SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta Montignac

temat działu:

Leksykon Diet

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 11438

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 7359 Napisanych postów 68921 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 914172
OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/68

Dieta Montignac



Sposób odżywiania zaproponowany przez Michaela Montignaca, skierowany do osób pragnących uzyskać prawidłową wagę ciała, zapobiec chorobom układu naczyniowo- sercowego i cukrzycy (początkowo M. Montignac kierował swój program żywieniowy właśnie do diabetyków). Metoda ta sugeruje trwałą zmianę nawyków żywieniowych - zamiast liczyć kalorie i redukować ilość spożywanych pokarmów należy postawić na jakość jedzenia i odpowiednie łączenie poszczególnych składników. Program umożliwia schudnięcie do 2kg tygodniowo, zalecany jest głównie dla osób pragnących żyć zdrowo i odpowiedzialnie, a nie dla takich którym zależy na szybkim pozbyciu się kilogramów.

Montignac podzielił pokarmy na siedem grup:

* Produkty białkowe
* Produkty węglowodanowe dodatkowo podzielone zostały na tzw. „złe" i „dobre" , czyli odpowiednio o wysokim i niskim indeksie glikemicznym
* Warzywa
* Owoce
* Rośliny strączkowe
* Nasiona
* Tłuszcze

W tym programie żywieniowym wyróżniamy dwa etapy:

1. Uzyskanie odpowiedniej wagi ciała (schudnięcie) - trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy, główne zasady tego etapu to:

*
o Spożywanie węglowodanów o jak najniższym indeksie glikemicznym (tabele można bez problemu znaleźć choćby w Internecie)
o Produkty białkowe łączymy z tłuszczowymi, tłuszczowe z węglowodanowymi, zabronione jest jednoczesne spożywanie produktów białkowych z węglowodanowymi
o Należy spożywać 3 posiłki dziennie: 2 węglowodanowe i jeden tłuszczowy
o Po posiłku węglowodanowym należy zrobić 3 godzinną przerwę , po tłuszczowym nie wolno nic spożywać przez 4 godziny
o Owoce powinno się jeść na czczo rano, przed śniadaniem - do 400 g. Owoce takie jak truskawki, jeżyny maliny można jeść do śniadania a nie przed nim ( są to tzw. owoce niefermentujące)
o Białka należy spożywać 1g na 1 kg masy ciała na dobę ( dla wagi 60 kg - 60g białka)
o Do produktów węglowodanowych zaliczamy (można je łączyć z tłuszczami do 1,5%): chleb pełnoziarnisty, makaron fusili (z mąki durum), kasze, ryż naturalny, białko jaja
o Do produktów tłuszczowych zaliczamy: mięso, jaja, sery, śmietanę do 18%
o Należy unikać wszelkich produktów z dodatkiem mąki białej (pszennej), masła, bułki tartej, cukru, karmelu, skrobii modyfikowanej
o Dopuszczalne jest spożywanie węglowodanów o max. 50 IG
o Do każdego posiłku (z wyjątkiem owoców spożytych na czczo) należy spożyć warzywa, których masa będzie wynosiła tyle , ile masa całego posiłku



1. Utrzymanie tej nowej wagi ciała - ten etap to naturalne przedłużenie pierwszej fazy, możliwy i wskazany do stosowania przez całe życie. W dalszym ciągu rezygnujemy z produktów węglowodanowych, których IG wynosi więcej niż 50, ale od czasu do czasu możemy sobie pozwolić na niewielki deser ( przy jednoczesnym ograniczeniu tłuszczy)

Przykładowe dania i produkty możliwe do wykorzystania przy układaniu jadłospisu:

Śniadania węglowodanowe :

Wariant I: omlet z białek, mleka i mąki z pełnego przemiału
Wariant II: chleb pełnoziarnisty z chudym twarogiem, ze słodzikiem lub niskosłodzonym dżemem
Wariant III: naleśniki lub racuszki smażone bez tłuszczu ( zrobione z mąki z pełnego przemiału)

Obiady tłuszczowe: (zawsze z surowymi warzywami)

Wariant I: kurczak, indyk, sery żółte, sery pleśniowe, ryby - gotowane na parze lub pieczone, ewentualnie smażone na niewielkiej ilości oliwy z oliwek,
Wariant II: jajka gotowane lub w postaci jajecznicy, warzywa gotowane
Wariant III: kotlety mielone

Kolacje węglowe:

Wariant I: makaron durum, dziki ryż, soja
Wariant II: jogurt 0%, twaróg
Wariant III: tuńczyk w sosie własnym


OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/68 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Dieta Kliniki Mayo

Następny temat

Dieta odmładzająca Hausera