SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta JEM/NIE JEM - testował Mawashi, opracował Biniu

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 344715

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Mawashi z działu Odchudzanie.
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 292 Napisanych postów 17217 Wiek 42 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 86319
Postanowiłem przetestować na sobie ciekawy i kontrowersyjny sposób odżywiania przedstawiony przez Binia na SFD. Ponieważ lubię sprawdzać na sobie efektywność działania treningów i diet które mnie przekonują lub interesują to i tym razem tak się stało.

Nie będę się rozwodził nad teorią, bo o niej możecie poczytać na łamach Perfect Body. W uproszczeniu pościmy od rana do 16-17, kiedy to przystępujemy do treningu. Później zaczyna się najmilsza część dnia i wieczoru. Jemy

Moja dieta i suple wyglądają tak:

Po przebudzeniu 1 kaps ŻeńSzeń Olimp
Przed treingiem 15 gr bcaa
W trakcie 10 gr bcaa
Po treningu 40 gr WPI, czasem banan
250 gr kury + 100 gr ryżu, makaronu lub kuskusu, owoc, 1 kaps NOW Adam
250 gr kury + warzywa, owoc, oliwa, 3 kap Gold Omega, 1 kaps NOW Adam
80 gr białka z ProLong Protein na wodzie + oliwa + masło orzechowe +1 kaps NOW Adam + 3 kaps Gold Omega
Przed snem MZB Olimp

W dni nie treningowe obcinam bcaa.
Trenuję siłowo 4xtydz, 2-3x aeroby.

Plan dietetyczny stosuję od 27.09.2010, czyli pełne 2 tyg.


Moje odczucia:
- bardzo dobre wysypianie się
- bardzo dobre skupienie w pracy
- dużo energii
- zero spadków mocy na treningach. Dokładam bez problemów do podstawowych ćwiczeń siłowych jak przysiad pełny, dipsy, push press.
- poprawiona wrażliwość insulinowa (zaczyna się spalać tłuszcz na boczkach), brak zamuły po posiłku
- dużo energii wieczorem, gdy przy standardowym odżywianiu po wieczornym posiłku chce się tylko spać

Zalety:
- pasuje do mojego trybu pracy, dużo zajęć w ciągu dnia, częste wyjazdy służbowe
- odstępstwa w diecie uchodzą płazem (mniej zdrowy posiłek). Oczywiście obowiązki sportowca bezwzględnie obowiązują również w diecie. Nie można bazować na odstępstwach dietetycznych
- nowe doświadczenia w mojej karierze instruktora i trenera

Kiedyś Biniu wytłumaczył mi pierwsze HST - posłuchałem i się nie zawiodłem.
Później pierwsze TKD - efekty j.w.
Podobnie jak z treningami naszego mistrza ciężkiej sztangi Wodyna - nie zawiodłem się nigdy.
Mam nadzieję że i tym razem będzie podobnie.

Liczę na owocną dyskusję, postaram się zdawać relację jak najczęściej.

Ponieważ pojawiają się liczne zagadnienia dietetyczne odbiegające od tematu głównego, polecam zapoznać się z wywiadami z Darkiem Szukałą w TV.SFD


http://www.diety.sfd.pl/Video

Zmieniony przez - Mawashi w dniu 2011-04-20 20:41:15
2

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 94
Pytanko-czy ktoś mi może powiedzieć na ktorej stronie są wyniki przerowadzonej diety na sobie przez Mawashi'ego? 301 stron!-c'mon son!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10958 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Powodzenia Maw, dodam tylko, że ja bym chyba zginął na tej diecie, nie wyobrażam sobie rano niczego nie zjeść
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 533 Napisanych postów 21399 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 141207
Będę zaglądał.

A czy rano nie powinno zjeść się czegoś aby mózg "wystartował"?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 292 Napisanych postów 17217 Wiek 42 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 86319
No właśnie miałem takie obawy. Jednak nie ma z tym najmniejszego problemu. ŻeńSzaeń i szklanka chłodnej wody albo herbatka.
W pracy kawa i duże ilości wody i zielonej herbaty.

Mózg gorzej znosi odwodnienie, z niewielkimi ilościami cukru sobie poradzi:
- to co we krwi/mięśniach/wątrobie
- reszta z kwasów tłuszczowych

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10958 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Maw, a co z kwestią niby katabolizmu porannego, po nocnej "głodówce" ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10958 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Dołączam się do pytania studensky'ego. Chcę również spytać się czy suplementacja bcaa wystarcza do utrzymania metabolizmu?
Czy mógłbyś opisać mniej więcej plan swojego dnia w godzinach.(Chodzi mi o odstępy między pobudką a pierwszym posiłkiem etc.)
Można gdzieś poczytać o tej diecie w internecie, czy tylko w Perfect Body?

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 713 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 28603
ciekawa metoda, czekam na dalszy rozwój wydarzeń, jak sprawdzi się w dłuższej perspektywie.

