SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta 15 latka do oceny + kilka pytań

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4556

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 892
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum, lecz przez ostatnie miesiące często tu spędzałem czas, czytając i analizując. Dziś, a raczej z nocy wczoraj na dziś, po kilku godzinach ważenia, obliczania ułożyłem swoją dietę. A raczej wpisałem to co aktualnie jem, na to co może być lepsze dla mnie, czyli np. zamiast batona czy pączka w szkole- bułka z szynką.
Dane:
- 174cm wzrostu
- 74kg waga
- 33cm biceps (ale gdyby tam tłuszczu nie było, byłoby pewnie ze 31)
Cele:
Pozbycie się tłuszczu z brzucha, głównie mi chodzi tutaj o "oponkę" i "boczki" oraz poprawienie sylwetki, może nawet lekkie "przypakowanie".
Info ode mnie:
Dieta nie jest profesjonalna i od tego bym zaczął. Chce jeść, żeby mi smakowało, bo dobrze wiem, że nawet na najlepszej diecie nie wytrzymam, jeśli będzie mi się chciało od niej rzygać bądź będzie po prostu niedobra. Zaraz dodam jako załącznik i mam nadzieję, że powiecie mi, czy taki rozkład przejdzie. Z moich obliczeń wyszło, że będę spożywać ok. 1,8Bkg; 1Tg/kg;3,2W/kg. Dobre na odchudzenie się?
Miałem zamiar najpierw troszkę się odchudzić, a później pojechać trening na masę. Co Wy na to? Ile by trwało odchudzenie? Trenuję aktualnie 3 razy w tygodniu, za każdym razem inne partie. Zacząłem ćwiczyć na mojej piwnicznej siłowni wraz z kumplami jakoś w połowie września, później ćwiczyłem miesiąc FBW, a teraz już jadę na partię. Ogólnie staram się ćwiczyć dużo, mniejszymi ciężarami, lecz najczęściej w niedzielą (klata + biceps) jadę obciążenie ile dam radę podnieść 4 serie (15-15-12-10). W resztę dni tak jak mówiłem, na rzeźbę, mało a dużo :). Jeśli chodzi o brzuch to realizuję program 300 brzuszków, nie będę dawał linka ale kto będzie chciał to łatwo znajdzie.
Pytania:
1. Dieta przejdzie?
2. Co w niej zmienić?
3. Jak dodać do niej białka i tłuszczu, nie dodając W?
4. Czy da się tak zrobić jak pisałem? Tzn. teraz spalam troszkę z brzuszka, a później jadę na masę? Jakie macie dla mnie rozwiązanie inne, bardziej skuteczne?
Jakby ktoś nie doczytał w tym kawałku jednolitego tekstu, to mój staż na siłowni wynosi prawie 2 miesiące.
Jeśli czegoś nie dopisałem, to dopiszę jak mi się przypomni, bo w teraz w nocy mogłem zapomnieć czegoś :).
Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47459 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
z mojego doswiadczenia jadalem podobnie. Wyeleminuj calkiem ziemniaki i i jedzenie po godzinie 19-20. Takim psosobem schudlem 14kg. pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1767 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19560
Nie wiem kolego jakie masz cele, ale ja bym ustawił dietę na 0, taki lekki LC do tego wrzucił aeroby. Przecież jak schudniesz to będziesz totalnym sucharem a tego chyba też nie chcesz :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1767 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19560
I oczywiście nie rezygnuj z jedzenia na noc, omijaj węglowodany w tym czasie. Szynka raczej out, na śniadanie masz węgle o wysokim IG. Skoro tak ci nie smakuja owsiane to chociaż zmieszaj te chocapic z owsianymi w proporcjach 50/50, ewentualnie zrób omlet owsiany(trzeba kombinować! może takim sposobem ci wejdą). Ziemniaki zastąp ryżem/kaszą/makaronem. Przed treningiem masz 200g kuraka, a weź 100g je**** po treningu a te 4 jajka rozłóż jakoś w trakcie dnia. Troche chaotycznie ale mam nadzieje że zrozumiesz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 141170
Ziemniaki jako źródło skrobii to bardzo dobre rozwiązanie akurat, jedzenie na noc to dawno obalony mit.

W pierwszym posiłku te płatki zmień na owsiane i dadaj jakieś źródło bialka, 2-3 jajka np.

Unikaj szynek, to syf, chyba, że robisz sama.

Ta śmietana też nie za bardzo pasuje, dodaj jakieś źródło tłuszczy np. orzechy włoskie.

Do ostatniego posiłku jakieś źródło tłuszczy dodaj.


Wprowadzaj zmiany stopniowo, nie ustalaj sztywno b/t/ww bo i tak nie podołasz pewnie, zdrowo się odzywiaj o odpowiednich porach, pilnuj tego co ląduje na talerzu.

Daruj sobie programy typu 300 brzuszków itp. To ci nic nie da bo nie ma miejscowego spalania tłuszczu.

Zajmij się planami bardziej całościowymi [FBW].


Zmieniony przez - Viren w dniu 2011-11-13 09:57:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 13335 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 52401
Śniadanie
Mleko - ok
Chocapic - źle, zmień na owsiane, w miarę swoich możliwości.
Dodaj 2-3 jajka

II Śniadanie
Bułki pszenne - zmień na bułki razowe
Margaryna - masło orzechowe
Szynka - domowej roboty mięso na przykład (kurczak, schab)

Obiad
ziemniaki - mogą być, możesz zmieniać też na ryż/kaszę
Kurczak - ok
Śmietana - wywal
Dodaj warzywa

Po treningu

banan - ok
A gdzie źródło białka????????????????
Dodaj jakiegoś kuraka

Kolacja
Nie musisz dodawać tutaj już pieczywa, chodź jeżeli w twoim dziennym bilansie by wychodziło, że musisz zjeść to zjedz ciemne pieczywo. Jajka no nawet ok. Ale możesz je też tutaj zamienić na coś. Np. 200g twarogu zjeść w dwóch posiłkach.

