SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dawkowanie glutaminy na wzdecia

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 880

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 3 lata Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 11
Dzień dobry,
Dopiero zaczynam swoją przygodę z dieta. Mam problem z wzdęciami, dietetyk u którego byłam przepisał mi m.in. Suplementacje na wzdęcia glutamina 2x10g. Przeczytałam zalecana dawkę na opakowaniu i coś tam w internecie i chciałabym się zapytać czy ta dawka jest dobra? Nabrałam trochę wątpliwości, absolutnie nie chce tutaj podważać wiedzy Pana u którego byłam, jestem laikiem w tych sprawach. Stąd moja prośba o pomoc. Czy nie jest za duża?
Z góry dziękuję za pomoc.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 9018 Napisanych postów 82651 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 699140
Ogólnie zaleca się stosowanie 2-3 porcje po 5 dziennie. Jednak dawka zaproponowana przez dietetyka również jest poprawna . Zapewne uzyskałeś informacje ,że glutamina w wielu przypadkach może okazać się potencjalnie cennym dodatkiem do diety. Warto wiedzieć, że znaczną część porcji glutaminy przyjętej drogą pokarmową wychwytują komórki jelita cienkiego. Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się to być wadą wspomnianego środka, to w rzeczywistości jest jednak inaczej. Otóż glutamina będąca podstawowym i priorytetowym paliwem dla enterocytów wpływać może na stan zdrowia nabłonka jelitowego. Jest to szczególnie istotne w przypadku takich dolegliwości jak:

-zespól jelita nadwrażliwego (IBS),
-choroba Leśniowskiego-Crohna,
-wrzodziejące zapalenie jelita grubego.

Polecamy również: Czy warto brać enzymy trawienne? Czy enzymy mogą pomóc w IBS?


Możesz również próbować zwiększyć dawkę do 30 g. To już będzie kwestia obserwacji .

Przy Twoich dolegliwościach zwianych ze wzdęciami, mogę jeszcze zaproponować suplement :