Ogólnie dobrze zmieniać IMHO co jakiś czas założenia dot. diety/treningu
taka monotonia 6 posiłków dziennie, na śniadanie owsianka i trening typowy split po paru latach męczy okrutnie.
stąd też jestem zwolennikiem wszelkich carb cyclingów, recompów, FBW, HST, 15/10/5 itp.

czekam na dalsze wieści szefie

i jeszcze pytanie: jakiś teraz masz konkretny cel ? masa ? rzeźba ? recomp ? czy tylko tak z ciekawości testujesz ?



Zmieniony przez - dawidm w dniu 2010-10-13 22:45:49
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 748 Napisanych postów 16382 Wiek 42 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 168547
No i super, że zdecydowałeś się na relację !
Moje zdanie znasz - podziwiam Was, miętka pytka ze mnie najwidoczniej.
Ostatnio miałem badania rano, musiałem je zrobić naczczo. O 10 prawie że mdlałemz głodu Może to kwestia przyzwyczajenia..

Opisz swoje pierwsze dni na tej diecie !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 2885 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 32920
Ze po calym dniu niejedzenia jestes w stanie cos podniesc
A jak z uczuciem glodu? Bo przez cale zycie regularne odzywianie i z dnia na dzien taka zmiana?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 1903 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 12352
Jak się zje odpowiednio dużo w dniu poprzednim, głód nie doskwiera. Dodam tylko, że trening może odbyć się wcześniej - wtedy jemy posiłek potreningowy, a następny po 16-17. Też byłem bardzo zadowolony z efektów tej diety.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 49 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126184
BRAWO JESTEM WDZIECZNY
to raz

moze na czesc pytan postaram sie tez odpowiadac

1. moje odczucia i zalety pokrywaja sie z tymi przedstawionym przez Mawashiego !

to zrodzilo chec przelania tego na papier ilosc korzyssci jest wg mnie nie do przecenienia - wad u wiekszosci nie widze - chyba ze ktos ma metabetabolizm i konsumuje > 5-6000 kcal
ale moze dlatego ze takiej opcji jeszcze NIE testowalem - pomysly mam

2. obawa przed glodem jest - jedynie tym
oczywiscie wymagane kilka dni przestawienia - polecam dwie metody
drastyczna
stopniowa

dodam ze jesli ktos latwo przeskakuje w ketoze - tutaj bedzie mu latwiej - podobne mechanizmy

3. po czasie NIE czujemy glodu prowdziwego ani wynikajacego z uzaleznienia - uklad hormonalny o czym wspominial rowniez Mawashi - szybko nadrabia - wskajujac w ten zaprogramowany w nasze geny !

4. Mózg gorzej znosi odwodnienie

badania ktore wskazywaly na slabsza wydolosc podczas glodu bazuja wlasnie na odwodneiniu niz braku paliwa - to poprostu NIE nastepuje

po publikacji w Perfect Body - mialem co prawda mila rozmowe z Karolina Kozela - nasza cykistka maratonczykiem - i tutaj faktycznie MOZE to nie byc optimum
prosze pamietac ze mowa o EKSTREMUM wydolnosciowym

choc sadze ze jakby dac pewien czas moznaby to tez przeskoczyc

5. rahciach
BCAA ma inne zadanie
metabolizm nie zwalnia przez kilka godzin - to dluzsza perspektywa
i tez poza ekstremalnym glodem (vide obozy smierci) odwracalne

jest kilka stron w sieci (wymieniam je rowniez w artykule) traktujacych o tym sposobie zywienia Einsteinem nie jestem - jedynie ew dopracowywaczem

po polsku nie spotkalem sie ...


6. dawidm

warianty diety w zaleznosci od celu podalem w Perfect Body nr 2

meczyc w PBC

co do monotonii
bys musial zobaczyc moj stol
czego to na nim nie ma - regula uwlatwia dzialanie
ale jestem pewien ze i u Mawashiego nie jest to zelazny zestaw - tym bardziej ze w moich oczach glowna zaleta jest duza DOWOLNOSC wyboru pokarmow - wlacznie z tymi tzn wykluczonymi u osob dbajacych o sylwetke

7. z dnia na dzien taka zmiana

a bo to pierwszy 'moj pomysl rewolucyjny'

ktory Wam prezentuje ?

wystarczy przesledzic Alternatywna Droge - ktora powstala bo Mateuszowi nie miescily sie moje pomysly w zwyklych dzialach

POWODZENIA

nie zamecz sie relacjami - wiem zes zabiegany
ale bardzo cenie Twoja relacje (jak zawsze swietnie sie wspolpracuje na zapleczu) !


ufffff
tego sie wlasnie obawialem - ja rowniez jestem zabieegany
dlatego prosze ew czasem o cierpliwosc

no i zapraszam wielu z Was do testow na sobie !
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Redukcja po cyklu na masę - kilka pytań

nutloveb