Na noc
twaróg - ok
ale jakieś źródło tłuszczy j/w np. oliwa, olej lniany czy masło orzechowe.


Masz posiłki bardzo nierówne, w jednym jest 40g białka a w drugim 9. Musisz to zbilansować.


Zmieniony przez - IneTheEnd w dniu 2011-11-13 10:24:07
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 892
Okej, dzięki za tak wiele szybkich odpowiedzi. Zaczniemy od początku, czyli śniadanie. Będę próbował powoli zastępować Chocapic owsianymi. Nie będzie to łatwe, ale spróbuję zrobić tak jak pisał Nugat, czyli będę mieszał aż się przyzwyczaję. Czyli jaki trening na FBW? Osoby z którymi ćwiczę, a zaczynaliśmy tak samo już ćwiczą poszczególne partie w poszczególne dni. FBW będzie bardziej sprzyjało spalaniu tkanki tłuszczowej? Co do tej śmietany w obiedzie, to nie jest tak że nudzi mi się to se zjem łyżkę śmietany :P. Po prostu jem sałatę. lekko polaną śmietaną, nie wpisałem jej bo nie miała prawie żadnych wartości odżywczych.
Okej jeszcze wracając do dodania jajek do śniadania, to niestety będzie to trudne. Wstaję o godz. 6:45 i za 30min mam być gotowy, dlatego zawsze na szybko odgrzewałem mleko i jadłem z płatkami. Nie wiem czy znajdę czas na smażenie jajecznicy albo jajek sadzonych.
Teraz co w szkole:
Muszę kupić i spróbować to masło orzechowe, nigdy nie jadłem, tylko mi się z USA kojarzyło :). No i w sumie nie ma problemu żeby zamiast plastra szynki dać kawałek kotleta z piersi kurczaka.
Do obiadu mogę dodać jakieś warzywa. Marchewka by była ok?
Po treningu też mogę sobie walnąć kurczaka do owoców, nie ma problemu.
Co do kolacji to zrobię tak: jeśli po treningu zjem jakiegoś kurczaka, to kolacji nie będę jadł, dopiero przed snem trochę twarogu z oliwą.
Co Wy na to?
Gdzie jeszcze mogę wcisnąć jajka? Jeśli bym jadł czasem ziemniaki na obiad, to mogę do nich dodać ze dwa-trzy jajka sadzone, są pyszne :).

Zmieniony przez - badom w dniu 2011-11-13 11:43:36

Zmieniony przez - badom w dniu 2011-11-13 11:45:05
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 141170
Ugotuj jajka na twardo dzień wcześniej np.

Masło orzechowe zrob sam, masz przepis w dziale Kuchnia SFD.

Warzywa wszystkie w każdej ilości, szczególnie zielone.

Kolacja może być, nie ma problemu.

Staraj się dodać więcej węgli po posiłkach typu makaron razowy/kasza/ryże np. zamiast ziemniaków czy chleba do kolacji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 892
Ok dzięki. Dzisiaj zjadłem mleko z płatkami owsianymi, no i może dam radę jeść, mnie jest tak źle. Jak będę wymiękał to sobie będę podsypywał trochę Chocapiców :). Dzięki za odpowiedzi, co do tych jajek to jeszcze pomyślę, ale wtedy jak? Jem owsiankę a po owsiance same jajka na twardo? Będzie to pasowało?
A no i jeszcze chciałem zapytać o ćwiczenia na brzuch. Po każdym treningu robić kilka serii różnych ćwiczeń czy jak?

Zmieniony przez - badom w dniu 2011-11-13 12:07:35
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 141170
Możesz dodać np. cynamon czy orzechy włoskie/trochę rodzynek do tych płatków, nic się nie stanie a może będzie ci bardziej smakowało.

Jeśli nie chcesz jeść osobno jajek i płatków to zrób omlety.

Jak wygląda plan który robisz ?

Zmieniony przez - Viren w dniu 2011-11-13 12:10:11
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 892
Nie mam za bardzo czasu na omlet rano :). Dobra co do tych jajek to się jeszcze pomyśli :P.
Planu nie mam rozpisanego na dokładne ćwiczenia, nie znam też nazw wszystkich, ale ogólnie to powiem tak:
1. Niedziela- Klata + biceps
Na klatę to sztanga na ławce skośnej, na poziomej, rozpiętki
Na biceps: podnoszenie sztangi stojąc, podnoszenie hantli stojąc ze skrętami przedramion, hantel o udo w siadzie.
2. Wtorek-(normalnie była środa, ale niestety musiałem przełożyć i tak musi zostać) Nogi + bary, tutaj się nie będę raczej rozpisywał. Na nogi to wiadomo wstępowanie na palce, przysiady i takie wykroczne.
3. Piątek- triceps + plecy
Wszystko ok. 4-5 serii i najczęściej 15-15-12-10 powtórzeń.
EDIT: Wymyśliłem jajka! W sobotę, niedzielę, pn i wt będę robił omlety, a w pozostałe trzy dni owsianka. Dlatego tak, że w weekend mam czas, a w pn i wt spróbuję dać radę, bo wtedy mam na 8.30 do szkoły, a nie na 7.45.

Zmieniony przez - badom w dniu 2011-11-13 12:39:40
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pytanie dot. planu

Następny temat

Jaką dietę wybrać? - art. z serwisu PoTreningu.pl

Fruzelina