SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Deficyt kaloryczny na redukcji i aktywności fizyczne.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 134

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 8 dni Przeczytanych tematów 19
Uszanowanko! Po okresie robienia masy, od paru dni jestem na redukcji, pierwszy raz w życiu. Waga – 83kg, wzrost – 178cm, wiek - 22 lata. Znalazłem sporo informacji odnośnie optymalnego deficytu kalorycznego i aby nie ingerować negatywnie w swoje zdrowie i układ hormonalny, chciałbym doprecyzować kwestię tego deficytu. Z aktywności:
1. dzień - 2-godzinny trening w domu z ciężarem własnego ciała (pompki, podciąganie na drążku, planki itd.),
2. dzień - 12k kroków lub bieg 10 km,
i tak codziennie na zmianę. Korzystając z wielu kalkulatorów, wprowadzając informację o umiarkowanej aktywności fizycznej, wychodzi 3000-3100 kcal aby utrzymać wagę, a więc od tego usuwam 500 kcal i wychodzi aby codziennie dostarczać 2500 kcal. Aby łatwo liczyć kalorie pobrałem aplikacje YAZIO, a w niej po dodaniu aktywności fizycznej do puli kalorii do zjedzenia dodane zostają kalorie spalone(zdjęcie), nie wiem też na ile są to wiarygodne wartości (2h treningu w domu – 580 kcal, 2h spaceru 6km/h – 661 kcal) stąd moje pytanie czy uwzględniać te spalone kalorie z każdej aktywności, czy trzymać się obliczonych na kalkulatorze 2500 kcal przy uwzględnionym już wysiłku fizycznym? Oraz czy przy wymienionej aktywności należałoby zmienić ustawienie w kalkulatorze z aktywności fizycznej umiarkowanej (2 razy w tygodniu) na dużą (dość ciężki trening kilka razy w tygodniu)? Nie chcę założyć zbyt dużej puli kalorii do zjedzenia żeby nie stać w miejscu na redukcji będąc na zerze kalorycznym. Niestety nie znam mojej wartości BF i ze względu na niesprzyjające warunki nie jestem w stanie go zmierzyć, natomiast jest trochę tej tkanki do zrzucenia, dlatego też zastanawiam się czy nie należałoby zwiększyć deficytu? Sory za długi post, ale zależy mi na tym aby przeprowadzić efektywną redukcję bez uszczerbku na zdrowiu. Z góry dziękuję za odpowiedź!










Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2731 Napisanych postów 50685 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 341835
Zapotrzebowanie policz wzorem(tam masz wypisane co masz uwzględnić), nie kalkulatorem https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne__jak_je_wyliczyć-t276436.html
wylicz sobie jedną wartość i jej się trzymaj - jak będzie spadało/sylwetka będzie się poprawiać - trzymaj się tej wartości jak najdłużej, nie będzie spadało - obcinaj kcal, będzie leciało bardzo szybko i jednocześnie będziesz czuł się osłabiony, głodny etd. - podbij kcal.
I tyle, bez zbędnego kombinowania.
Na Twoim poziomie i etapie nie ma potrzeby kombinować z różnicowaniem dni z wyższym i niższym pułapem kcal.

Mniej też na uwadze, że pompki, planki i fikołki to nie jakiś wymagający trening, więc to, że przy Twoim poziomie wytrenowania wydaje się to ciężkie, to nie oznacza, że palisz tam nie wiadomo ile kcal.
Generalnie skoro zajmuje Ci to 2h, to proponowałbym zweryfikować plan treningowy w odpowiednim dziale.


Zmieniony przez - Koniu151 w dniu 2020-03-26 14:05:39

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7091 Napisanych postów 77026 Wiek 44 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 644202
Wylicz tym wzorem a nie kalkulatorami
http://www.sfd.pl/-t276436.html 

Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal,
http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie.

W rozkładzie makroskładników na początek przyjmujesz białko 2 g , tłuszcze 1-1,5 g na kg masy i reszta kalorii z węglowodanów

Bf spokojnie powyżej 25 masz co robić
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4091 Napisanych postów 64652 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686844
Jeżeli chodzi o poziom tkanki tłuszczowej, to być może będzie około 20 procent. Nie ulega wątpliwości, że warto w tym momencie redukować tkankę tłuszczową.

Zapotrzebowanie kaloryczne zdecydowanie najlepiej będzie policzyć z dokładnego wzoru, do którego link otrzymałeś w wypowiedzi powyżej. Kalkulatory niestety nie są dokładne. Poza tym polecam nie odejmować od wyliczonej wartości zapotrzebowania kalorycznego aż 500 kalorii. Na początek około 300 i obserwacja obwodów ciała co jeden, dwa tygodnie rano na czczo.


Zmieniony przez - domer w dniu 2020-03-26 17:55:12

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja, ilosć kalorii i rozkład makro:

FuckBaton