony, morele, pomarańcze, truskawki)
* 09:00 - 22:00 - chude mięso, jaja, produkty mleczne, ryby
* 12:30 - 15:00 - buraki, brukselka, brokuły, suche rośliny strączkowe
* 12:30 - 22:00 - pozostałe warzywa

Przykładowy jadłospis

Śniadanie (powinno być spożyte między 7.00 a 10.00; do wyboru mamy 2 warianty)

Wariant I : ser , szynka indycza, sok owocowy bez cukru, kromka ciemnego pieczywa, herbata lub kawa (ze słodzikiem lub ewentualnie niewielką ilością cukru).

Wariant II: jajo na miękko, 2 kromki ciemnego pieczywa z białym serem, sok owocowy, herbata lub kawa

Obiad: (między 13.00 a 14.00)

Wariant I - mięso z piersi kurczaka duszone w warzywach,

Wariant II - ryż z warzywami (brokułami np.), ryba pieczona ze szpinakiem,

Wariant III - makaron z sosem pomidorowym przyprawionym czosnkiem, bazylią I oregano, z dodatkiem gotowanych warzyw (marchew, seler, papryka) posypany parmezanem

Wariant IV - kasza gryczana, kurczak pieczony, sałatka z pomidorów z odrobiną fety

Podwieczorek (około godz. 16:00)

Wariant I - serek ziarnisty grani, jabłko

Wariant II - 4 herbatniki, 2 pomarańcze

Kolacja (między 20.00 a 21.00)

Wariant I - ryba pieczona lub z rusztu, sałata z pomidorami skropiona sokiem z cytryny

Wariant II- 2 jaja na miękko , kawałek chudego białego sera, sałatka z pomidora i cebuli z dodatkiem 2 łyżek kefiru

Wariant III- gotowana pierś z kurczaka, gotowane warzywa, mizeria

Wariant IV- łosoś wędzony ( lub inna ryba wędzona), sałata z pomidorami, szklanka kefiru



OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/40 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Dieta Cambridge

Następny temat

Dieta Diamondów