SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta "Carb cycling" i klka ważnych pytań...

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 943

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
CzeMam pewna zagwozdkę, która nie daje mi spokoju. Otoz czytalem ostanio artykul o "carb cycling'u" i tam byla pewna rozpsika, przedstawiajaca spozywanie bialka/tluszczow/weglowodanow:

Idealnym czasem na trening jest 10 rano. To sprawia, że schemat posiłków wygląda następująco:
Posiłek 1 (po przebudzeniu) : Węgle + źródło białka
Posiłek 2 (po-treningowy, około 11): Węgle + białkowy napój regeneracyjny (Surge)
Posiłek 3 (12.30): Węgle + źródło białka
Posiłek 4 (15.30): Białko, tłuszcz i zielone warzywa
Posiłek 5 (18.00): Białko, tłuszcz i zielone warzywa
Posiłek 6 (21:00): Białko, tłuszcz i zielone warzywa


Oraz

Nutrients Per Meal / Podział składników odżywczych w posiłkach
Skoro mamy białko załączone w każdym posiłku, powinno zostać właściwie podzielone, np. jeśli spożywamy 330 g białka na dzień powinniśmy rozdzielić je na 6 posiłków po 55 g każdy.
Tłuszcz jest równomiernie rozdzielony w 3 z 6 posiłków, wiec jeśli mamy 100 g powinno być 33 g w 3 posiłkach.
Węglowodany również w 3. Ok 50 % powinno zostać podanych w posiłku potreningowym, 25 na śniadanie i 25% 60-90 minut po treningu, jeśli mamy 250 g węglowodanów na dzień, wychodzi 125 g potreningowo, 75 g z rana, 75 ok 60-90 minut po treningu.


W sumie ciekawa dieta, ale...
1) "Posiłek 1 (po przebudzeniu) : Węgle + źródło białka"<-- czy sniadanie moze obyć sie bez tluszczow? Diety, ktore ogladalem, zawieraly ich znaczna ilosc. Ponadto nawet wiekszosc osob zaleca aby sniadanie skladalo zarowno z bialka/tluszczow/weglowodanow. Trenuje od niedawna o podobnej godzinie (o 11.00) i wiem, ze tluszcze przed treningiem dobrze na mnie nie dzialaja. Czy wiec w sniadaniu moge z nich zrezygnowac?

2) Wiem, ze w kazdym posilku powinna byc mniej wiecej taka sama ilosc bialka, ale czy taki rozklad tluszczow nie mija sie z celem diety? Wiem, ze tluszcze pelnia wiele waznych funkcji, m.i w nich rozpuszczaja sie witaminy tj. A,D,E,K. Czy to, ze w przez pierwsza polowe dnia bede spozywac bardzo male ilosci tluszczow, zas pozniej o wiele wiecej to jakos nie odbije sie na zdrowiu?

3) Moja dzienna dieta zawiera 5 posilkow, z rozna iloscia weglowodanow(oczywiscie bialko i tluszcze tez sa) Teraz przedstawie % zawartosc weglowdanow w roznych posilkach:

I. Śniadanie(posilek przed treningowy) - 28 % weglow.
II. Posiłek potreningowy(45 - 60 minut po cwiczeniach) - 28 % weglow.
III. Obiad - 28 % weglow.
IV. Kolacja - 11 % węglow
V. Posiłek przed snem - 5% węglow

*Czy weglowodany w ten sposob sa dobrze rozlozone, czy lepiej czesc weglowodanow przeniesc z obiadu do sniadania i posilku potreningowego?
*Co sadzicie o tak rozlozonych weglowodanach w diecie CARB CYCLING. Czy ich ilosc w posliku po treningu nie jest za duza oraz czy nie odlozy sie w formie tkanki tluszczowej?

Dodam jeszcze, ze nie zamierzam w stoswac tej diety, tylko przeniesc z niej pare ciekawych rozwiazan, jak np. jedzenie znacznej ilosci weglowodanow w porze treningowej

Wiem, ze troche tego namachalem, ale mam nadzieje, ze ktos udzielimi fachowej rady Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 3962 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 51046
1) a trenujesz po śniadaniu?
śniadanie oczywiście może być białkowo-tłuszczowe
ale jeżeli jest to posiłek okołotreningowy to standard - ww - białko

2) nie łapię o co biega
cc - ww okołotreningowo, ew na śniadanie, w dnt z nich rezygnujemy, wpychamy trochę np. w śniadanie jeżeli nie chcemy zrobić z tego keto
a tymi wszystkimi przykładami wyżej się za bardzo nie sugeruj, to tylko przykłady
każdy może modyfikować dietę pod siebie, chodzi tylko o ogólne założenia

3) może być
ale kurna daj spokój z jakimś procentami, które nic nie mówią

zależy ile tych ww chcesz w dni hc
jak nie jakieś zaporowe ilości to ja bym dał ww tylko okołotreningowo co by się nie cackać z jakimś małymi porcjami w 3 posiłkach

Dodam jeszcze, ze nie zamierzam w stoswac tej diety, tylko przeniesc z niej pare ciekawych rozwiazan, jak np. jedzenie znacznej ilosci weglowodanow w porze treningowej

ale właśnie o to w tym wszystkim chodzi
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta pomoc

Następny temat

Czas na mase :]

nutloveb